Volg hier de zesde etappe van de Ronde van Catalonië 2018
zaterdag 24 maart 2018 om 14:20 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe van de Ronde van Catalonië 2018

Het peloton in de Ronde van Catalonië heeft de bergen achter zich gelaten, maar dat betekent niet dat alles al in kannen en kruiken is. In het weekend staan er nog twee etappes op het menu. Waar de renners morgen de traditionele slotrit naar Barcelona afwerken,wacht vandaag een relatief vlakke etappe naar Torrefarrera.

Aanvankelijk lagen er in de beginfase nog enkele stevige kuitenbijters, maar door sneeuw is de rit ingekort naar 117 kilometer. Gestart wordt er nu in La Pobla de Segur, wat betekent dat alleen de beklimming van de Port D’Ager nog op het menu staat.

Eenmaal op de top van de Port D’Ager (9,3 km aan 5%), volgen nog zeventig kilometers over licht glooiend terrein naar finishplaats Torrefarera. Kunnen de sprinters overleven en in het tweede gedeelte van de rit hun troepen in stelling brengen?

Het peloton zal door het inkorten van de etappe pas van start gaan om 14:30. De aankomst wordt verwacht tussen 17:00 en 17:30. Eurosport 1 is er live bij vanaf 15:45. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Catalonië 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
14 Reacties
24-03-2018 14:41
Als de sprinters dit redden is dat slecht voor de wielrennerij en suf van de aanvallers die eens willen winnen. Prima profiel voor de wat completere kapers.
24-03-2018 14:57
Als het een groepssprint wordt kan Valverde gewoon zijn derde pakken, zwak sprintveld hier. Als er een groep vertrekt die genoeg achterstand heeft denk ik dat weinig ploegen zullen achtervolgen
24-03-2018 14:57
Ik denk de tier of clement mee in de aanval vandaag
24-03-2018 15:14
Vooralsnog 2 aanvallers, maar het peloton laat niet begaan.
24-03-2018 15:39
Dit wordt denk ik gewoon een massasprint hoor. Bennett, Hodeg, Bonifazio zijn dus kanshebbers vandaag.
24-03-2018 15:45
Hodeg is er niet meer bij.
24-03-2018 15:46
Hodeg niet meer, die was buiten tijd een paar dagen geleden.
24-03-2018 15:46
Dit moet zowat de meest overbodige WT koers op de kalender zijn... geen publiek, geen beleving en elk jaar weer moeten cruciale etappes asngepast worden omdat de organisatoren koppig de Pyreneen blijven opzoeken...
24-03-2018 15:53
Wat moet je anders doen in Catalunya, ze negeren ?
24-03-2018 16:04
Wel als je steeds weer vast loopt...
24-03-2018 16:39
Of ze gewoon een logische plek op de kalender geven? Dit rondje is wel wat meer WT-waardig dan al die globalisatie-gedrochten.
24-03-2018 16:44
@TVM

Wordt wel moeilijk meesprinten voor Hodeg, die is al 2 dagen naar huis.

Mooi waaiers. TLJ goed mee in de eerste.
24-03-2018 16:57
@RV
Daar komt de sprint...

Maar als ze het redden, slaan een aantal ploegen zichzelf tegen het hoofd.
24-03-2018 16:58
De sprint voor de derde plek of voor de eerste?

Of het zou wel eens een sprint van koplopers tegen peloton kunnen worden.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.