Volg hier Dwars door West-Vlaanderen 2017
zondag 5 maart 2017 om 12:00 Volg in Google

Volg hier Dwars door West-Vlaanderen 2017

Dwars door West-Vlaanderen? Ja, de jaarlijkse driedaagse is ingekort tot een eendaagse (UCI 1.1) en die wordt vandaag afgewerkt. De start is in Nieuwpoort, waarna 203 kilometer later in Ichtegem gefinisht wordt. Onderweg worden onder meer de Monteberg en de Kemmelberg aangedaan en ook in het finalecircuit zitten nog enkele pukkeltjes. Volg hier op WielerFlits het verloop van de wedstrijd.

Aan het vertrek staan liefst 36 landgenoten, verdeeld over twaalf ploegen. Naast LottoNL-Jumbo staan ook Roompot-Nederlandse Loterij, Delta Cycling Rotterdam en Monkey Town op de startlijst. Daarnaast zijn er Nederlanders bij An Post-Chainreaction, Tarteletto-Isorex, Pauwels-Vastgoedservice, Israel Cycling Academy, Aqua Blue Sport, Wanty-Groupe Gobert, BMC en Veranda’s Willems-Crélan.

De start is om 12.15 uur, waarna de winnaar tussen 17.00 en 17.30 uur bekend is. De wedstrijd maakt deel uit van de Napoleon Games Cup en is live te volgen op de Belgische zender VTM vanaf 15.25 uur.

Links
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter Napoleon Games Cup)
Livestream volgt later

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
80 Reacties
05-03-2017 12:23
Welke klimmer gaat winnen. Profiel slaat nergens op
05-03-2017 12:23
Zelfde peloton als le Samyn. Waarom Van Keirsbulck niet nog eens ?
05-03-2017 12:29
profiel slaat inderdaad nergens op, en dan heb je dus kans op uitspraken als 'en ook in het finalecircuit zitten nog enkele pukkeltjes' zoals hierboven terwijl het hoogteverschil in het plaatselijke rondje nog geen 25 meter is.
05-03-2017 12:37
Inderdaad, zo kan ik hier in de buurt ook een bergetappe uitzetten

Zou me niets verbazen als rugnummer 1, nummer 1 is aan het einde van de dag.
05-03-2017 12:50
10km voor het einde tandem van Emden & Campenaerts graag, dan krijgen we tenminste nog een beetje koers.
05-03-2017 12:52
Wordt dit niet gewoon een massasprint?
05-03-2017 12:58
Massasprint lijkt me onwaarschijnlijk. Het waait hard. Zou zo maar een mooie waaierkoers kunnen worden.
05-03-2017 13:04
Keisse!!!
05-03-2017 13:15
Veel regen en wind idd.
05-03-2017 13:32
Twitter Lotto-Soudal: The peloton has split into four distinct echelons. A break of 20 riders has a 13" lead.

Het begint in ieder geval goed!
05-03-2017 13:40
Koers zonder ticket? Apart...
05-03-2017 13:53
Plaatselijke circuit mag je niet onderschatten. 2 klimmetjes stellen op zich niet veel voor qua hoogtemeters. Maar ene maakt deel uit van kasseistrook 1.2km. En er is nog kort kasseistrookje. Plus de wind. Wordt geen massasprint
05-03-2017 14:26
Gezellige boel vooraan, TLJ doet lekker mee. [url]https://twitter.com/NapoleonGamesCC/status/838379583946764288[/url]
05-03-2017 14:30
Fijn dat Lammertink ook mee zit. Zal hem goed doen.
05-03-2017 14:30
Kopgroep:

Devolder (Veranda's Willems)
Cavagna (Quick Step)
Keisse (Quick Step)
Serry (Quick Step)
Van Emden (LottoNL)
Jansen (LottoNL)
Lammertink (LottoNL)
Castelijns (LottoNL)
De Vylder (Sport Vlaanderen)
De Winter (Veranclassic)
Pardini (Veranclassic)
Reinders (Roompot)
Van der Hoorn (Roompot)
Van Goethem (Roompot)
Hofstetter (Cofidis)
Gate (Aqua Blue)
Hansen (Aqua Blue)
Boivin (Israel)
Stevens (Pauwels Sauzen)
Van Schip (Delta)
Van Dalen (Delta)
05-03-2017 14:31
Voorsprong is al aanzienlijk voor die 21 man, dat zijn dan de sterkste (pechvrije) waaierrijders van deze koers. Netjes dat Lammertink daar bij zit, net als Taco die weer een goede koers rijdt! Benieuwd of ze allemaal de Kemmel overleven.
05-03-2017 14:35
zo, alert van TLJ met 4 man in de voorste groep.
05-03-2017 14:49
Lotto Soudal doet ook mee zie ik nu. Niemand in de eerste waaier, dus die zullen het dan nog wel spannend maken zodadelijk.
05-03-2017 15:14
Na de Monteberg nu de Kemmel. Dan wordt het een kwestie van overleven in de kopgroep. De zwakkere broeders vooraan worden wellicht vervangen door wat overstekers uit het eerste peloton.
05-03-2017 15:23
Iemand toevallig al een stream? Lijkt me een aardig gevecht daar
05-03-2017 15:31
http://nieuws.vtm.be/video/?f%5B0%5D=ds_created%3Apast_all&aid=11602
05-03-2017 15:35
Misschien vertel ik niks nieuws maar net wat gegoogeld over hoe en wat VTM te ontvangen en zo de ( Belgische) gratis app Stievie geinstalleerd op de Ipad en zo de koers aan het volgen vanuit Maastricht dus geen geo-blokkade !
05-03-2017 15:50
Dank @disodoim. Lijkt op een kopgroep van 6 man en hergroepering daarachter nu?
05-03-2017 15:54
Campenaerts bij de 1e. groep van 6.
05-03-2017 15:56
Dit wordt de grote doorbraak van Amund!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.