Volg hier de vijfde etappe in Tirreno-Adriatico 2018
zondag 11 maart 2018 om 11:35 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in Tirreno-Adriatico 2018

Tirreno-Adriatico brengt vandaag in de vijfde etappe een eerbetoon aan Michele Scarponi. De finish van de 178 kilometer lange rit, met een heuvelachtige slotfase, ligt in Filottrano, waar de vorig jaar overleden Scarponi begraven ligt. De spanning zit in het slot deze rit. Wat kan Wilco Kelderman, de nummer drie van het klassement? Volg hier op WielerFlits het verloop van de koers.

In het laatste deel liggen vier beklimmingen. Er is een plaatselijke ronde van 16,1 kilometer rond Filottrano, dat twee keer afgelegd moet worden. Daarin zit vijf kilometer voor de streep de Muro di Filottrano, met stroken tot 15%. De finish wordt nooit bereikt in die lokale rondjes, omdat 500 meter daarvoor afgeslagen wordt. Na de derde passage van de Muro gaat het wel richting de omhooglopende aankomstlijn. De laatste 500 meter gaan aan 6,5%.

Het startschot klinkt om 11.50 uur in Castelraimondo. Tussen 16.00 en 16.25 uur is de finish gepland. Tirreno-Adriatico is exclusief te zien op Eurosport 1, vanaf 13.30 uur.

Links
Voorbeschouwing: Tirreno-Adriatico 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (SpazioCiclismo)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
37 Reacties
11-03-2018 15:34
@stoempen, dat is zijn broer Antonio
11-03-2018 15:34
Het is wel raak met valpartijen. Zo jammer.
11-03-2018 15:34
Er zijn twee Nibali's
11-03-2018 15:35
@baukema ahja natuurlijk die fietst ook
11-03-2018 15:36
Typisch wilco....


Maar goed dat hij niet meer bij TLJ zit. Dan hadden we nu weer 23 berichten over mentaal zwak en slechte begeleiding gelezen.
11-03-2018 15:37
Schakel ook net in en lees weer zo'n bericht.... Kelderman gevallen. 2 keer zelfs. het idiote is dat ik na Dumoulin dacht die Kelderman gaat ook nog wel onderuit en dat doet hij dan ook nog. Ik sla het wielrennen even over voor een maandje of wat. We zijn Wereldkampioen (uit)vallen en ziek zijn en om jammerlijke redenen in het nieuws komen. Alleen Kruijswijk nog niets van gehoord God zij dank :-)
11-03-2018 15:37
Misschien eens mee op cursus met Sagan, loopt zelden averij die enkele keer dat ie valt.
@mus
Vallen staat los van begeleiding en vaak loopt de veroorzaker geen schade op.
Wilco lijkt altijd wel een beetje weg te dromen als de teugels wat gevierd worden.
11-03-2018 15:39
@Mus

Is die toch ook. Weer in pole position voor een podium en weer op zijn bek. Is geen toeval meer.
11-03-2018 15:44
Ach ja, je valt wel eens als je hard moet gaan ...
@grootverzet wat een drama. Met een beetje geluk is Froome over een paar maanden afgestapt. Tot dan.
11-03-2018 15:49
Volgens Wilco Zolderman is dat vallen ook een zwakte van mentaliteit!
Ik vind het iig jammer!
En vaak vallen moet je toch aan t denken zetten!
11-03-2018 15:56
Schip
Klopt.. die sukkelt half in slaap af en toe. Ken z'n ouders niet, maar zou me niet verbazen als ie verwekt is na een avondje lsd slikken.
11-03-2018 16:03
Er zijn mensen die het verschil tussen mentaliteit en mentaal niet weten. Jammer

Om te reageren moet je ingelogd zijn.