Volg hier de vijfde etappe in Parijs-Nice 2017
donderdag 9 maart 2017 om 11:30 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in Parijs-Nice 2017

In de langste etappe van Parijs-Nice rijdt het peloton vandaag van Quincié-en-Beaujolais in de richting van Bourg-de-Péage. Het eerste deel van dit parcours gaat over golvend terrein, maar is waarschijnlijk niet lastig genoeg om de sprinters de das om te doen. De top van de laatste beklimming ligt op 47 kilometer van de finish. Krijgt Dylan Groenewegen vandaag een nieuwe kans?

De start is om 11:45, de aankomst wordt verwacht tussen tussen 16:22 en 16:49.  Sporza begint om 15:20 met de live-uitzending, Eurosport volgt tien minuten later. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours etappe 5

Livestream (NOS)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
23 Reacties
09-03-2017 11:34
[i]edit redactie: bedankt aangepast[/i]
09-03-2017 12:23
Opgave Clement meldt Sporza. Zou Stef ziek zijn?
09-03-2017 12:24
Clement afgestapt. Ben benieuwd naar de reden.
09-03-2017 12:28
Ploeg geeft aan dat hij ziek is. Logisch besluit dan lijkt me.
09-03-2017 12:29
[i]edit redactie: niet doen[/i]
09-03-2017 12:44
@RV: dat klinkt als het Nieuwe Wielrennen: nog slechts één cartouche om af te schieten?
On: Clement zal niet de laatste zijn die ziek uitvalt na die twee dagen afzien in dat beestenweer. De goeien komen er wellicht sterker uit, maar voor de meerderheid is het natuurlijk killing voor je conditie.
09-03-2017 12:45
[i]edit redactie: laat onzin achterwege[/i]
09-03-2017 12:50
Kruijswijk zal wel blij zijn met het afstappen van zijn enige knecht; hij voelde zich net wat beter; dat is domme pech natuurlijk.
09-03-2017 13:05
Kruijswijk heeft al aangegeven morgen en overmorgen voor de aanval te gaan en kort in de etappes eindigen. Dat betekent voor een vroege vlucht gaan. Dan had hij ook niet veel aan een half zieke klimknecht gehad.
09-03-2017 13:44
Lijkt me niet snugger om Kruijswijk in een vroege vlucht te sturen. Precies of Lotto Nl heeft de world tour puntjes niet nodig.
Kruijswijk staat nu 20ste in het klassement, de eerste klassementsrenner achter hem volgt op 13 minuten --> Ritchie Porte
Voor hem staat nog: Greipel, Kristoff, Koren, Lampaert, Hardy, Démare, Molard, Gilbert
dat is dus al minstens plaats 12
dan die 11 die dan nog voor hem staan is het afwachten wie hij eventueel nog kan passeren, maar een Kruijswijk in vorm moet hier toch geen bang van hebben hé.
09-03-2017 13:45
Dat betekent niet in de vroege vlucht gaan, want met hem erin gaan ze die natuurlijk nooit genoeg voorsprong geven.

Dat betekent misschien wel vroeg op de klim aanvallen. En naar Nice kan alles..
09-03-2017 13:58
@Drikkes en Lyndalid
Allebei +1
M.i. moet Kruijswijk ook niet als een dolle stier gaan aanvallen, zoals in Abu Dhabi, zeker niet als ie niet zo heel goed is (als een Costa of Zakarin of Dumoulin toen)
09-03-2017 14:50
Hij moet precies doen wat goed is om in de Giro goed te zijn. Dit is allemaal klein bier, leuk voor de supporters maar verder niets
09-03-2017 15:18
@teunster, sorry? Parijs-Nice is volgens mij nog steeds een hele grote wedstrijd, waarvan het leeuwendeel van het peloton alleen maar van kan dromen... Ook een renner als Kruiswijk, wie nog nooit een deftige wedstrijd gewonnen heeft.
09-03-2017 15:21
@teunster
Dat is echt de Rabo en opvolgers mentaliteit. Straks valt hij in de tweede etappe en dan heb je niks zoals zo vaak bij Lars Boom is gebeurd. Ik dacht dat de mind set langzaamaan veranderd was naar pakken wat je pakken kan... Win maar eerst een keer die kleinere wedstrijden ipv je hele seizoen alleen maar op dat ene doel te richten. Kijk een Dumoulin die dan geen goud op de OS pakt maar wel gewoon drie ritzeges heeft in grote rondes.
09-03-2017 15:31
Dumoulin heeft al vijf zeges in grote rondes, maar inderdaad in 2016 drie en heeft ie gepakt wat ie pakken kon, gegeven de restricties. Lijkt me inderdaad het beste, zeker voor een relatief matig team als TLJ.
09-03-2017 16:15
Peloton in 2 stukken TLJ goed voorin.
09-03-2017 16:33
Nog 5 km naar de meet. 5 gele mannen rondom het roodwitblauw.
09-03-2017 16:34
LTJ zit weer links.. komt er nog een rotonde :)
09-03-2017 16:36
Alles valt uit elkaar zeg.
09-03-2017 16:40
Toch weer die sterke Greipel. Mooie eerlijke sprint, Groenewegen derde. Nou ja, dat is dan prima.
09-03-2017 16:40
Wat een lompe finale joh.
09-03-2017 16:44
Dylan reed een ontzettend zwaar verzet wat voor Greipel geen pijn doet, die fietst ook met zijn armen, wat een atleet, oppermachtig.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.