Volg hier de Wereldbekercross in Zolder 2016
maandag 26 december 2016 om 14:52 Volg in Google

Volg hier de Wereldbekercross in Zolder 2016

De Wereldbekercross in Zolder staat vanmiddag in het teken van de comeback van Lars van der Haar en Lars Boom in het Vlaamse veld. Kunnen zij meteen vooraan strijden, of krijgen we toch weer een mooi duel zien tussen Mathieu van der Poel en Wout van Aert, die begin januari op dit parcours het WK won? Bespreek hier het verloop van de cross vanaf 15:00.

Links:
Officiële website
Deelnemerslijst
Omloop

Liveticker (Sporza)
Livestream (Youtube UCI)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
54 Reacties
26-12-2016 15:37
ik heb geen last van chauvinisme.
ik heb het liefst dat een czech wint.
26-12-2016 15:40
Deklasseren is misschien niet niet 100% goed uitgedrukt, maar chauvimisme op een Belgische zender als een Belgische renner het uitstekend doet, is toch perfect normaal? Zeker als het enkele weken moeilijker is geweest voor de Belgen (waarin Michel ook steeds Mathieu bewierrookte), zie ik in hun commentaar geen graten!
26-12-2016 15:41
stybar volgende week weer
26-12-2016 15:42
Tja als dadelijk de uitslag bekend is dan staat de reacties vol met: Mathieu is beetje ziek (antibiotica) , mathieu had pech (foutje van hemzelf), mathieu moest zijn schoen wisselen (door die fout)..

In Namen maakt van Aert ook veel fouten maar toen was het Mathieu die weer "zoveel" beter was he.
26-12-2016 15:43
Dit bericht is verwijderd
26-12-2016 15:45
mathieu is gewoon de beste momenteel.
wout krijgt de kruimels.
betekent niet dat dit altijd zo blijft
26-12-2016 15:46
Mathieu is niet zo goed als normaal of doet het wat rustiger aan. Hij pakt meters op Aerts als het technisch wordt, maar die worden op het asfalt weer dichtgereden.
26-12-2016 15:46
Tjah dan ben ik eindelijk eens thuis (en is het eens niet op een betalende zender) en dan is het een onemanshow vanaf de eerste ronde!
De vraag is wanneer deklasseer je iemand, maar ik vind een minuut voorsprong best wel indrukwekkend hoor.
26-12-2016 15:48
Van Aert is vandaag gewoon beter, schoenwissel voor VDP of niet.
26-12-2016 15:50
als de larsen ook nog weer goed worden dan geen belgen op het podium bij het wk
26-12-2016 15:50
Van Aert gewoon klasse. Op het moment dat hij de ons krijgt om te winnen doet hij het ook.
26-12-2016 15:52
Hee klootje, ondanks dat Wuyts reuze meevalt vandaag en hij MvdP genoeg veren in zn reet steekt, heb ik een tip voor je: dan kijk je toch lekker niet!!

Gezeik altijd.
26-12-2016 15:53
ja van Aert outstanding
26-12-2016 15:54
Dit bericht is verwijderd
26-12-2016 15:55
Als de man die v eart de laatste keren gewoon telkens de baas is op achterstand komt door kapot schoeisel (oorzaak boeit niet) dan is het natuurlijk vd zotte dat men spreekt over deklasseren.

maar goed. ik snap wel dat ze blij zijn dat wout vandaag een keer niet als 2e over de meet komt.
26-12-2016 15:56
hij heeft wel gelijk klootje
het betekent meer als anderen het ook zeggen.
26-12-2016 15:59
Chauvinisme valt best mee. Bij de vrouwen was het juist andersom. Er werd steeds maar over Marianne Vos gepraat en niet over Ellen van Loy die toch lang aan de leiding reed.
26-12-2016 16:00
Nog spannend voor plaats 3. Sweeck rijdt sterk, die zal plaats 2 wel houden. En Boom ook goed.
26-12-2016 16:02
Wuyts heeft denk ik zeker 10x gezegd dat MvdP technisch superieur is aan WvA, hij door de schoenwissel op achterstand is gekomen en nooit een eerlijke kans heeft gehad. Dat MvdP 14x heeft gewonnen en dat dat vaak gebeurde als WvA ook mee deed. Hij zegt ook dat WvA vaak tweede wordt, al dan niet achter MvdP. En dat MvdP vaker het kopje iets laat hangen als hij niet in winnende positie is. Ik denk dat hij daarin gelijk heeft. MvdP is vandaag trouwens ook gewoon niet top zoals WvA, dat zie je aan alles.

Maar goed, als jij op deze mooie kerstdag lekker een potje wilt gaan zeuren over chauvenisme, prima, ik gaf je alleen een tip.
26-12-2016 16:04
@Scotty Amen.
26-12-2016 16:05
Wuyts is onderdeel van het pakketje waarmee de crossfolklore tot ons komt. Gun die man zijn opluchting - en zijn landgenoten die dat hier komen uiten met hem.
26-12-2016 16:07
En anders is er de UCI stream voor WB wedstrijden als je je maximale hoeveelheid Wuyts al hebt gehad.
26-12-2016 16:10
de vorige crossen dat het niet ging met VDP ging hij de volgende vanuit de start en zagen ze hem niet terug.
26-12-2016 16:14
natuurlijk het is op belgische tv.
ik ben blij dat ze uitzenden.
beter dan lyrisch gelul over sven kramer
26-12-2016 16:17
Dit bericht is verwijderd

Om te reageren moet je ingelogd zijn.