Volg hier Dwars door Vlaanderen 2016
woensdag 23 maart 2016 om 11:46 Volg in Google

Volg hier Dwars door Vlaanderen 2016

Vanwege de aanslagen van gisteren in Brussel, zal deze editie van Dwars door Vlaanderen hoe dan ook veelbesproken zijn. Ondanks dat terreurniveau vier van kracht is in België, vindt de koers doorgang. In al het relatieve is men daarom op zoek naar een opvolger voor Jelle Wallays.

Omwille de minuut stilte ter nagedachtenis van de slachtoffers van de terroristische aanslagen, vindt de start in Roeselaere later plaats dan gepland. De bedoeling was om om 11.45 te starten, maar de organisatie heeft besloten om na de algemene minuut stilte van 12.00 te starten. De finish verwacht men door het kwartiertje vertraging nu tussen 16.37 en 17.05.

De uitstraling van de wedstrijd zal door de omstandigheden sober zijn. Zo dragen alle renners een rouwband, vindt er vooraf geen ploegenpresentatie aan het publiek plaats en krijgt de winnaar geen champagne uitgereikt. Ook het deelnemersveld is verre van compleet, doordat renners niet meer op tijd in Roeselaere geraakten.

De koers is live te volgen via Sporza, dat om 14.20 met de uitzending begint. Bespreek op WielerFlits het verloop van de etappe.

Stage-1456673144

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie parcours

Liveticker (Twitter-account organisatie)
Liveticker (Sporza)

Twitter-Widget account @DwarsdrVlaander

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
149 Reacties
1 2 3 6
23-03-2016 12:19
21 renners zijn niet gestart inclusief de 8 van Giant.
23-03-2016 12:25
Goed van de Belgen dat de hele grote markt vol stond met supporters
23-03-2016 12:28
Movistar start maar met 4
23-03-2016 12:34
Hmm, wat gaan we kijken? Dit of ronde van Catalonië?
23-03-2016 12:34
Er is al veel over gezegd, maar ik vind dit een heel goede actie, tenminste als de politie aangeeft dat er geen (grotere dan normaal) veiligheidsissues zijn.
23-03-2016 12:40
Gougeard wijzigt zijn tactiek nog altijd niet
23-03-2016 12:48
Geen Boonen?
23-03-2016 12:48
@zot dat viel mij ook al op.

Asselman mee
23-03-2016 12:50
Heel goed dat dit doorgaat, laat je zo min mogelijk terroriseren!
23-03-2016 12:50
@richard voorlopig beide tickers in de gaten houden of heb jij al beelden?
23-03-2016 13:00
@zot overigens zou het zomaar de goede tactiek kunnen zijn voor een topklassering. Als hij de toppers niet kan volgen op de kwaremont kun je er maar beter met een bonus aan beginnen en daarna meerijden.
23-03-2016 13:01
@aardappel Mja in de omloop is het gelukt maar zou dat altijd lukken?
23-03-2016 13:10
@zot zeker niet, maar als je al zeker bent dat je niet kunt volgen op de pukkels dan is dit je enige kans. Als je blijft zitten verlies je in dat geval sowieso
23-03-2016 13:52
@TiesW en rahimns, wat betreft liveticker op het forum; ik ben om! Puik initiatief! Zeker zolang er verder niemand doorheen post!
23-03-2016 14:08
Ciolek ook niet gestart.
Die wordt bij elke koers als een gevaarlijke outsider getipt maar na zijn overwinning in Milaan - San Remo toch bitter weinig meer van gehoord. Ik gok op Edward Theuns vandaag!!
23-03-2016 14:16
Lotto maakt de koers hard net na de bevoorrading. Valpartij in het peloton met o.a. McCarthy.
23-03-2016 14:17
Eerste peloton maar 50 man sterk door het werk van Lotto.
23-03-2016 14:20
Erg blij met de WFtickers voor beide ritten vandaag.
23-03-2016 14:21
breukje van maar 300 meter, mag geen naam hebben. weer samengesmolten.
23-03-2016 14:26
Uitzending al begonnen?
23-03-2016 14:29
@nick nuyens
Ja, maar wel op canvas ipv één
23-03-2016 14:31
Dank Tokstar, wij zaten al naar een of andere serie te kijken.
23-03-2016 14:46
Val van McCarthy, ernstig?
Leek mij ook iemand die wel een rol zou kunnen spelen vandaag.
23-03-2016 14:46
@ The Art, werk van welke lotto? Be of NL?
23-03-2016 14:47
Van Hecke valt al even aan op 85km. Hij laat dit jaar in ieder geval z'n trui zien!
1 2 3 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.