Volg hier de zesde etappe in de BinckBank Tour 2017
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:55 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in de BinckBank Tour 2017

Na de mini-Amstel Gold Race van gisteren krijgen de renners in de BinckBank Tour vandaag een parcours voorgeschoteld dat wat weg heeft van Luik-Bastenaken-Luik. Tussen het Belgische Riems – de woonplaats van Tom Dumoulin – en fietsmekka Houffalize moeten in totaal twaalf beklimmingen overwonnen worden.

De top van de laatste hindernis (Le Vieux Chemin- 400 meter á 5 %) ligt op 11,8 kilometer van de finish ligt. Kan Lars Boom hier zijn leiderstrui verdedigen? En wat doet Tom Dumoulin?

De wedstrijd gaat om 11:11 van start. De aankomst is vandaag relatief vroeg. De organisatie verwacht dat de winnaar rond kwart over vier al bekend is. De koers wordt vanaf 14:30 live uitgezonden door de NOS, Eurosport, L1 en Sporza. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Website BinckBank Tour
Voorbeschouwing BinckBank Tour 2017
Deelnemerslijst BinckBank Tour 2017

Informatie etappe 6
Livestream + liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
86 Reacties
12-08-2017 16:12
Wellens de sterkste, Dumoulin de slimste?
12-08-2017 16:12
Wellens dommerik.
12-08-2017 16:14
Dumoulin zit ofwel te linkeballen en maakt weer eens geen vrienden, ofwel hij zit er doorheen en dat is geen goed teken voor morgen. Andere optie is dat de verdeling al gemaakt was, dat kan natuurlijk ook. Maar zo zag het er niet uit.
12-08-2017 16:15
Afspraakje?
12-08-2017 16:15
Wellens was gewoon de sterkere
12-08-2017 16:17
Dumoulin nu ook al van het verdelen dus. Moet ie niet doen, staat voor iedereen slecht.
12-08-2017 16:18
Wellens gaf duidelijk alles voor Tom zodat hij de etappe mocht hebben. Top gedaan, Tom!
12-08-2017 16:18
Een hongerklopje tast de vorm niet aan, koersen met dit hondeweer kost veel energie, sportief dat ie niet mee sprintte.
12-08-2017 16:22
Zeldzaam dat ik maar nos zap omdat commentaar bij sporza sloom is. Wie deden daar commentaar?
Bij nl snappen ze niet dat klassement niet kan kloppen. Boom binnen op 1:42 dab moet ie in klassement rond die tijd staan. Maar top 10 die ze net lieten zien was de nummer 10 3 minuut zoveel. De Belgen zijn wel slim genoeg om dit te zien :p
12-08-2017 16:24
Als dumoulin zou verdelen zou ie toch juist belang hebben om vol mee door te rijden? Enige reden om te sparen is sprint. Dus hij was gewoon niet goed genoeg
12-08-2017 16:33
@wielerfan
Hij geeft duidelijk aan dat Tim de betere was, tevreden? Hopelijk een mooie aankomst tussen de twee morgen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.