Volg hier de vijfde etappe van de UAE Tour 2019
donderdag 28 februari 2019 om 09:05 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe van de UAE Tour 2019

Na de knappe zege van Caleb Ewan op de lastige Hatta Dam, vindt de rappe Australiër vandaag een vlakkere aankomst in Khor Fakkan. Er wacht echter nog een horde in de laatste tien kilometer, een klimmetje van 1,2 kilometer aan 4,1%. Kan er de koers ontregeld worden? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe!

De vijfde etappe is er één die doet denken aan Tirreno-Adriatico. De renners beginnen in Sjarjah, dat ligt aan de Perzische Golf. Khor Fakkan ligt op haar beurt aan de Golf van Oman. Een aanzienlijk deel van de etappe staat dan ook in het teken van de grote oversteek van het westen naar het oosten van het land. Als het peloton in Kalba aankomt gaan de renners echter in noordelijke richting om na goed 180 kilometer uit te komen op de promenade in de finishplaats, waar vermoedelijk om de zege mag worden gesprint.

Het startsein voor de vijfde etappe wordt gegeven om 09.20 uur (Nederlandse tijd), de finish wordt verwacht omstreeks 13.40 uur. De rit is vanaf 12.00 uur rechtstreeks te volgen op Eurosport 1 en via de Eurosport Player met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon.

Links
Voorbeschouwing: UAE Tour

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Livestream

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
22 Reacties
28-02-2019 09:18
Benieuwd of het klimmetje nog wat sprinters gaat uitputten, maar vermoed van niet. Ewan, Vivani en Gaviria weer voor de winst?
    28-02-2019 10:07
    1km a 4% merk je niet echt als je in het peloton rijdt
28-02-2019 09:27
Waaiers?
    28-02-2019 09:40
    Het eerste stuk zullen ze vooral wind van voren hebben, van wat ik nu kan zien. Pas als ze dichterbij de kust zijn (aan de overkant) krijgen ze de wind van opzij. Met 20-25 km/h wind zijn waaiers altijd mogelijk, maar ik reken er niet echt op
28-02-2019 10:02
bunch gave carte blanche to Kuryanov, Shilov, Vorobyev, Planet and Calabria, who needed only a few kilometers to carve out a 3-minute gap.

Kuryanov en Planet zitten vrijwel dagelijks in de kopgroep en strijden samen voor het tussensprint klassement. Stand op dit moment 44-40 ( rapper Boev 12 )
28-02-2019 11:36
Ik schrok even toen ik het profiel zag: Milaan en San Remo liggen toch niet in UAE?
28-02-2019 12:01
We’re inside 100km to go and the gap to the leaders is now sitting at around the two-minute mark.
Karsten en Jeroen mogen dus 2 uur zandbakkoers vol babbelen. Succes ..Mochten ze meelezen. Hoe erg zijn de zandstormen voor de toch al zo gevoelige luchtwegen van de renners ?
    28-02-2019 12:23
    In de goude oude tijd kon je dat soort vragen nog aan José tweeten en dan kreeg je vaak meteen antwoord...
    28-02-2019 13:14
    José Been Forever
    28-02-2019 14:03
    Hoop dat José bij de NOS terugkeert.
28-02-2019 13:21
Oud-wielerprof, muziekjournalist John den Braber en muzikant, zanger en wielerfanaat Blaudzun nemen de meest opmerkelijke gebeurtenissen in het profpeloton door én bespreken hun favoriete nieuwe muziek en die van de renners en rensters in het peloton.
https://podtail.com/podcast/de-grote-plaat/

Kroon is morgen te gast
    28-02-2019 13:22
    Komen Filemon, Corton, Erik of Frank, en de rest uit dezelfde kaartenbak ook?
    28-02-2019 13:41
    Zo'n fanaat is die Blaudzun helemaal niet en zijn muziek is afschuwelijk.
    28-02-2019 13:43
    @ RV Helemaal eens. En hij is een rare druiloor
28-02-2019 13:42
Over het nivo van de etappe ? Kroon tegen Jeroen : Zelfs jij was vandaag binnen de tijdslimiet binnengekomen .....
    28-02-2019 14:00
    Nu zegt Jeroen dat het in NL nooit min tien is in de winter.
28-02-2019 13:45
Hoeveel KM moet er nog gereden worden? Als de aankomsttijd 13.40 is...
28-02-2019 13:54
Gem is vandaag heel laag , Average speed after the 3^ h. of race: 33,770 Km/h .Nog 20 km
28-02-2019 14:07
Nog 10 km . Rode Roglic netjes omringd door gele truitjes. Heel attent vooraan
28-02-2019 14:19
De motivatie en spierkracht is er bij Lotto-Soudal wel, maar wat een belabberde timing hebben ze toch.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.