Volg hier de vijfde etappe van Tirreno-Adriatico 2019
zondag 17 maart 2019 om 11:55 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe van Tirreno-Adriatico 2019

Alexey Lutsenko demarreerde, soleerde, viel én won in Fossombrone. De Kazach zegevierde op een indrukwekkende manier, na een bijzonder enerverende etappe. Vandaag mogen we opnieuw spektakel verwachten, aangezien de renners finishen op een korte maar steile klim. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Het is opnieuw klimmen geblazen! De organisatie heeft vandaag een typische Tirreno-etappe uitgetekend, vol met steile obstakels. Het peloton koerst door de Marken, van Colli al Metauro naar Recanati. Het eerste klimmetje (de Loreto) doemt op na bijna honderd kilometer.

Hierna gaat het voor het eerst naar de finish, waarna er nog drie lokale rondes van 23 kilometer moeten worden afgewerkt. De renners stuiten telkens op twee hellingen, die naar Leopardi én Recanati. Op die laatste klim is ook de finishstreep gekalkt. Het is een aankomst voor de springveren: ruim twee kilometer klimmen aan 8,8%.

Wie is vandaag de beste puncheur? We zullen het weten tussen 16.10 en 16.34 uur, als de eerste renners aankomen in Recanati. De start van de vijfde etappe is om 12.10 uur. De koers is rechtstreeks te volgen op Eurosport 1 (vanaf 14.15 uur) en de Eurosport Player (13.30 uur) met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon.

Links
Voorbeschouwing Tirreno-Adriatico 2019

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
63 Reacties
17-03-2019 12:06
Ik hoop niet dat Vanbelleghem van Eurosport het steeds over van Avermaet heeft. Er rijden nog meer goede Belgen mee. Maar er is maar een renner bij hem, en dat is Van Avermaet.
    17-03-2019 12:54
    Ik heb hem meer over Benoot en Wellens gehoord dan over Van Avermaet.
17-03-2019 12:46
Ik hoop niet dat Karsten Kroon van Eurosport het steeds over Cipressen heeft. Er zijn nog andere mooie bomen in Italie. En sommige zijn ook hier winterhard
    17-03-2019 14:27


    Ik moest echt heel hard lachen!
17-03-2019 12:48
Ten riders are on the move in #TirrenoAdriatico:
Jorge Arcas, Nico Denz, Davide Gabburo, Daniel Oss, Mads Pedersen, Ivan Rovny, Tom Van Asbroeck, Tosh Van der Sande, Nathan Van Hooydonck and Edoardo Zardini.
17-03-2019 13:00
Mooie kopgroep, die gaat et zeker niet halen ;)

Heb net ff op Google streetview naar dat aankomstrondje gekeken, maar dat wordt er episch: keisteil omhoog en dan in het stadje over debiel-slecht wegdek tussen de huizen omhoog zig-zaggen. Ik ga er straks lekker voor zitten!
17-03-2019 13:49
After nearly 60km of racing at #TirrenoAdriatico, 13 riders have over 6'50" on the peloton. @SamOomen, @tom_dumoulin and the rest of the team safely sat in the bunch
17-03-2019 14:25
De klik tussen Vanbelleghem en Kroon wordt steeds beter, topduo! Ga zo door.
    17-03-2019 16:01
    Ik vind ook best wel een olijk duo.
17-03-2019 14:29
Het zit Sunweb ook niet mee zeg
    17-03-2019 14:39
    Context of toelichting, in dit volgtopic? Of gewoon een algemene kreet?
17-03-2019 14:44
Arndt hard gevallen, @xistnc

Wat een pech inderdaad
    17-03-2019 14:56
    Ah, vandaar. Tja, dat liet zich niet raden uit de post van Fort.
17-03-2019 15:34
Pittige klim hoor. Trouwens prachtig hoe goed het publiek hier afstand van de renners houdt. Was dat overal maar zo.
17-03-2019 15:35
God begint Van Belleghem weer over Greg....
17-03-2019 15:42
Nadat TJV de voorsprong van de koplopers gehalveerd heeft, neemt Astana over. Vier koplopers hebben nog 4 minuten.
17-03-2019 15:47
Het zal nu snel gaan, Astana heeft de eindsprint naar de finale ingezet.

Roglic heeft enkel Gesink en de Plus nog bij
17-03-2019 15:59
Ala wordt even door de motard naar boven gesleurd, belachelijk
17-03-2019 16:00
Zo. Astana heeft flink huisgehouden.
17-03-2019 16:01
Fuglsang voornaamste slachtoffer? Of sluit hij weer aan met Dumoulin en co?
17-03-2019 16:02
Het ontbijt bij Astana was weer top
17-03-2019 16:02
Groepje met Oomen en Dumoulin sluit weer aan bij groep Yates/Roglic. Verder ben ik het overzicht een beetje kwijt door switch tussen PN en TA. Roglic en Yates beiden geïsoleerd?
    17-03-2019 16:08
    Bookwalter zit er denk nog.
17-03-2019 16:04
Cataldo gaat dit zo natuurlijk niet volhouden. Ben benieuwd.
17-03-2019 16:06
Wordt een laatste rondje met een heel selectie gezelschap.
17-03-2019 16:09
De TJV-mannen kunnen allemaal weer fotootjes plaatsen op social media om te laten zien hoe hard ze gewerkt hebben. Maar hier zal Roglic toch niet heel vrolijk van worden het met oog op de Giro.

Groene trui is Lutsenko, neem ik aan?
    17-03-2019 16:11
    De Plus heeft duidelijk last van zijn valpartij. Gesink zat er vandaag langer bij.
17-03-2019 16:09
Fuglsang werken voor Lutsenko?
    17-03-2019 16:13
    Gaat nu zelf, dus dat hij net niet mee zat zal niet aan zijn benen liggen.
17-03-2019 16:10
Gesink beetje spierpijn van gisteren?
    17-03-2019 16:12
    Gesink had er gisteren ook niet bij gezeten als de groep nog minder dan twintig man groot was.
17-03-2019 16:12
Fuglsang in de aanval
17-03-2019 16:15
Nu missen Yates en Roglic wel n meesterknecht
    17-03-2019 16:17
    Uiteindelijk moeten ze het toch zelf laten zien.
17-03-2019 16:17
Er is een ploeg met 2 man in de top-5 van het AK. Zou die nog wat proberen?
    17-03-2019 16:20
    Oomen moest al lossen. Kwam hij weer aansluiten met Nibali net?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.