Volg hier Dwars door Vlaanderen 2016
woensdag 23 maart 2016 om 11:46 Volg in Google

Volg hier Dwars door Vlaanderen 2016

Vanwege de aanslagen van gisteren in Brussel, zal deze editie van Dwars door Vlaanderen hoe dan ook veelbesproken zijn. Ondanks dat terreurniveau vier van kracht is in België, vindt de koers doorgang. In al het relatieve is men daarom op zoek naar een opvolger voor Jelle Wallays.

Omwille de minuut stilte ter nagedachtenis van de slachtoffers van de terroristische aanslagen, vindt de start in Roeselaere later plaats dan gepland. De bedoeling was om om 11.45 te starten, maar de organisatie heeft besloten om na de algemene minuut stilte van 12.00 te starten. De finish verwacht men door het kwartiertje vertraging nu tussen 16.37 en 17.05.

De uitstraling van de wedstrijd zal door de omstandigheden sober zijn. Zo dragen alle renners een rouwband, vindt er vooraf geen ploegenpresentatie aan het publiek plaats en krijgt de winnaar geen champagne uitgereikt. Ook het deelnemersveld is verre van compleet, doordat renners niet meer op tijd in Roeselaere geraakten.

De koers is live te volgen via Sporza, dat om 14.20 met de uitzending begint. Bespreek op WielerFlits het verloop van de etappe.

Stage-1456673144

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie parcours

Liveticker (Twitter-account organisatie)
Liveticker (Sporza)

Twitter-Widget account @DwarsdrVlaander

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
149 Reacties
23-03-2016 14:47
@irriducibili: Be
23-03-2016 14:55
Iemand een linkje? Mijn vaste stream zend een Deens (?) klusprogramma uit.
23-03-2016 14:56
Kai Reus gelost... Toch niet zo sterk?
23-03-2016 14:57
Kai Reus gelost. Contract binnen en lekker achterover leunen. Je bent er nog niet! Komop!
23-03-2016 14:57
Teunissen in de aanval. Hopelijk krijgt ie nog wat versterking
23-03-2016 14:58
Jeugdige overmoedt van teunissen, kan zich beter inhouden voor de finale, want hij lijkt sterk
23-03-2016 14:58
Kai Reus, nu al op achterstand ?! Heeft hij dan gebluft bij de contractbesprekingen? Of ook iets onder de leden?
23-03-2016 14:59
Wat ook een mogelijk het is dat Kai een griepje onder de leden heeft. Te voorbarig om nu weer de kwaliteiten van Reus in twijfel te trekken, zonder op de hoogte te zijn van de feiten.
23-03-2016 15:02
@jessevdalen Laat die jongen maar koersen, beter dan behoudend koersen voor een pakweg 15e plek als je het mij vraagt. Door juist je grenzen op te zoeken, word je beter. Koers maken en kijken hoe ver je komt, want hij heeft nog niet de status en de uitslagen om zijn pijlen voor de laatste 20 km te bewaren. Lotto Djumbo maakt dus koers, ik kan het alleen maar waarderen.
23-03-2016 15:07
Anticiperen. Nu met 3 man. Hopen op een minuutje voorsprong voor het echte werk.
23-03-2016 15:09
Durbridge is wel een fijne renner om erbij te hebben, die kan hard fietsen

edit: 1 minuut voorsprong al voor de drie
23-03-2016 15:14
Toch wel vreemd dat TLJ altijd wordt verweten laf te koersen. Dan vallen ze aan, is het weer niet goed
23-03-2016 15:14
De bekritiseerde Teunissen lijkt toch te slagen in zijn opzet! Ik hou er wel van als renners op deze manier initiatief nemen. In het peloton beginnen aan de de laatste 40km levert alleen maar een onzichtbare Lotto-NL ploeg op.
23-03-2016 15:15
@TaDo alleen zag ik er niet veel in, maar nu is het anders met Durbridge en Rickeart erbij.
23-03-2016 15:17
@ Jalabert: https://www.youtube.com/watch?v=e9dx1vD1FH8 misschien goed?
23-03-2016 15:24
Jammer, dat Teunissen niet de E3 gaat rijden. Had er prima bijgepast.
23-03-2016 15:27
Gougeard lost? Wat krijgen we nu..
23-03-2016 15:32
Poeh. Lotto-Soudal, Katoesha, BMC en Cofidis. Hoe moet ik ze uit elkaar houden als ze allemaal in het rood fietsen.
23-03-2016 15:34
@Tokstar - 23 maart 2016 om 15:27
Een half uur geleden was hij ook al aan het lossen en nam hij niet meer over. Letterlijk met zijn tong uit de mond. Zo'n verrassing was het niet.
23-03-2016 15:36
@pingdo
Het is natuurlijk wel heel vroeg he
23-03-2016 15:37
Zou Gougeard ziek zijn?

Edit: hij zakt ook hard door het peloton. Kon zelfs niet aanhaken bij teunissen en co
23-03-2016 15:37
@aardappeljager
Was ook mijn eerste gedacht
23-03-2016 15:38
Gaviria gaat wel heel vlotjes mee over de Taai :p
23-03-2016 15:39
Asselman ziet er sterk uit, zou die het als Wallays vorig jaar kunnen doen?
23-03-2016 15:41
Gaviria oogt goed :)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.