Volg hier de Wereldbekercross in Waterloo 2017
zondag 24 september 2017 om 22:20 Volg in Google

Volg hier de Wereldbekercross in Waterloo 2017

Een week na de triomftocht van Mathieu van der Poel in Iowa, mag hij in Waterloo bewijzen dat hij zijn hoogvorm nog niet kwijt is. Vrijdag stond er op een identiek parcours al een opwarmingscross op het programma – eveneens gewonnen door Van der Poel. Maar daar was zijn grote concurrent en wereldkampioen Wout van Aert niet van de partij. Kan die laatste zich, na een moeilijke seizoensstart, vandaag herpakken? Bespreek hier het verloop van de wedstrijd vanaf 22:30 Nederlandse tijd.

Volg hier:
Officiële website
Parcours

Liveticker (Sporza)
Livestream (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
37 Reacties
24-09-2017 23:23
Volgens mij valt het wel mee dat zwaarder wegseizoen hoor... Moet iets anders zijn, andere trainingsfocus oid (wellicht al met het volgend voorjaar op de weg bezig).
24-09-2017 23:25
Spannend zeg. Zo spannend dat mensen maar weer eens gaan zeuren over de NOS.
24-09-2017 23:26
@ozziepix
Bij WvA zijn de rittenkoersen wel wat harder aangekomen qua lengte en niveau. Wout reed de Ronde van Belgie uit, alsmede de Eneco toer(Worldtour). Mathieu hield het bij .2-rittenkoersen en verder alleen eendagskoersen waartussen veel meer rust kan worden genomen.
24-09-2017 23:34
Een van Aert fan zal nooit zeggen dat vd Poel gewoon 2 klassen beter is :).
De reeks van excuses waarom Wout er niets van bakt is onuitputtelijk: pech, blessure, voorbereiding, seizoen opbouw, het weer, parcours etc. etc.
24-09-2017 23:36
Wout van Aert nu zonder motortje?
24-09-2017 23:37
@albertooo
Ik vind het lastig om te zeggen wat zwaarder is. Merlier rijdt ongeveer hetzelfde programma als Van Aert en komt vandaag wel goed voor de dag. Het gaat me er niet om, om aan te tonen hoeveel beter VdP is. Maar meer om aan te geven dat Van Aert onder zijn eigen niveau rijdt.
24-09-2017 23:40
Als het rondje uit 2.5km lopen zou bestaan en Wout mocht af en toe een gedeelte overslaan was het wellicht nog spannend geworden!
24-09-2017 23:41
Bam lekker Corne
24-09-2017 23:42
Zo Mathieu deed even een sagannetje op de streep
24-09-2017 23:44
Denk dat Van Aert de hitte niet trekt.
24-09-2017 23:44
Zwaarder weg seizoen, alsof vdp voor spek en bonen rijdt, gedaan met de spinning wheels.
24-09-2017 23:47
Ik was er niet van op de hoogte dat ik het ook op een andere manier kon zien. Gelukkig heb ik Merljee en Izibert mogen zien knallen

Om te reageren moet je ingelogd zijn.