Volg hier de Wereldbekercross in Waterloo 2017
zondag 24 september 2017 om 22:20 Volg in Google

Volg hier de Wereldbekercross in Waterloo 2017

Een week na de triomftocht van Mathieu van der Poel in Iowa, mag hij in Waterloo bewijzen dat hij zijn hoogvorm nog niet kwijt is. Vrijdag stond er op een identiek parcours al een opwarmingscross op het programma – eveneens gewonnen door Van der Poel. Maar daar was zijn grote concurrent en wereldkampioen Wout van Aert niet van de partij. Kan die laatste zich, na een moeilijke seizoensstart, vandaag herpakken? Bespreek hier het verloop van de wedstrijd vanaf 22:30 Nederlandse tijd.

Volg hier:
Officiële website
Parcours

Liveticker (Sporza)
Livestream (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
37 Reacties
24-09-2017 22:27
Letterlijk kassa kassa voor Sanne Cant.
24-09-2017 22:35
Van der Poel is weg. Boeken toe.
24-09-2017 22:35
Wat een leuke sport is het toch ook. Met een minuut al beslist.
24-09-2017 22:36
Hahaha
24-09-2017 22:39
Op deze manier is de wereldbeker ook al beslist.
24-09-2017 22:44
Een cross overslaan heeft Wout enorm veel goed gedaan zo te zien. Geen maat op matje, geweldenaar!
24-09-2017 22:45
Pfffff, distochnie normaal!! Na amper 1 rondje is behoudens pech of andere malheur de wedstrijd al beslist. Feitelijk ook de WB al. Pffff!
24-09-2017 22:45
Hopelijk is het zijn laatste seizoen.
Beter richt hij zich op een competitief onderdeel zoals mountainbiken of wegwielrennen.

Hij had in plaats van hier twee crossen te winnen gewoon in Noorwegen WK beloften kunnen winnen.
24-09-2017 22:45
Pfff, het is nog sneller beslist dan vorige week. Wordt geen interessant seizoen zo. Van Aert zal er wel weer staan de komende weken, maar of de rest de grote twee eens gaat kunnen kloppen? Ik vrees ervoor.
24-09-2017 22:46
De eerste 3 seconden waren niet onaardig!
Het is nu een uur wachten op pech of juist niet, en verder helemaal niets.
24-09-2017 22:50
Maar wat is er met wout aan de hand? Ziet er erg zwak uit.
24-09-2017 22:50
Gelukkig denkt Van der Poel nog een beetje aan het publiek en vermaakt hij ons met een sprongetje. :p
24-09-2017 22:52
Wat is de deal met vd poel's skinsuit eigenlijk? Helemaal wit omdat t koeler is?
24-09-2017 22:54
Voor de mensen die denken dat er voor MvdP geen uitdagingen meer zijn in het veldrijden....die zijn er natuurlijk wel hè.
Het hele veld op een rondje achterstand zetten bijvoorbeeld.
24-09-2017 22:55
Ja wat is er toch met Wout? Is er één van de Belgen hier die er wat meer over kan vertellen? De balkjes gaan bij werkelijk iedereen soepel alleen Wout zie ik nu al 2x bijna struikelen. Ik vind dit jammer want hij is de enige die weerstand kan bieden! :(
24-09-2017 22:56
Helemaal wit, omdat hij leider in de wereldbekerstand is.
24-09-2017 22:58
Ah duidelijk. Zo gek ben je niet Henk!
24-09-2017 23:06
Maar waar zit V/d Haar?
24-09-2017 23:06
Van aert moet het van kracht hebben en minder van techniek. Hij heeft een zwaarder wegseizoen gereden dus heeft langer nodig om in cx vorm te komen
24-09-2017 23:13
Ben ik de enige die zich stoort aan de onkunde van de commentator? Lars vd Haar zeggen waar het Soete is, en 'Tim Merljee' op zijn Frans zeggen. Dat doe je toch alleen wanneer je er geen verstand van hebt?? Hoe komt het dan dat deze man deze baan krijgt? Geen enthousiasme, amper kennis en allemaal non informatie delen...
Maar misschien komt dit ook omdat het niet spannend is :/
24-09-2017 23:13
Zwaarder wegseizoen: wist ik niet, oke! Misschien ook niet zo fan van de warmte?
24-09-2017 23:13
Een zwaarder wegseizoen dan wat of wie?

En vind je dit een technisch parcours? Zitten behoorlijk wat langlopende rechte stukken in
24-09-2017 23:18
18 koersdagen en 6 mtb wedstrijden voor VdP tegen 27 koersdagen voor Van Aert. Dus daar zal het verschil niet in zitten.
24-09-2017 23:21
@Arry1337

Waarom kijk je dan ook naar de NOS
24-09-2017 23:21
Het wielercommentaar is sowieso ruk bij de NOS. Die lui doen totaal geen onderzoek en lezen alleen even de headlines van cyclingnews 5min voor een start. Ben blij dat ik straks weer op sporza kan checken, het chauvinisme van Michel neem ik wel op de koop toe.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.