Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van het Baskenland 2017
vrijdag 7 april 2017 om 13:45 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van het Baskenland 2017

Daags na het ritsucces van LottoNL-Jumbo trekt het peloton in de Ronde van het Baskenland verder van Bilbao naar Eibar. Een korte (140 kilometer) maar venijnige (zes beklimmingen) etappe wacht de renners. Weet David De la Cruz zijn leiderstrui te behouden? Volg de etappe hier op WielerFlits.

De echte verschillen zullen worden gemaakt op de slotklim van de Usartza. Met een gemiddelde stijging van tien procent zullen alleen de sterksten overblijven. De mindere tijdrijders van het pak zullen graag wat tijd willen winnen op de concurrenten.

Om 14.00 uur start het peloton, tussen 17.20 en 17.40 uur wordt de finish verwacht. Vanaf 15.25 uur komt Eurosport 1 met livebeelden van de koers.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van het Baskenland 2017 (WielerFlits)
Informatie etappe 5
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
74 Reacties
07-04-2017 15:26
welk sprintje op het eind, gaat er nooit meer bij zijn op t eind
07-04-2017 15:56
Laurens Ten Dam weer eens in een bergetappe op kop... dat is toch wel lang geleden. Ik gun hem nog wel een leuk succesje in de herfst van zijn carriere
07-04-2017 16:01
Tlj zit goed bij elkaar. Jammer dat ten dam nu wordt ingerekend...
07-04-2017 16:01
Dat zal dan niet voor vandaag zijn. Hij heeft zijn kruit verschoten en zal weinig meer kunnen betekenen voor Barguil en Oomen als ze hem straks nodig hebben.
07-04-2017 16:05
Yates heeft plannen
07-04-2017 16:09
Zou tlj toch wat verder naar voren willen zien
07-04-2017 16:14
Zag ik nou Bennett er doorheen zakken?
07-04-2017 16:15
TLJ nu nog met 7 man in et peloton. Ze rijden echt heel erg goed!!
07-04-2017 16:15
Tendam kan weinig uitrichten in de slotklim, zou beter zijn kopmannen veilig naar de voet van de klim loodsen, benieuwd of Valverde een punch kan zetten.
07-04-2017 16:18
Nee, dat was niet Bennett. Lobato zakte er net bij die vijf voorin doorheen.
07-04-2017 16:25
Voor Spilak niet echt het meest handige moment om problemen te kennen
07-04-2017 16:31
Tolhoek nog goed bij bennett!
07-04-2017 16:31
Jammer, weinig spektakel tot nu toe. Met flink tempo de colletjes over zoals de Sky-train dat normaliter doet. Dan krijg je alleen wat uitdunning achterin. Maar het sloopt natuurlijk wel de krachten bij een aantal mensen, zodat de verschillen op de slotklim nog best groot kunnen worden.
07-04-2017 16:33
De tier was dat trouwens, samen met bennett en roglic.
07-04-2017 16:35
Tolhoek? Die zat op de vorige beklimming nog helemaal achterin de groep. De Tier lijkt me de man bij Roglic en Bennett.
07-04-2017 16:36
Wat een hoop gezellige fans!
07-04-2017 16:42
Wat een verdomd saaie ronde dit jaar zeg. Normaal is dit één van de mooiste WT-rondes, maar er zit bijna geen muur meer in het parcours dit jaar. Elke rit eindigt in een halve massasprint. Die slotklim naar Eibar is ook nooit echt bijzonder, dus zal vandaag ook wel weer sprinten worden met een klein groepje.
07-04-2017 16:51
George Bennett gelost
07-04-2017 16:51
Bennett lek als ik twitter mag geloven.
07-04-2017 16:51
@ Imbatido. Inderdaad. Vorig jaar was geen etappe hetzelfde. Dat is nu wel anders.
07-04-2017 16:52
Moest Bennet net lossen?
07-04-2017 16:54
Inderdaad pech gehad, rijdt nu weer terug.
07-04-2017 16:55
En weer pech!
07-04-2017 17:00
Benett weer aangesloten! Reed meteen naar voren
07-04-2017 17:01
Bennett is toch niet interessant? Niet voor de etappe en niet voor het eindklassement.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.