Volg hier de vijfde etappe in Tirreno-Adriatico 2018
zondag 11 maart 2018 om 11:35 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in Tirreno-Adriatico 2018

Tirreno-Adriatico brengt vandaag in de vijfde etappe een eerbetoon aan Michele Scarponi. De finish van de 178 kilometer lange rit, met een heuvelachtige slotfase, ligt in Filottrano, waar de vorig jaar overleden Scarponi begraven ligt. De spanning zit in het slot deze rit. Wat kan Wilco Kelderman, de nummer drie van het klassement? Volg hier op WielerFlits het verloop van de koers.

In het laatste deel liggen vier beklimmingen. Er is een plaatselijke ronde van 16,1 kilometer rond Filottrano, dat twee keer afgelegd moet worden. Daarin zit vijf kilometer voor de streep de Muro di Filottrano, met stroken tot 15%. De finish wordt nooit bereikt in die lokale rondjes, omdat 500 meter daarvoor afgeslagen wordt. Na de derde passage van de Muro gaat het wel richting de omhooglopende aankomstlijn. De laatste 500 meter gaan aan 6,5%.

Het startschot klinkt om 11.50 uur in Castelraimondo. Tussen 16.00 en 16.25 uur is de finish gepland. Tirreno-Adriatico is exclusief te zien op Eurosport 1, vanaf 13.30 uur.

Links
Voorbeschouwing: Tirreno-Adriatico 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (SpazioCiclismo)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
37 Reacties
11-03-2018 12:35
Hoop dat we vandaag wat van Roglic & Bennett kunnen zien, maken beiden een goede indruk.
11-03-2018 13:17
Dat wordt een leuk spektakel op de slotklim met Sagan als favo. Kan Roglic nog een keer zijn duivels onderbinden. Bennett zag er goed uit gisteren, die zal zijn positie in 't AK willen verdedigen of verbeteren.
11-03-2018 14:18
@kelderfan het is zijn duivels ontbinden ;-)
11-03-2018 14:22
Duivel onderbinden is wel op een vette manier niet begrepen en geconverteerd.

*zo'n infantiel duimpje-omhoog-ding*
11-03-2018 14:23
Kwiat-Benoot
11-03-2018 14:42
Klinkt als een leuk setje. Nakomelingen met lieve flapoortjes, allicht.
11-03-2018 14:42
Totaal onzichtbaar, zelfs voor de camera, wint Kelderman vandaag.
11-03-2018 14:51
Doe Aru er maar een half minuutje bijtellen na de finish beste jury...
11-03-2018 15:15
Heeft iemand een streampje? (die het doet in buitenland). Thnx
11-03-2018 15:18
Kelderman gevallen. Uitgeschakeld voor AK.
11-03-2018 15:18
Blijven toch schitterende beelden... En wat blijft het een triest verhaal, alweer bijna een jaar geleden.
https://sportnieuws.nl/wielrennen/scarponis-papegaai-frankje-vliegt-nu-prof-mee-video/
11-03-2018 15:18
Kelderman 2x gevallen en ver achter het peloton met schouderpijn.
11-03-2018 15:19
Kelderman twee keer gevallen
11-03-2018 15:20
Echt van Kelderman? Wat jammer
11-03-2018 15:24
Ah, dat verklaart veel. Schakel net in en zie hem niet zitten. Het zit ook hier alweer niet mee zeg....
11-03-2018 15:26
Ik mag het waarschijnlijk niet zeggen maar ben ik de enigste die zijn vraagtekens bij Froome begint te zetten? Voorheen zag je 'm amper lossen, en al helemaal niet op beklimmingen zoals ook deze weer.. Ik weet het niet hoor..
11-03-2018 15:29
@BramDeTank:
Froomie heeft ook nogal wat aan z'n hoofd de laatste tijd. Mentaal gewoon niet in staat om te volgen op het moment.
11-03-2018 15:29
@BramDeTank
Wat denk je dat Froome momenteel mentaal als extra ballast meesjouwt? Helemaal niet gek dit.
11-03-2018 15:30
Pff Wilco. Al jaren een hele goede renner, maar dat vallen gaat er maar niet uit. Zonde hoor.
11-03-2018 15:31
Ontroerend wel, die sjaaltjes langs de kant in hemels blauw.
11-03-2018 15:31
Zit Bennett eigenlijk nog mee?
11-03-2018 15:31
Doet nibali hier ook al mee? Volgens de NOS was hij in pn voor izagirre aan t rijden
11-03-2018 15:32
Een paar dagen geleden hadden we kelderman, Poels en Dumoulin in de top 10. Allemaal vallen ze letterlijk weg.... Zo jammer
11-03-2018 15:32
Bennett van tlj steeds vrij ver achterin peloton, alleen Roglic er nog bij als ploeggenoot volgens mij.
11-03-2018 15:33
Cataldo met een mooi eerbetoon aan zijn oude maat.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.