Volg hier de zesde etappe van de UAE Tour 2019
vrijdag 1 maart 2019 om 08:50 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe van de UAE Tour 2019

Primož Roglič moet nog twee etappes zien te overleven, en dan zal de Sloveen worden gekroond tot eerste eindwinnaar van de UAE Tour. Vandaag volgt de laatste test voor de leider, want het peloton finisht op de flanken van Jebel Jais. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers!

De meest noordelijke etappe van de UAE Tour finisht op een berg die nog nooit eerder door een wielerwedstrijd werd bezocht. En de hoogste berg van het land is om meer redenen speciaal. Het is bijvoorbeeld één van de weinige plekken in de Verenigde Arabische Emiraten waar ooit sneeuw is waargenomen.

De weg op Jebel Jais is volgens de huidige planning pas aan het eind van 2019 klaar, maar desondanks is de klim toch al best lang. Het is zo’n twintig kilometer klimmen aan 5%. Een echte loper, maar de laatste kilometers (gemiddeld 7%) zijn wel iets pittiger.

Om 9.05 uur klinkt het startschot voor de voorlaatste etappe, terwijl de finish wordt verwacht omstreeks 13.40 uur. De etappe is vanaf 12.00 uur weer rechtstreeks te volgen op Eurosport 1 en via de Eurosport Player met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon.

Links
Voorbeschouwing: UAE Tour

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Livestream

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
78 Reacties
01-03-2019 08:56
Begrijp ik nou uit de intro van dit topic dat een deel van de finale onverhard is?
    01-03-2019 09:00
    Was een mooie rit voor VdP geweest!
    01-03-2019 09:09
    Ik veronderstel dus dat de weg tot dat punt wel af is
    01-03-2019 09:17
    Zonde, want als er toch geen hond komt kijken kun je even goed gewoon helemaal naar boven toe. Helicopterje er bij, de vreugdkreet van de de winnaar vastleggen, naar beneden allemaal, naar het vliegveld en dikke doei.
01-03-2019 09:24
hier kan Daniel Martin of Roglic wel iets doen voor de overwinning
    01-03-2019 09:34
    Te veel een loper voor Martin denk ik. Die moet het meer van steilere percentages hebben
    01-03-2019 11:25
    Martin is toch veel te dom om te winnen?
    01-03-2019 11:40
    niet te dom alvast om Lombardije, Luik, de Rondes van Catalonië en Polen, en 2 Touretappes te winnen
01-03-2019 09:29
Valpartij in de eerste kilometers. Piti zou [url=https://twitter.com/Movistar_Team/status/1101397401422757888]achter het peloton[/url] rijden.
01-03-2019 09:40
Adam Hansen rijdt ruim 2 min voor het compacte peleton. Valpartij in het begin, maar iedereen (hele peleton) bij elkaar.

Live stream: http://www.awaan.ae/live/23/Dubai-Sports-1?fbclid=IwAR1AHnEtZqu6NoDuH65Sfca6ZFhDQzAbNCq8FWDDFyn0mBxBRcbG1FSgtg0
01-03-2019 09:52
Zonder de guid werkt ook, http://awaan.ae/live/23/Dubai-Sports-1.

Schitterend hoe de Arabische taal verrijkt wordt met termen als Grand Tour, breakaway, GC-rider, intermediate sprint etc.
01-03-2019 10:02
Als Jumbo-Visma dezelfde aanpak heeft als eerder deze week heeft Primoz weinig te vrezen. Het zou toch een stukje spannende worden als ze in de Emiraten meerdere bergjes achter elkaar kunnen inplannen.
01-03-2019 10:22
Het is wel een mooie klim voor Dumoulin. Lang, geleidelijk en niet zo steil. Echt eentje voor de sterke beren. Benieuwd of Dennis zich gespaard heeft voor deze etappe.
01-03-2019 10:49
Waaierssss
01-03-2019 11:05
Dank voor lievestreams Thor & xistnc!

Mooie kopgroep. Als er geen waaiers ontstaan denk ik dat zij gaan strijden om de winst vandaag.

Hoe is de wind op de klim? Als het tegen is wordt ontsnappen erg lastig.
01-03-2019 11:14
weer een valpartij ?
    01-03-2019 11:16
    Ja en weer zo rond 20e/25e positie. Martens en Leezer lijken erom te lachen, op kop van het peloton. "Normaal lagen we daar altijd bij", zoiets.

