Volg hier de zesde etappe in de Ronde van Polen 2015
vrijdag 7 augustus 2015 om 13:40 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in de Ronde van Polen 2015

Vandaag trekken de renners in de Ronde van Polen opnieuw de bergen in. Na de zware rit van gisteren wacht de coureurs in deze zesde etappe maar liefst acht beklimmingen. Zal deze rit wederom zorgen voor enorme verschuivingen in het klassement en wie pakt de ritzege?

De Belg Bart De Clercq (Lotto Soudal) start vandaag in de leiderstrui, nadat hij gisteren op indrukwekkende wijze de dagzege pakte. Zijn leidende positie zal vandaag, met enkel nog de individuele tijdrit in het vooruitzicht, ongetwijfeld worden aangevallen.

De slotklim is een lelijke pukkel, met een maximaal stijgingspercentage van 11,5 %. Het peloton rijdt twee plaatselijke rondes alvorens bergop te finishen.

Etap6_przekroj3km

De etappe begint om 13:55 uur nabij Bukovina Terma Hotel Spa en eindigt 174 kilometer later in Bukowina Tatrzanska. Het zal dan ongeveer kwart voor zeven zijn. Volg het koersverloop hier op WielerFlits.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Etap6_przekrojTrasy

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
38 Reacties
07-08-2015 13:48
Darmvili
07-08-2015 13:51
[i]Edit redactie: Klopt, is aangepast[/i]
07-08-2015 13:54
Hahaha: "Het peloton trekt opnieuw de bergen in". Dit zijn geen bergen lieve schat. Er zijn in de World Tour 3 rittenkoersen voor klassiekerreners, Down Under, Polen en Eneco Tour.
Volgend jaar A.U.B Oostenrijk in de World Tour. De Kitzbühel Horn is een heel lekker snoepje.
07-08-2015 14:11
eens met Hunnehan180:) Polen is een criteriumkoers, waar ze de renners etappes laten rijden en tig-keer over dezelfde bergen laten rijden. Volgens mij zijn er toch ook in Polen wel betere mogelijkheden om een parkoers uit te stippelen. Het zal wel een financieele kwestie zijn, alhoewel ze een paar jaar terug toch in Italie gestart zijn, wat ook vreemd is, maar dit terzijde.
07-08-2015 14:36
@Hunneman
Het mooie aan de ronde van Polen is juist dat klassementsrenners en klassiekerspecialisten elkaar hier ontmoeten waardoor je gevarieerde namen als Majka, Dan Martin, Sagan en Ballan op de erelijst krijgt. Men kiest daar ook jaarlijks voor een iets ander soort parkoers zoals twee jaar geleden met het uitstapje naar de Dolomieten.
Laat deze koers lekker op de WT-kalender staan. Polen is als wielerland enorm in opkomst. Bovendien hebben de pure klimmers met Tirreno, Suisse, Baskenland, Romandie en Dauphine al genoeg om zich op te verheugen.
07-08-2015 15:38
Van der Lijke en Bennett in de kopgroep
07-08-2015 15:51
Tuurlijk, Van der Lijke. Die rijdt heel niet in Polen.
07-08-2015 15:54
Oef, stevige kopgroep. Gaat lastig worden om die terug te halen...
07-08-2015 15:59
Bennet en Tankink volgens de organisatie.
https://twitter.com/Alpe__dHuez/status/629650102504849409/photo/1
07-08-2015 16:00
'T is Tankink, hoewel TLJ er zelf anders over denkt:
[quote]
Hard racing today in @Tour_de_Pologne. Large breakaway of 20 riders with @nickvanderlijke #TDP2015
— LottoNLJumbo Cycling (@LottoJumbo_road) August 7, 2015
[/quote]
07-08-2015 16:01
@hunneman: Heb je de film "the englishman who went up a hill, but came down a mountain" gezien? Is een leuke film! En daar hanteren ze 1000 feet als grens tussen heuvel en berg. Ik zie dat ze hier in Polen bijna tot 1000 meter gaan dus ik vind dat er hier wel degelijk sprake is van bergen (of toch minimaal bergjes).
07-08-2015 16:57
Tankink solo aan de leiding in deze bergetappe :D
07-08-2015 17:02
De Tank voor de bergtrui? :)
07-08-2015 17:07
Mooi om m op de poolse zender een minuutje voor rest kopgroep uit te zien rijden... Nog 54 km...
07-08-2015 17:17
Heeft iemand een link naar een livestream?
07-08-2015 17:18
Steile pukkeltjes hoor! Bram a 10 km per uur..... wel nog 1.12 voorsprong..
07-08-2015 17:20
Ik gebruik altijd Procycling live als ingang. De poolse zender zendt al uit. Helaas nu ineens even met een break naar zwemmen....
07-08-2015 17:22
Thx. Ik gebruik meestal Cyclingfans, maar zag die Poolse zender er eerst niet tussen staan.
07-08-2015 17:23
De Poolse stream loopt een paar km achter op de werkelijkheid, althans, als de Twitter van de organisatie geen toekomst voorspelt.

Inmiddels schakelen de Polen even naar het zwemmen, voor de ceremonie van een zilveren plak.
07-08-2015 17:26
http://www.stopstream.me/a-2/6/122/a-272349.html
07-08-2015 17:28
Om de achterstand van het peloton te weten, schijn je beide tijdverschillen linksboven bij elkaar op te moeten tellen. Tankink heeft ruwweg een minuut op de achtervolgers en twee minuten op het peloton.

Bram gaat gezelschap krijgen van Poljanski, nog 40km te gaan. Het peloton nadert de achtervolgers. Op de klim is het 'alles op een zakdoek'.

Als ook Rosa vooraan komt aansluiten, moet Tankink lossen. Het peloton van nog 50-60 man heeft de overige achtervolgers ingelopen.

Tankink ook ingelopen door het peloton, waar Lotto-Soudal bijna door haar mannetjes heen is. Ook Cannondale heeft geholpen in de achtervolging, met BMC en Astana op het vinkentouw.
07-08-2015 17:53
Ik sta in Polen op de Sciana Bukovina (max22%). De tank ziet er erg sterk uit, hij heeft er erg veel zin in. Verschillen op tickers zijn niet echt realistisch.
07-08-2015 17:59
Tv beelden laten alleen Rosa voorop zien met kleine voorsprong..
07-08-2015 18:00
Ik heb het even niet gevolgd, maar zit er nog wat Lotto Jumbo bij, Bennet?
07-08-2015 18:03
Verder dus niemand van TLJ in de kopgroep? Geen Lindeman, Bennett of Keizer?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.