Volg hier de zesde etappe in de BinckBank Tour 2017
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:55 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in de BinckBank Tour 2017

Na de mini-Amstel Gold Race van gisteren krijgen de renners in de BinckBank Tour vandaag een parcours voorgeschoteld dat wat weg heeft van Luik-Bastenaken-Luik. Tussen het Belgische Riems – de woonplaats van Tom Dumoulin – en fietsmekka Houffalize moeten in totaal twaalf beklimmingen overwonnen worden.

De top van de laatste hindernis (Le Vieux Chemin- 400 meter á 5 %) ligt op 11,8 kilometer van de finish ligt. Kan Lars Boom hier zijn leiderstrui verdedigen? En wat doet Tom Dumoulin?

De wedstrijd gaat om 11:11 van start. De aankomst is vandaag relatief vroeg. De organisatie verwacht dat de winnaar rond kwart over vier al bekend is. De koers wordt vanaf 14:30 live uitgezonden door de NOS, Eurosport, L1 en Sporza. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Website BinckBank Tour
Voorbeschouwing BinckBank Tour 2017
Deelnemerslijst BinckBank Tour 2017

Informatie etappe 6
Livestream + liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
86 Reacties
12-08-2017 15:47
In het voorjaar had Sagan ook telkens het zelfde wanneer het spannend werd.
12-08-2017 15:49
Wat heeft België toch prachtige coureurs voor dit werk. En dan zitten vanmarcke en Gilbert nog niet eens vooraan
12-08-2017 15:49
Tim en Tom, wel een mooi Belgisch-Nederlands duo.
12-08-2017 15:51
Als froome daar lek had gereden moest de hele koets stilgelegd worden
12-08-2017 15:51
Is Lars opeens helemaal verdwenen?

edit: daar is ie al.
12-08-2017 15:52
Waar is Boom?

Commentaar op L1 is nog steeds goed! Luister er graag naar.
12-08-2017 15:54
Ik vraag me niet af of het niet gewoon aan de stijl van rijden ligt, dat Sagan zo vaak lek rijdt. Het kan bijna geen toeval meer zijn.
12-08-2017 15:54
Waar is boom?
12-08-2017 15:54
@janwillem
Een afloper voel je wel maar valt moeiijk te zien natuurlijk.
12-08-2017 15:55
Ideaal weer voor Wellens. Ik ben echt benieuwd hoe Dumoulin het morgen gaat doen in en rond Geraardsbergen.
12-08-2017 15:55
Pff het lijkt wel veldrijden. Bij de eerste 9 in koers 7 Belgen, 1 Nederlander, 1 Deen :p
12-08-2017 15:57
Weet iemand al wie die tweede Sunweb renner is, nu in de groep Sagan?
12-08-2017 15:58
Kragh Andersen is de 2e Sunweb renner.
12-08-2017 15:58
Boom vierde groep
12-08-2017 15:58
Oomen lijkt me
12-08-2017 15:58
Ik ben echt benieuwd wie dat er morgen in die leiderstrui gaat rijden en wie dat ik morgen op mijn toestel zie.
12-08-2017 15:59
Waarom rijdt die Sunweb mee met Sagan?
12-08-2017 16:00
@ schipperaar, klopt maar bedoel dat de manier van afhaken van Sagan op een probleem duidde ipv lossen.
12-08-2017 16:03
Dumoulin en Wellens zijn goed in orde, gaan ook los op het terrein waar je ze verwacht. Ze moeten ook wel met het oog op morgen.
12-08-2017 16:04
Die sprint lijkt mij voor Wellens, maar Dumoulin verschaft zich een prima uitgangspositie voor morgen.
12-08-2017 16:08
Toch wel sneu voor Sagan, leek oersterk en dan teruggeslagen worden door een lekke band.
12-08-2017 16:10
Dumoulin wel erg weinig op kop. Gun Wellens de rit wel. Sagan was wellicht de sterkste.

Dumoulin beetje honger?
12-08-2017 16:11
Wellens doet meeste werk
12-08-2017 16:11
Wat koerst die dumoulin toch laf zeg ;)
12-08-2017 16:12
Tjonge die Wellens heeft het verstand van een garnaal, blijft maar rammen op kop. Of hebben ze een afspraak gemaakt (Wellens voor de rit, Dumoulin klassement)?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.