Volg hier de Wereldbeker van Heusden-Zolder 2019
donderdag 26 december 2019 om 13:15 Volg in Google

Volg hier de Wereldbeker van Heusden-Zolder 2019

Geen winterstop in het veldrijden. Tussen Kerst en Nieuwjaar staan vier mooie wedstrijden op de agenda, waarvan drie klassiekers. We trappen af met Heusden-Zolder. Op het circuit van Terlaemen staat op tweede kerstdag de zevende manche van de Wereldbeker op de agenda. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de cross!

We moeten nog altijd even bijkomen van de epische cross in Namen, maar voor de veldrijders is er geen tijd om uit te rusten. Bij de vrouwen mogen we opnieuw een Nederlands duel verwachten tussen Lucinda Brand, Annemarie Worst, Ceylin del Carmen Alvarado en Marianne Vos. En wat kan wereldkampioene Sanne Cant?

Is Mathieu van der Poel te kloppen op het circuit van Terlaemen? Dat is de grote vraag bij de mannen, zeker nu Toon Aerts kampt met een ribbreuk en Eli Iserbyt onderkoeld moest opgeven in Namen. Die laatste kan echter wel weer de leiding overnemen in de Wereldbeker. Let ook op Lars van der Haar, Tom Pidcock en Corné van Kessel.

De vrouwen beginnen om 13.30 uur aan hun wereldbekermanche, terwijl de mannen om 15.00 uur het veld worden ingestuurd voor een uurtje crossen. Zowel de dames- als de herenwedstrijd wordt gecoverd door Sporza, Telenet Play Sports en Proximus in België en door NOS.nl en Eurosport in Nederland.

Links
Voorbeschouwing: Wereldbeker Heusden-Zolder

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
13 Reacties
26-12-2019 13:51
De top 5 alleen maar Nederlandse vrouwen...
26-12-2019 13:59
De Nederlandsen hebben Cant laten terugkeren.
26-12-2019 14:04
Brand en Alvarado nog over. Vos toch weer terug.
26-12-2019 14:06
Brand maakt sterkste indruk. Alvarado ook goed.
26-12-2019 14:08
Ceylin lijkt toch vrij makkelijk het wiel nog te houden, voorlopig.
26-12-2019 14:10
Worst weer terug.
26-12-2019 14:21
Mooie cross
26-12-2019 14:23
Ceylin nieuwe leidster.
26-12-2019 14:24
De 80% regel zou 70% mogen worden. Gaan ze wachten tot het verkeerd afloopt?
    26-12-2019 14:30
    Of ook halverwege de ronde nog eens klokken.
26-12-2019 14:25
Mooie cross weer.... toch weer sterk gereden van Vos.
26-12-2019 14:43
Toch onbegrijpelijk dat de organisatoren van de crossen nog steeds niet weten waar ze aan toe zijn voor komend jaar... echt heel slecht.
26-12-2019 15:14
Meelij met die arme Toon.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.