Volg hier de Wereldbekercross in Fiuggi 2017
zondag 15 januari 2017 om 14:55 Volg in Google

Volg hier de Wereldbekercross in Fiuggi 2017

‘Een omloop die met niets anders te vergelijken is’, omschrijft Belgisch bondscoach Rudy De Bie het aparte parcours in Fiuggi. De renners treffen er voor de voorlaatste manche van de Wereldbeker veldrijden een uiterst technische cross, waarbij men de risico’s niet mag schuwen om goed voor de dag te komen. Ook de start is belangrijk. Kan Wout van Aert bij afwezigheid van Mathieu van der Poel zijn slag slaan, of grijpen de technisch zeer sterke Tom Meeusen, Toon Aerts en Kevin Pauwels hun kans? Bespreek hier het verloop van de wedstrijd vanaf 15:00.

Links:
Officiële website
Deelnemerslijst
Omloop

Livestream (YoutTube UCI)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
28 Reacties
15-01-2017 15:04
Het is wel glad daar merkt ook Merlier.
15-01-2017 15:06
Ook Vermeersch weer eens onderuit.
15-01-2017 15:06
Was wel een lekker parcours geweest voor VDP, met al die technische glibberige schuine stukken. Had hij dat 'schaatsen' wat hij deed in Overijse vorige jaar mooi de hele tijd kunnen doen :)
15-01-2017 15:06
Sommige stukken gewoon te smal als we eerlijk zijn...
15-01-2017 15:16
Mooi hard en spekglad parcours. Iedereen al eens op plaat gegaan zonder erg.
15-01-2017 15:19
De Larsen samen op pad rond de 15e plek.
15-01-2017 15:19
Boom handhaaft zich prima.
15-01-2017 15:21
Aerts heeft grote moeite om het wiel van Wout te houden.
15-01-2017 15:25
Aerts lost de rol bij Van Aert.
15-01-2017 15:30
van der Haar kan nog wel lekker opschuiven, maar Boom is toch wat achtergebleven, gaat denk ik niet meer de top16 halen
15-01-2017 15:33
Wat is er aan de hand met Sweeck?
15-01-2017 15:38
Zo te zien gaf Sweeck zojuist zijn pijp aan Maarten
15-01-2017 15:39
Wel indrukwekkend hoe Van Aert dat heuveltje telkens opsprint. Gaat bergop lopend fors harder dan de rest. Technisch lijkt Vanthourenhout sterk.
15-01-2017 15:41
En Merlier rijdt ook goed, dat is gewoon constant vallen, opstaan en doorgaan maar blijkbaar werkt dat ook. David van der Poel test even de netten.
15-01-2017 15:42
Opgave Boom.
15-01-2017 15:44
Spectaculair parcours - saaie cross. Zonder tegenstand is sport zelden leuk.
15-01-2017 15:45
Het is een beetje dom om op te geven in WB wedstrijd (tenzij je geblesseerd bent), want de top50 krijgt UCI punten, ook als je gedubbeld bent. Dus gewoon laten dubbelen, dan ben je geklasseerd.
15-01-2017 15:47
Kun je die punten inzetten tijdens de klassiekers?
15-01-2017 15:48
Daar gaat de rest van het seizoen voor Aerts, vrees ik.
15-01-2017 15:48
Goed werk van het publiek, om de renners naar de buitenkant van de afdaling te 'dwingen'.
15-01-2017 15:48
Er zal wat afgezeurd worden over het parcours...
15-01-2017 15:50
NEE wat sneu voor Toon, knalt tegen een boom
15-01-2017 15:52
@vlek: Het was een algemene opmerking.
15-01-2017 15:54
Jammer voor Toon. Nu zal hij waarschijnlijk niet vdPoel in de weg rijden op het WK, dat dan weer wel.
15-01-2017 15:57
Sneu voor Aerts zeg.

Nog een geluk dat MvdP afgezegd heeft.
Anders zou zowel hij als van Aert vol moeten gaan, met alle risico's van dien.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.