Volg hier de wegrit voor de mannen op de Europese Spelen 2015
zondag 21 juni 2015 om 08:03 Volg in Google

Volg hier de wegrit voor de mannen op de Europese Spelen 2015

In Azerbeidzjan vinden momenteel de allereerste Europese Spelen plaats. Vandaag staat de wegwedstrijd voor mannen op het programma. Kunnen de Nederlanders opnieuw voor succes zorgen?

De renners leggen in de hitte van Bakoe een afstand van 215,8 kilometer af. De wedstrijd wordt vanaf 10:30 live uitgezonden door Sporza.

Links:
Voorbeschouwing

Livestream (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
137 Reacties
1 2 3 6
21-06-2015 08:11
Eerste ontsnapping lijkt meteen de juiste te zijn, 20 man met 4 minuten voorsprong.

Buts, Jabrayilov, De Clercq, Gougeard, Kiserlovski, Hristov, Schlegel, Saramotins, Smukulis, Dunne, Schlechter, Herrada, Vasylyuk, Tratnik, Gradek, Pellaud, Boaro, Bouet, Kasa, Vorobyev

Nederland het enige “wielerland” die niemand mee heeft en rijdt met de hele ploeg, uitgezonderd Wippert, op kop van het peloton.
21-06-2015 08:15
Wel jammer dat de stream het niet doet
Grote groep, die zie ik niet zo 1,2,3 bijgehaald worden
21-06-2015 08:17
Stream staat gepland om 8:30 op het kanaal waar nu volleybal op is. België sleept er net een 5e set uit, dus misschien dat het iets later wordt.
21-06-2015 08:34
Sporza vanaf half elf live. Het wordt al moeilijk voor Nederland.
21-06-2015 08:37
Nederland heeft niemand mee, in de kopgroep een "knecht"van Belgie. Is Nederland nu echt zo dom te denken dat ze de kopgroep terug kunnen halen. Typisch ouderwetse gedachte om dan aan kop te rijden. Ik zou zeggen, Boonen en Benoot, tis jammer jongens, ook voor jullie, wij doen ook niets!
Trouwens als ze terug worden gehaald moet de enige frisse Nederlander Wippert het vdan gaan opnemen tegen Boonen etc, pffff.
21-06-2015 08:39
@wielrenner
Op basis van de vrouwenwedstrijd zou ik zeggen dat dit parcours te zwaar is voor Benoot en Boonen(in zijn huidige vorm)
21-06-2015 08:43
Hoe is het mogelijk , dat hier geen Nederlander bijzit , hebben zitten te slapen
en wat voor afspraken zijn er gemaakt vooraf.
Maar in de bondscoach heb ik weinig vertrouwen, wat heeft die voor gezag
c.q. inspraak.
Ik snap ook de renners zelf niet , van een aantal geselecteerden zou je kunnen
verwachten ,dat ze zich kunnen laten zien , maar niets hoor.
Ze gaan nu med achtervolgen, en straks liggen ze als dooie vogeltjes in de
box.
21-06-2015 08:55
De kopgroep ligt intussen uiteen, nog 12 leiders. Straks gaan er wel nog een paar af en dan gaat het peloton wel in gang schieten. Italië en België hebben ook niet de juiste mensen mee dus die gaan niet eeuwig blijven meewerken vooraan.
21-06-2015 08:56
Kopgroep is wat verbrokkeld, na 80 km nog 12 man aan de leiding: Smukulis, Dunne, Tratnik, Vasylyuk, Pellaud, Gougeard, Buts, Saramotins, Gradek, De Clercq, Herrada en Boaro.

Peloton op 3:13
21-06-2015 08:57
De clerq zit in heel goeie vorm en er zit niet echt iemand in de kopgroep waarvan de rest echt schrik moet hebben dus waarom zou België rijden ?
21-06-2015 08:59
Is deze kopgroep definitief weg? Sporza lijkt het zo te suggereren.
21-06-2015 09:05
De samenwerking in de kopgroep lijkt ook weer niet optimaal...
21-06-2015 09:06
Tuurlijk niet, het verschil bedroeg 4 minuten, nu nog 3. Dat kan nog wel uitlopen tot een minuut of zes, zonder echt gevaarlijk te worden. Bovendien waren het eerst 18 leiders en zijn het er nu nog 12. De hitte (en het grote niveauverschil onderling) gaat ervoor zorgen dat ze snel met zijn zessen moeten ronddraaien. De Nederlanders krijgen - zoals hierboven al beweerd werd - steun van de Italianen (en de Polen?) en samen rijden ze ernaar toe.
21-06-2015 09:20
Clement is gelost en rijdt een minuut achter het peloton

Edit: zelfde geldt voor Ligthart
21-06-2015 09:24
Hmmm, dat gaat bepaald niet goed voor NL.
21-06-2015 09:26
Van Der Lijke is al twee ronden niet meer doorgekomen of zijn transponder doet het niet meer.

Edit: ja, nu als DNF geregistreerd, alleen Terpstra en Wippert nog in het peloton dus.

Ook Benoot zou afgestapt zijn
21-06-2015 09:31
zaten te slapen de 1e ronde die Nederlanders en vd Lijcke er al uit net als Benoot
21-06-2015 09:31
Dus Wippert werkt al in derde positie nu?
21-06-2015 09:33
benoot ligt er helemaal niet uit
21-06-2015 09:34
@gaviria
De [url=http://www.baku2015.com/cycling-road/event/men-road-race/index.html]Baku-site zegt van wel[/url]
21-06-2015 09:40
Tjonge wat een niveau kent dit evenement in alle opzichten.
21-06-2015 09:41
Wat ongelofelijk dom dat Nederland opdracht kreeg om het gat dicht te rijden!
21-06-2015 09:47
Clement ook afgestapt
21-06-2015 09:50
@waggie
Sporza zei ook dat Benoot opgegeven zou hebben, maar enkele minuten geleden hebben ze bevestigd dat dat niet het geval was.
21-06-2015 09:50
Benoot nog in koers, geen opgave.
1 2 3 6

Reacties zijn gesloten.