Volg hier de zevende etappe van de Ronde van Zwitserland 2018
vrijdag 15 juni 2018 om 11:50 Volg in Google

Volg hier de zevende etappe van de Ronde van Zwitserland 2018

Na de ontberingen op de Furkapass en Klausenpass krijgen de renners vandaag in de Ronde van Zwitserland allerminst de tijd om op adem te komen. Er staan namelijk een aankomst bergop op het programma naar skioord Arosa. Voor het zover is, zullen de renners eerst enkele uren de benen kunnen warmdraaien. Bespreek de koers hier op WielerFlits.

Startplaats Eschenbach doet bij de crossliefhebbers ongetwijfeld een belletje rinkelen, want de plaats organiseerde in de jaren negentig een wereldbekermanche. Paul Herygers en Richard Groenendaal (driemaal) wisten er te winnen. Eschenbach verwelkomde in 1995 ook de mondiale titelstrijd; het was thuisrijder Dieter Runkel die naar de grootste zege uit zijn loopbaan wist te ploeteren.

Crossen zullen de renners niet doen, want vanuit Eschenbach gaat het in gestrekte draf naar de slotklim van Arosa. Even voorbij Chur moet er maar liefst 29 kilometer worden geklommen aan 4%. Vooral de slotkilometers zijn pittig, met stroken van 8%. De laatste tweeduizend meter is dan weer vals plat.

Het startsein voor de zevende etappe wordt gegeven om 12:04. De renners worden in aankomstplaats Arosa verwacht tussen 16:07 en 16:33. Eurosport zal de wedstrijd vanaf 15:04 uitzenden.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
139 Reacties
15-06-2018 15:31
Moeess1e
Ja daar is een knop voor ;)
15-06-2018 15:32
Hebben alle wielerflitsers eindelijk wat ze altijd al wilden
15-06-2018 15:33
Hoeveel kilometer voor de aankomst begint dat laatste lastige stuk? Iemand dat kunnen vinden?
15-06-2018 15:33
@vlek tempo maken wat de la Parte voor Quintana doet want ze lopen aardig uit zo
15-06-2018 15:34
@Moess1e, wieleruitzending via de nos, altijd geluid uitzetten, wf en relevante ticker erbij...aanrader
15-06-2018 15:35
Jammer dat de reclame dan wel weer met geluid is.
15-06-2018 15:35
@zeurwiggo

Waar lees je mij commentaar geven?
15-06-2018 15:36
Dombrowski is er aan voor de moeite Quintana en co hebben ruim 50 seconden voorsprong op de groep favorieten.
15-06-2018 15:37
Battaglin FTW!!!
15-06-2018 15:37
Ik mis het commentaar :( , en de timing van de reclameblokken daar moet je een Franse regisseur in Frankrijk voor bedanken.
15-06-2018 15:38
Is dat nu Quintana zelf die op kop van die groep zit te werken? Ik weet niet of dat nu zo goed is. Het venijn van de klim moet nog komen...
15-06-2018 15:38
@Vlek
4 Km voor het eind
De laatste 3 km van dit profiel doen ze volgens mij niet: https://www.cyclingcols.com/col/Arosa
15-06-2018 15:38
Kopgroep weer bijeen onder leiding van Quintana, Bouwman zit erbij. Greg op kop in G2 voor Porte.
15-06-2018 15:40
Quintana rijdt zich helemaal stuk voordat het echt steil gaat worden. Dapper geprobeerd, maar volgens mij vergooit hij zijn kansen.
15-06-2018 15:41
Haha mooi beeld, Quintana met een half peloton in zn wiel.
15-06-2018 15:41
@Jean Dumas: dat is Battaglin geloof ik, niet Bouwman.
15-06-2018 15:41
Wie is de sky renner achter Quintana?
15-06-2018 15:41
Van Avermaet werkt zich in het zweet voor Porte, Bouwman inmiddels bij Kruijswijk. 13km te gaan met 34 seconden voorsprong voor Quintana en co.
15-06-2018 15:41
O nee, is Battaglin. Best moeilijk dat commentaar geven.
15-06-2018 15:42
Hele luxe knecht voor Porte op dit moment.. lijkt team sky wel
15-06-2018 15:43
Het is ook wel echt alleen Quintana die de forcing moet doen in die eerste groep. Ik moet het nog maar zien dat ie dit nog 12,5 km vol houdt zonder zichzelf op te blazen...
15-06-2018 15:44
Beetje rare aanval van Landa. Soort trollactie.
15-06-2018 15:44
Bouwman zit toch gewoon bij Kruijswijk, het is battaglin die in de kopgroep zit
15-06-2018 15:45
Waarom rijdt bouwman niet mee met van avermaet? Ik snap er niks van.
15-06-2018 15:45
Heerlijk wat een genot dat weggevallen commentaar van Traksel en Been. Scheelt een hoop ergernissen. Laat Kroon maar even invallen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.