Volg hier de zevende etappe in de Ronde van Zwitserland 2015
vrijdag 19 juni 2015 om 13:50 Volg in Google

Volg hier de zevende etappe in de Ronde van Zwitserland 2015

De Ronde van Zwitserland is alweer toe aan etappe nummer zeven. Een rit van Biel naar Düdingen over 164,4 kilometer die met name in de tweede helft lastig terrein voor de pedalen werpt. Een mooie dag voor de avonturiers.

Na een vlakke aanloop van ongeveer zestig kilometer, krijgt het peloton vandaag te maken met een serie korte, maar pittige beklimmingen. Allemaal derde categorie en ruimte biedend voor een vluchtersgroep, die het tot aan het einde kan uitzingen. Het terrein is pittig, maar niet per sé pittig genoeg om de klassementsrenners onrustig te maken.

Ronde van Zwitserland etappe 7

Het peloton vertrekt om 14.09 uur vanaf de Ipsachstrasse vanuit Biel en wordt rond 18.15 uur aan de finish verwacht. Eurosport gaat live om 16.33 uur.

Links:
Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland (WielerFlits)

Deelnemerslijst
Parcoursinformatie
Website organisatie

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
48 Reacties
19-06-2015 13:52
Nummer 3 voor Sagan hoor vandaag, Van Avermaet zal weer dichtbij zijn en Degenkolb misschien ook eindelijk.
19-06-2015 13:56
Denk ik Degenkolb tegen Matthews en Sagan. Ook Degenkolb kan deze aankomsten aan zie derde etappe in Dubai Tour van dit jaar. Een vergelijkbare aankomst.
19-06-2015 13:57
Hoe zwaar is die pukkel op 20km?
19-06-2015 13:58
@hunneman Mathews was al voor de reichenbachergletser, of zoiets, afgestapt.
19-06-2015 14:08
Verwacht een vluchter die wint. Maar als het een sprint wordt ga ik voor Degenkolb, voor Sagan en Van Avermaet
19-06-2015 14:13
@ redactie: per sé -> per se
19-06-2015 14:16
@dieuwe1990 is waar ook... haha niet aangedacht!
19-06-2015 14:36
Iemand een idee hoe hard die laatste km(s) oplopen?
19-06-2015 14:41
Laatste 800m gemid 3.75%
19-06-2015 14:43
Da's een Canadese aankomst :|
19-06-2015 14:43
Winner Anacona houdt wel van pittig eten.
19-06-2015 14:56
@xistnc laten we het hopen inderdaad!
19-06-2015 15:01
Dillier, Impey, Kwiatkowski en Domont in de kopgroep.
Hun voorsprong: 2'50".

Weer een "glimp" van de oude Kwiatkowski?
19-06-2015 15:03
Sagan gaat dus weer winnen :(
19-06-2015 15:03
@Zjoske Zal toch onderhand tijd worden dat ie iets van goede vorm laat zien, de Tour is niet ver meer. EDIT: ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom hij mee zit, zouden ze inzetten op Trentin dan deze etappe of toch op Cavendish? Normaliter zou deze aankomst aan de zware kant zijn voor Cav, misschien dat Kwiatkowski zelf mee had kunnen sprinten?
19-06-2015 15:14
Op de Sporza ticker staat trouwens nog een filmpje van die 'gemiste' val van gisteren:
[url=https://pbs.twimg.com/tweet_video/CHy-ChcWcAAguKn.mp4]Stybar en Vermote[/url]
19-06-2015 15:28
@Zjoske, de oude Kwiatkowski? Omdat hij een ronde minder is hebben we het al over de oude Kwiatkowski? Manmanman
19-06-2015 15:42
Aanhalingstekens en rustig ademhalen, Tiim
19-06-2015 15:54
De laatste 800m is rond de 4%. Ik ga voor Kristoff.
19-06-2015 15:57
Big John
19-06-2015 16:02
Wat Iverbon zegt.
Wat een drama queens hier toch soms…
19-06-2015 16:04
Even trollen.nl
Waarom zit TLJ niet mee in kopgroep?
19-06-2015 16:07
Coquard heeft gewonnen
http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/article/detail/4083188/2015/06/19/Coquard-wint-zevende-etappe-in-Zwitserland.dhtml
19-06-2015 16:09
Ohw dan kunnen ze wel afstappen nu. :)
19-06-2015 16:13
ah, ze hebben hun fout inmiddels hersteld bij het AD.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.