Volg hier het Belgisch kampioenschap op de weg 2015
zondag 28 juni 2015 om 11:15 Volg in Google

Volg hier het Belgisch kampioenschap op de weg 2015

In veel landen strijden renners vandaag om de nationale kampioenentrui, zo ook in België. Daar moet het peloton in de omgeving van Tervuren veertien rondes van achttien kilometer afleggen.

Het parcours is lastiger dan in Nederlander. Na zes kilometer volgt steeds de Horenberg. De klim is niet echt lang, zo’n 300 à 400 meter, maar wel behoorlijk steil: gemiddeld bijna tien procent. Ook de finale is allerminst eenvoudig met een 700 meter lange heuvel die aan zes procent omhoog loopt. Daarna gaan de renners in dalende lijn naar de meet.

Vorig jaar ging de overwinning naar Jens Debusschere. Wie volgt hem op? Het kampioenschap begint om 11:30, vanaf 13:30 is het live te zien via Sporza. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Parcours
Website organisatie
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
56 Reacties
28-06-2015 11:54
Kom op ILJO!
28-06-2015 11:59
@ IljoKeisseFan:
die is toch arbeidsongeschikt? of doet hij net alsof om zo veel mogelijk geld te trekken uit een verkeersakkefietje?
edit; een blik op de deelnemerslijst leert me dat hij gewoon meedoet. het zal dus wel meevallen met de deuk in zijn schouder.
28-06-2015 12:03
Kopgroep van 20-25 man met o.a. 6x Lotto en 2x Wanty
28-06-2015 12:09
Wat een kopgroep!

Van Keirsbulck, Dehaes, Vantornout, De Gendt, De Buyst, Roelandts, Van der Sande, Vervaeke, Keisse, Capiot, De Ketele, Theuns, Van Hecke, Van Lerberghe, Devriendt, Ghyselinck, Wynants, Chevalier, De Winter, Dernies, Rob Peeters, Van Aerts, Habeaux, Diether Sweeck en Meurisse.
28-06-2015 12:15
Lotto grote kansen als deze kopgroep voorop blijft. Verder kunnen ze in sprint nog rekenen op Boeckmans en Debusschere.. Verloopt ideaal voor Lotto.. Als ze dit nog verliezen..
28-06-2015 12:18
@ Velodore:
lol, ze zijn 3 kwartier onderweg
28-06-2015 12:23
@8.6 Lees anders eerst het artikel even voordat je iets gaat lopen roepen. Baanwielrennen en wielrennen zit veel verschil tussen.
28-06-2015 12:28
Dit gaat een heel mooie wedstrijd worden vermoed ik. HUP LOTTO!
28-06-2015 12:30
@achtpuntzes
Bij wegkoersen zijn er in principe geen handaflossingen.

Lotto en Topsport mennen de kopgroep, waarin ook een handvol veldrijders.
28-06-2015 12:41
Al meer dan zeven minuten.. Zit de winnaar vooraan? Lotto heeft schitterende zaak gedaan! Dit mogen ze niet weggeven..
28-06-2015 12:43
@ Xistnc & IljoKeisseFan:
ok, ik ben niet zo thuis in het baanwielrennen, maar het komt mij een beetje vreemd over als je je volledig arbeisongeschikt wil laten verklaren terwijl je gewoon in de kopgroep zit van een wielerwedstrijd. maar goed, ik hoop dat hij volledig hersteld en gewoon zijn ding kan doen op de piste in de winter.
28-06-2015 12:48
@8.6
Los van je onwetendheid over baanwielrennen, waar haal je je informatie over een 'volledig arbeidsongeschikt'?

Als Iljo door dit akkefietje het baandeel van zijn carrière in gevaar ziet komen, scheelt hem dat tienduizenden euro's op jaarbasis. Zou jij dan niet naar de rechter stappen?
28-06-2015 12:52
@ xistnc:
die informatie kwam van wielerflits in het topic over de verkeerskwestie een paar dagen geleden:
[quote]Vandaag had de zaak in de rechtszaal behandeld moeten worden, maar Keisses advocaat wil een opwaardering van gewone arbeidsongeschiktheid, naar een blijvende arbeidsongeschiktheid[/quote]
edit; verkeerd gelezen dus, blijvende arbeidsongeschiktheid is geen volledige arbeidsongeschiktheid nee.
28-06-2015 12:53
Daar staat toch heel iets anders?
28-06-2015 13:00
@ xistnc:
ja, maar gelukkig heb ik jullie nog om mij er op te wijzen als ik me vergis. ;)
28-06-2015 13:18
Vandenbergh gaat ook rijden. Hoeveel man gaat Etixx nog overhebben?
28-06-2015 14:30
Ik hoop dat VDB hem wint met een solo. ;) Hij is nu toch in topvorm. Dat zou fantastisch zijn, ook om een visitekaartje af te geven naar volgend jaar toe.
28-06-2015 14:30
Roelandts en Theuns nu al in kopgroep,had ze liever wat later gezien.
28-06-2015 15:37
Lotto soudal heeft de beste papieren.. De kopgroep gaat het redden denk ik!
28-06-2015 15:49
Het gaat tussen de eerste drie! Roelandts wint!!
28-06-2015 15:58
Boonen maakt zich kwaad! Schitterend :D
28-06-2015 16:09
Schitterend hoe Lotto Soudal dit kampioenschap naar hun hand zet! Feest in de Lotto bus!!
28-06-2015 16:28
@velodore doe eens normaal man
28-06-2015 16:49
Boonen maakt zich kwaad en wint voor 3 Lotto Soudal renners ;)
28-06-2015 16:52
Die meneer met zijn trambord is er ook weer. Zou hij nou zo'n hekel aan die tram hebben of koersliefhebber in hart en nieren zijn?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.