Volg hier de zesde etappe in de Eneco Tour 2015
zaterdag 15 augustus 2015 om 11:15 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in de Eneco Tour 2015

Vandaag verlaat de Eneco Tour na een start in Heerlen Nederland, om na bijna 200 kilometer koers te finishen in Houffalize. Wilco Kelderman is na zijn geslaagde aanval van gisteren de nieuwe klassementsleider, maar de verschillen in de top zijn overbrugbaar. Zeker met de zogenoemde mini-Luik-Bastenaken-Luik die op het menu staat. Volg hier het verloop van de etappe op WielerFlits.

De eerste voorstelling in het slotweekend voert naar Houffalize, waar nog een plaatselijke ronde wordt gereden. Op die plaatselijke ronde bevinden zich enkele flinke kuitenbijters, waaronder de Côte de Saint-Roch, die renners nog zouden kunnen kennen van La Doyenne. Ook vandaag wordt er weer slecht weer verwacht. Gaat dat nog van invloed zijn op het koersverloop?

Om even na 11.30 uur klinkt het startschot in Heerlen. De Gouden Kilometer ligt op 20 kilometer van de eindstreep. De aankomst van de winnaar is tussen 16.15 en 16.45 uur.

Regionale zender L1 komt om 14.15 uur live. Sporza en Eurosport zijn vanaf 14.45 uur van de partij. Ook zal de NOS voor het eerst deze ronde livebeelden tonen op NPO1, dat doen zij vanaf 15.00 uur.

Links:
Voorbeschouwing Eneco Tour 2015

Website organisatie
Informatie etappe 6
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter)

Livestream L1 (vanaf 14.15 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
203 Reacties
1 2 3 9
15-08-2015 11:19
Nu een Nederlander bovenaan staat gaat NOS ineens livebeelden tonen?
15-08-2015 11:21
Wat is dat hele hoge punt op het profiel, en hoe kan dat niet gecategoriseerd zijn en die pukkeltjes ervoor en erna wel..?
15-08-2015 11:22
Vermoedelijk gewoon omdat het weekend is.

@LL
Dat is een [url=https://www.strava.com/segments/2123191]brede autoweg[/url] die ruim 10km lang aan 2 procent omhoog loopt. Alleen aan het begin is het twee flauwe bochten ietsje steiler. Een getrainde prof voelt daar amper dat hij aan het klimmen is.
15-08-2015 11:23
@Timo
Dan hadden ze met Asselman al moeten beginnen. Het stond al op de planning bij de NOS dat ze de laatste twee etappes zouden uitzenden. De eerste dagen hadden ze enkel een samenvatting in het Sportjournaal.

On: Hopelijk veel strijd vandaag!
15-08-2015 11:24
@Timo
Nee, omdat het weekend is.
15-08-2015 11:25
Bertvd wees ons eerder op de Cote La Ferme Libert, dat wordt een leuke!

http://www.klimtijd.nl/beklimming/ferme-libert
15-08-2015 11:27
Ok, jammer dat ze niet de gehele Enecotour uitzenden eigenlijk.

Interessante etappe vandaag wederom, ik verwacht toch BMC met revanche maar Kelderman die de trui houdt.
15-08-2015 11:30
Ik verwacht een aanval van Boom vandaag. Hopen op slecht weer aangezien dat het kijkplezier vergroot.
15-08-2015 11:32
@ xistnc

Gotcha, dank! Toch is 14,2km aan 3,2% volgens mij wel iets dat je in een ronde als de Eneco Tour kan categoriseren.. Maar ik snap dat 3% vals plat is.
15-08-2015 11:36
@LL
Dan moet je maar even naar dat klimmetje wat er op volgt kijken, die is wel de moeite van het vermelden. Zie mijn eerdere post.

Ik vrees alleen dat die de uitzending niet gaat halen.
15-08-2015 11:38
Vraagje: zijn er behalve de gouden kilometer eigenlijk op het eind ook bonificatieseconden te verdelen? Zo ja, dan kan je toch zo 18 seconden verliezen terwijl je gelijk binnenkomt!
15-08-2015 11:40
De Baraque Michel ben ik ook wel eens opgefietst op fietsvakantie. Toen was ik tien en het leek heel wat!
15-08-2015 11:42
@wheely
Op dat moment in koers, ruimschoots voor halverwege, kan ik me niet voorstellen dat we er veel van meekrijgen.
15-08-2015 11:43
@SjaakDakpan
Ja, op de streep liggen ook 10-6-4 seconden.
15-08-2015 11:44
Ik ben toevallig van de week nog de Baraque Michel opgefietst, het eerste stuk wel een ander weggetje. Het is voor profs denk ik inderdaad vals plat en voelen ze het nauwelijks. Ikzelf voelde hem wel, vooral de eerste twee a drie km. Op zich wel vreemd dat het dak van de ronde geen gecategoriseerde klim is.
15-08-2015 11:58
De Ferme Libert is 'gewoon' drie keutjes achter elkaar. Zeker zoiets als de stockeu. Overigens gaan ze ook de Wanneranval op. Ook errug leuk muurtje. Jammer dat ze niet in de uitzending zitten
15-08-2015 12:22
Kopgroep van vijf man. Benieuwd of ze het droog houden!
15-08-2015 12:22
Na een tsunami van aanvallen in de openingsfase hebben 5 man zich los weten te rukken uit het peloton. Jan Polanc, Matthias Brändle, Nikias Arndt, Sebastien Turgot en Jérôme Baugnies hebben bij het binnenrijden van België 2 minuten voorsprong. Arndt (op 47s) en Brändle (op 1m33) staan nog goed in het klassement.
15-08-2015 12:22
Inderdaad is de Ferme Libert op zijn zachts gezegd een verschrikkelijk steil ding. Vind het zelf zwaarder dan de Stockeu of wat dan ook. Echt nog nooit zo diep gezeten als daar.

Voor vandaag kan Benoot weleens uitpakken. Had gisteren duidelijk nog overschot in het sprintje met Gilbert. Hopelijk Lotto-Soudal weer in de hoofdrol! Al moet BMC vandaag beginnen met de inhaalslag.
15-08-2015 12:30
Het hele Waalse gedeelte is de regio waar ik regelmatig mountainbike.

Zeer benieuwd naar BMC's tactiek.
15-08-2015 12:30
Nos;toch niet met"spel op de wagen"Ducrot!
15-08-2015 12:41
@oborobo
In ieder geval niet met "ik weet alles beter" Wuyts!
15-08-2015 13:00
@HoofdisVrij: BMC-tactiek is simpel: Gilbert laten winnen, zonder VanA te laten verliezen. Verder Gilbert VanA zeker niet weg laten rijden, en VanA Gilbert zeker niet teveel secondes terug laten pakken, ook/zeker niet in de Gouden kilometer.
Tenslotte zorgen dat je niet door een motor van de fiets wordt gereden, of door een der genoemde ploegmaats, want alles is mogelijk.
15-08-2015 13:02
3.10 nu. Sterke kopgroep. TLJ zal wel aardig opgerookt worden. Hopen dat WKM nog iemand in de finale overhoudt.
15-08-2015 13:14
Volgend jaar de Eneco Tour eind september. Nog meer kans op wind, regen en spektakel. Een echte herfstronde.
1 2 3 9

Om te reageren moet je ingelogd zijn.