    De kopgroep krijgt een minuutje gratis.
    01-03-2019 11:16
    Ja maar primoz gelukkig ongeschonden zag ik. Bouwman leezer Martens reden er nog voor. De rest sluit nu weer aan
01-03-2019 11:53
Iemand een idee waarom Morkov zich laat uitzakken?
    01-03-2019 11:56
    Ik denk dat hij mee was met Viviani die punten wilde scoren voor de groene trui?
    01-03-2019 12:04
    Mja, dat Viviani zijn opdracht als volbracht beschouwt en laat lopen kan ik volgen.
    Maar Morkov zijnde... hij zat daar nu toch...
    01-03-2019 12:09
    Ja zou je denken idd. Misschien voelde hij zich sowieso niet goed genoeg om te winnen
01-03-2019 11:56
Sociaal dat TJV wat rechts op de weg gaat rijden - zo kunnen meer renners van hen profiteren (uit de wind zitten)
01-03-2019 12:18
Movistar en Sunweb met een mannetje op kop. Beginnen ze er niet wat laat aan? Kopgroep heeft nog meer dan acht minuten met 40km te gaan.
    01-03-2019 12:29
    Astana vraagt toestemming aan TJV om een mannetje mee te laten draaien.
01-03-2019 12:19
Slim van TJV om de kopgroep zoveel ruimte te geven. Dan kan Piti in ieder geval geen boni seconden wegsnoepen voor Rogla.
01-03-2019 12:20
Op die lange klim kan er nog veel tijd goedgemaakt worden maar ruim 8 minuten, dat word krap
    01-03-2019 12:36
    Ik dacht dat gaat nog lukken, maar ze gaan 4 minuten minimaal hebben aan de voet.
01-03-2019 12:35
Off topic, maar moet er niet een berichtje komen over het dopingnetwerk dat is opgerold in Duitsland? Naar verluid waren ook wielrenners kind aan huis bij deze dokter, en er zijn veel bloedzakken gevonden die tegenwoordig makkelijk aan sporters gelinkt kunnen worden (vertaald uit het Duits): "In Erfurt, a centrifuge and a variety of cool-stored blood bags had been found, according to SZ information it should be at least a few dozen. Csefan predicted in Tyrol: "We expect that this was just the drop in the bucket and we can explore even more athletes, including from other sports." Because the owners of the blood bags should be able to identify quickly and effortlessly. The World Anti-Doping Agency Wada and its national offshoots have tens of thousands of individual blood profiles. "We cooperate very closely with the Wada and with the Austrian Nada," says Csefan, "and see good opportunities to assign the blood bags via DNA tests to the respective owners."
    01-03-2019 12:40
    Dat wordt complotdenken. Iedereen die afzegt voor een koers of opeens uit vorm is, is verdacht. Met name als er wintersportconnecties kunnen zijn.
    01-03-2019 12:50
    In Erfurt, dus zullen wel schaatsertjes bij zitten...
    01-03-2019 12:56
    Het is wachten op de namen.
    01-03-2019 12:58
    @west
    Daar moest ik inderdaad ook al aan denken, al presteren de Duitse schaats(t)ers momenteel lang niet zo goed als in het recente verleden. Oostenrijk heeft daarentegen voor het eerst ooit een wereldtopper bij de vrouwen.
    01-03-2019 13:02
    Mocht je je af vragen hoe dat er nu uit ziet als er iemand gepakt word met doping:
    https://www.reddit.com/r/WatchPeopleDieInside/comments/avv63c/professional_skiier_max_hauke_gets_caught_using/
    01-03-2019 13:06
    Arme jonge...
    01-03-2019 13:27
    @dikkechaap
    Zijn alleen lang niet alleen de Duitsers die in Erfurt trainen...
    01-03-2019 13:31
    @west
    Uiteraard, en het schijnt een behoorlijk internationaal netwerk te zijn. Toch is Erfurt niet echt meer een populaire trainingslocatie voor zover ik kan overzien, iig niet voor de Nederlanders. Of zie ik dat verkeerd?
01-03-2019 12:52
Meer een Tratnik ding dan een Albasini ding denk ik?
01-03-2019 12:54
Die 4 minuten vallen wel mee, ik ben benieuwd of de kopgroep het gaat halen
    01-03-2019 12:57
    Astana en Sunweb zijn van kop, het geslonken peloton gaat niet meer heel hard.
    01-03-2019 12:59
    Jos gewoon nog op kop van het peloton.... netjes hoor
    01-03-2019 13:00
    ze verliezen toch een minuut per 2 km
    01-03-2019 13:05
    Nibali en Porte proberen het, maar Jos says NO.
01-03-2019 13:05
Jos die Porte en Nibali op een klim tot de orde roept, het moet niet gekker worden ;)
01-03-2019 13:07
Leiders rijden mekaar in de vernieling. Dom.
01-03-2019 13:16
Wat gaat Tony Martin rijden? Giro of Tour?
    01-03-2019 13:17
    Tour.
01-03-2019 13:19
Mollema gelost?
    01-03-2019 13:20
    Dacht hem ook achter het peloton te zien net.
    01-03-2019 13:23
    Mollema gelost ja.
01-03-2019 13:21
Bouwman weg zonder een meter op kop, matig. De Plus moet vroeger aan de bak dan gewild.

Ik verwacht nog wat vuurwerk zometeen.
    01-03-2019 13:26
    Ik dacht hem vlak ervoor even naar de kop te zien gaan om over te nemen van Martin, dus misschien dat hij buiten beeld toch nog één meter kopwerk heeft gedaan. Redelijk matig is het alleszins.
01-03-2019 13:23
Hoeveel man nog in de groep?
    01-03-2019 13:23
    Zo'n 30. 5km te gaa .
01-03-2019 13:24
Joey Rosskopf op 40 seconden alleen vooruit

Louis Meintjes in het laatste wiel van een groepje van 30 man
Porte lost

Om te reageren moet je ingelogd zijn.