Volg hier de vijfde etappe in het Critérium du Dauphiné 2017
donderdag 8 juni 2017 om 11:55 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in het Critérium du Dauphiné 2017

De vijfde rit lijkt er op papier eentje te worden voor de sprinters. De spurters krijgen met een relatief vlakke finale naar de bekende aankomstplaats Mâcon dé laatste kans op een prestigieuze ritoverwinning. Onderweg doemen nog wel zes hellingen op, waarvan de laatste op een goede dertig kilometer van de streep. Toch moet dit de sprinters niet dermate verontrusten.

Critérium du Dauphine etappe 5

De start is om 12:10, de aankomst wordt verwacht tussen vier uur en half vijf. Sporza en Eurosport 2 beginnen om 15:00 met de rechtstreekse uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing: Critérium du Dauphiné 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
74 Reacties
08-06-2017 15:23
@Bertvd niet in de dauphine:

Highest level passes: 15 – 12 – 10 – 8 – 6 – 5 – 4 – 3 – 2 and 1 point (s) to the first 10 riders,
- Category 1 passes or climbs: 10 – 8 – 6 – 4 – 2 and 1 point (s) to the first 6 riders;
- Category 2 passes or climbs: 5 – 3 – 2 and 1 point (s) to the first 4 riders;
- Category 3 climbs: 2 and 1 point (s) to the first 2 riders;
- Category 4 climbs: 1 point to the first rider.

edit: Kuitenbijter was me al voor ;)
08-06-2017 15:29
Bouwman valt wel op voor een gemiddeld talent. Ik vind hem nu al een sympathieke gozer. Zit een goeie kop op, positieve instelling.
08-06-2017 15:31
@rahimns: een pittige klim is een kuitenbijter.
08-06-2017 15:33
Dan zullen de eerste 25 punten in de laatste etappe cruciaal zijn. Anders zal het een klassementsman worden voor de bergtrui. Maar De Gendt zal ook wel op die 25 punten gaan mikken.
08-06-2017 15:37
@kuitenbijter sorry typo ;)
08-06-2017 15:41
prima zo van Koen... lekker laten lopen. Er komen nog zware dagen aan.
08-06-2017 15:43
Wat een armoede dat het hier 2 pagina's gaat over een potentiële bergtrui voor een jonge Nederlander. De Gendt gaat die trui natuurlijk winnen, daarnaast is de prestatie van Oomen veel interessanter.
08-06-2017 15:47
@ rahimns en kuitenbijter: Thanks!
08-06-2017 15:47
@Luca Quasi: Wat is dit voor belachelijke opmerking. Dit is het volgtopic van deze etappe waarin het enige wat er gebeurt op dit moment is dat een kopgroep weg is en Koen daar alle bergpunten pakt.
Oomen en De Gendt rijden gewoon in het peleton dus waarom zou daarover gepraat moeten worden?
08-06-2017 15:47
@ Luca
Het is juist rijkdom dat hierover gesproken kán worden. Het is maar de vraag of de Gendt de trui pakt als hij op twee paarden wed.
08-06-2017 15:48
@rahmins
Ik dacht inderdaad dat er meer punten op de Mont du Chat te rapen waren, zo zie je maar. Na morgen kan hij dus nog steeds in de bergtrui rondrijden.
08-06-2017 15:48
Luca quasi ik ben blij dat jij in de toekomst kan kijken ,ik zal vanaf nu al jou berichten gaan volgen !!
08-06-2017 15:48
Luca Quasi, dus jij stelt voor om twee pagina's lang te praten over hoe goed Oomen zich handhaaft in het peloton.
08-06-2017 15:49
@ Quasi.

Ook die trui gaat naar een ander (Yates). Maar verwacht wel een top 10 plek voor hem, wat uitstekend is.
08-06-2017 15:49
@Luca als jij iets hebt bij te dragen over Sam is dat gewoon je goed recht, dus ga je gang. Maar als anderen het over de actualiteit willen hebben is dat toch ook hun goed recht ?
08-06-2017 15:50
Knap van oomen om toch weer in het peloton te zitten! Zo'n Bouwman lukt dat niet.
08-06-2017 15:52
Die Van Baarle knalt ze allemaal uit het wiel. Die jongen is toch wel sterk, maar gaat het niet halen.
08-06-2017 15:53
echt Oomen nog steeds in het peleton. Is yates er ook nog?

@RV whoops was al bij het stukje over winnen in mijn hoofd ipv bij de wind, dank voor de subtiele correctie :D
08-06-2017 15:53
Wat is die Wuyts een zure vent aan het worden zeg, en z'n wielerkennis is ook niet meer wat het geweest is. Begint een beetje de nieuwe Mart te worden als die zo doorgaat. Zelfs José begint zich af en toe te irriteren heb ik het idee.
08-06-2017 15:54
Dit bericht is verwijderd
08-06-2017 15:56
Van Baarle ftw. Die doorsnee sprinters zitten nu ook niet zo fris meer in het peloton met dat heuvelachtige. Peloton kan dus gewoon niet te hard rijden, Dylan heeft een minikansje
08-06-2017 16:05
Dylan gegrepen. Nu zes km sprintvoorbereiding.
08-06-2017 16:12
Netjes van bauhaus, demare en bouhanni zijn toch echt niet de minste.
08-06-2017 16:15
Hoppa...weer raak voor Sunweb...groeit razendsnel uit tot een van de topteams zo.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.