Volg hier de zesde etappe in Tirreno-Adriatico 2015
maandag 16 maart 2015 om 10:20 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in Tirreno-Adriatico 2015

Wielerliefhebbers hebben het afgelopen weekend kunnen geniet van Wout Poels en Bauke Mollema. Beide heren waren zaterdag en zondag beeldbepalend in Tirreno-Adriatico.

Poels maakte zaterdag indruk door solo een dubbelslag te slaan. Helaas voor de Limburger verloor hij gisteren al na één dag de blauwe leiderstrui aan Nairo Quintana. De klimgeit uit Colombia had gisteren geen last van de sneeuw en lage temperatuur. Vlak daarachter klom Bauke Mollema naar de tweede plek in de rit. In de etappe van vandaag is de kans op Hollandse glorie klein. De zesde rit over 210 kilometer van Rieti naar Porto Sant’Elpidio heeft een vlakke finale. Sprinters zijn daardoor favoriet voor de dagzege.

T06_alt

Links:
Officiële website
Deelnemerslijst
Parcours
Voorbeschouwing Tirreno-Adriatico 2015

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews, Engels)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
84 Reacties
16-03-2015 14:58
Nog geen reacties op de zesde etappe?
16-03-2015 14:59
@ Purito

Cyclingquotes liveticker, altijd een goede.

Overigens komt alles weer langzaam samen, Tinkoff reed waarschijnlijk keihard door voor Sagan.

Om even verder te gaan off-topic: Waar ik me enorm aan stoor is dat elk topic tegenwoordig vervuild wordt door fans en (nog belangrijker) anti-fans van renners en ploegen. Het gaat nog maar bij een paar mensen over de wedstrijd, de rest gaat over en tegen renners en ploegen (waarbij vooral Ettixx en LottoNL het moeten ontgelden). Dat vind ik nou echt storend. Als je dan een normale discussie wilt voeren is het gevolg dat dat niet meer kan, omdat er of mensen meteen op in hakken of mensen meteen op hun teentjes getrapt zijn omdat ze denken dat je óók komt trollen. Dat mensen prognoses willen weten vind ik wel mooi, vlijend soms haha, maar dat loopt ook wel een beetje de spuigaten uit ja. Goed, ben blij dat ik niet enige ben. Het zijn volgens mij vooral de wielerflitsers die hier ook al langer meedoen die het allemaal niet echt vooruit gegaan vinden,
16-03-2015 14:59
Ik vind al dit off-topicgelul over de lay-out, het niveau van de reacties, nieuwe leden,... ongelooflijk irritant. Het is dan nog tegen de regels ook en een tikkeltje hautain! Ik zou hier graag de koers volgen, maar al die off-topicnonsens staat in de weg...
16-03-2015 14:59
Mollema ook in het groepje op achterstand.
16-03-2015 14:59
Volgens de twitter van Trek zitten alle klassementsrenners in de eerste 30-man tellende groep waar Trek zelf de dans leidt.
16-03-2015 15:02
Dit bericht is verwijderd
16-03-2015 15:02
@GGE
De leden op deze site zijn altijd al een beetje hautain geweest. Naar mijn bescheiden mening. ;)
16-03-2015 15:03
@LL
Thx
16-03-2015 15:03
@Stelvio
Niet helemaal juist. Trek leidt niet de dans, zou ook raar zijn met Devolder in de kopgroep.

-Edit inmiddels is de kopgroep gegrepen.
16-03-2015 15:04
Ik hoop dat sporea fout zit en dat mollema er nog bijzit...
16-03-2015 15:05
Devolder heeft zich teruggezakt naar die 30 om Mollema te helpen. Dit omdat Mollema in e groep van 30 was en Quintana erachter.
16-03-2015 15:08
@Pingdo
Lijkt me sterk:
"Tirreno terrible weather today. Reports of peloton splitting but all GC leaders safe in 1st bunch. @stijndevolder79 in break - 40" lead."
Tweet van Trek..

Hier indrukwekkende beelden van Ten Dam gisteren in de sneeuw:
https://www.facebook.com/ProCyclingWT2012/posts/794937377267475
16-03-2015 15:10
Ik lees al jaren mee, soms een kort berichtje omdat ik bijna altijd aan het werk ben (zoals nu). Het trollen en het ongericht op elkaar reageren stoort me wel eens, maar lezen vind ik prettig. Misschien een apart klaag-forum?
16-03-2015 15:10
@Pingdo: dat is ook wat ik uit de schaarse Twitter-info kan opmaken.
Lotto geeft iig door dat VDB, Monfort, Ligthart, Debusschere en Roelants in de eerste groep zitten. Nog allemaal zonder beelden wss.
16-03-2015 15:11
50 km to go - 160 km done 16/3-2015 15:10
Finally, we have live images. The two groups may have merged but they are definitely not all there. The group contains around 100 riders.

51 km to go - 159 km done 16/3-2015 15:08
Debusschere is clearly ambitous. His teammate Ligthart is now setting the pace on the front of the peloton. The Belgian champion has lots of confidence after his win in stage 1.
16-03-2015 15:13
@Stelvio-fan
Alles is weer bij elkaar hoor inmiddels.
16-03-2015 15:14
ik verwacht sagan vandaag en anders cavendisch
16-03-2015 15:16
@Wheely: niet alles: Cav zit er nog niet bij
16-03-2015 15:19
Hoooihooi, leuk om weer lekker koers te zien :)
16-03-2015 15:19
@Stelvio
Ok dat is me ontgaan, dan krijgen we nog een leuke finale. Op Sporza hoor ik er niks over trouwens.
16-03-2015 15:29
Lotto toont veel vertrouwen in Debusschere. Of voor doen ze dit anders?
16-03-2015 15:32
Hondenweer en erg onduidelijk of iedereen in het peloton zit.
16-03-2015 15:33
Cav, Modolo en Farrar op 4 minuten en Mezgec heeft opgegeven.
16-03-2015 15:36
@Stelvio-fan, klopt

Zeer onduidelijk nu door dat hondenweer enzovoorts. Site is idd wel een beetje achteruit gegaan en ook ik zoek inderdaad soms ook wel naar de oude gozers. Ben blij dat ik Stelvio-fan weer eens zie reageren. Alhoewel, Purito, Wheely en LL zijn er altijd bij ;)
16-03-2015 15:36
Weeral mooie kans voor Debusschere nu Cavendish en Modolo 4 minuten achter zitten!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.