Volg hier de vierde etappe van Tirreno-Adriatico 2018
zaterdag 10 maart 2018 om 10:20 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe van Tirreno-Adriatico 2018

Na de knappe ritwinst van Primož Roglič op de muur van Trevi, trekt het Tirreno-peloton vandaag de (echte) bergen in. In rit vier krijgen de renners flink wat hellingen voor de wielen geschoven, maar het zwaartepunt ligt in volle finale. De aankomststreep is namelijk getrokken op de flanken van Sassotetto.

De zaterdagetappe is traditioneel de koninginnenrit van Tirreno-Adriatico. Opnieuw rijdt het peloton oostwaarts, maar deze keer wordt wel het (hoog)gebergte opgezocht. Onderweg wordt het heuvelachtige binnenland aangedaan, maar het klapstuk volgt met de slotklim naar skigebied Sarnano Sassotetto.

De slotklim naar Sassotetto is 14,2 kilometer lang aan een gemiddeld stijgingspercentage van 5,8%. Het steilste gedeelte (rond kilometer 8 à 9 van de klim) is 12%, maar over het algemeen is deze col een ‘loper’. Kan iemand leider Geraint Thomas en zijn Sky-collectief nog in verlegenheid brengen?

De renners beginnen er aan om 10:25 uur. Bijna 220 kilometer later mag de beste klimmer tussen 15:52 en 16:31 uur de handen in de lucht steken. Eurosport komt vanaf 13:30 met live-beelden. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing: Tirreno-Adriatico 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (SpazioCiclismo)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
52 Reacties
10-03-2018 10:29
Iemand SKY nog in verlegenheid brengen? Misschien een onderzoeksjournalist. Anders de tweede voor Primoz vandaag!
10-03-2018 10:48
Normaal gesproken zou dit een prima col voor Dumoulin zijn, toch? Het wordt sowieso een prachtige etappe, al was het maar door de beelden van het Italiaanse landschap. Nu hopen dat het weer meewerkt, anders zien we er weinig van.
10-03-2018 10:49
Zou handig zijn moest er bij 'Links' een link staan.naar de huidige stand, bvb dan naar de website van PCS zoals dat bij de uitslagen het geval is. Ofwel de top-5 / top-10 in het artikel schrijven met eronder een knop 'bekijk de volledige stand hier'.
10-03-2018 11:17
Ook een goede etappe voor Kelderman. Misschien dat Kelderman vandaag op kan klimmen tot plek 3, achter 2 Sky mannen (aangenomen dat Kwiat zich opoffert).

Ben erg benieuwd naar Tom vandaag. Gezien zijn slechte vorm zou ik zelf blij zijn met een top10, en niet ontevreden met een top15.
10-03-2018 11:32
Ik verwacht wel wat van Kelderman, Roglic en Adam Yates. Ook die Tiesj Benoot is in goede doen. Dus ik denk aan een spannende finale. Roglic maakte gisteren al een reuze sprong in 't klassement; dus wat doet hij vandaag.
10-03-2018 11:36
Hoop op een tactische wedstrijd vandaag.
10-03-2018 11:52
@Agos-Vidalos. Wat is volgens jou voor vandaag een tactische wedstrijd, ben
benieuwd laat horen kunnen we misschien wat van leren!
10-03-2018 12:12
Heerlijk dit. Boodschapjes gedaan, me op de bank neergelegd en lekker de hele middag de koers kijken. Life is good <3
10-03-2018 12:15
@Marehoek dat de wedstrijd voor de slotklim begonnen is uiteraard. Het parcours leent zich er prima voor. Helaas, want met dit Sky-blok wordt de koers tactisch aan banden gelegd. Dus ik hoop op de vroege aanval en vooruitgeschoven pionnen maar vrees voor een Sky-Locomotief op de flanken van Sassotetto. Kleine kanttekening; de verdeling van de 'onschatbare' world-tour punten helpen ook niet mee. Geef je alleen het podium/top-5 in de eindrangschikking punten dan is er tactisch veel meer mogelijk omdat er minder is te verliezen voor de ploegen.
10-03-2018 12:24
Dumoulin hard gevallen. 't Zit Sunweb wel mee deze dagen.
10-03-2018 12:27
Niet verkeerd als Dumoulin afstapt - werd/wordt sowieso moeilijk top5 in dit rondje.
10-03-2018 12:33
't Gaat hier toch niet om vrijwillig afstappen. Dus hoe je dat 'niet verkeerd' kunt noemen, snap ik niet zo. 't Is te hopen dat er niets kapot is.
10-03-2018 12:35
er zijn wat zieke geesten hier op dit forum, zeg.
10-03-2018 12:38
Hopen dat dumoulin wel met tranen in de ogen uitstapt, anders is die mentaal heel zwak ;)
10-03-2018 12:39
Wat een dramatische seizoensstart voor sunweb
10-03-2018 12:40
Na 60 km is Dumoulin schijnbaar toch hard gevallen. Leek in eerste instantie een val "zonder erg" maar toch verkeerd terecht gekomen. Tom was natuurlijk al niet helemaal fit. Zal wel een optelsom geweest zijn.
10-03-2018 12:45
Tom kan de druk gewoon niet aan om de 9e plaats te verdedigen. Heeft hij vorig jaar toch ook aal aangetoond niet tegen druk te kunnen?
10-03-2018 12:47
@Fort. Op je hoofd gevallen ?
10-03-2018 12:51
:)
10-03-2018 12:52
Crodino?
10-03-2018 13:12
Bah, zeg. Dumoulin gevallen, Poels gevallen
10-03-2018 13:42
Moreno ook uitgevallen


Heeft veel nut die kleinere ploegen
10-03-2018 13:49
Zag er niet lekker uit. Ook sleutelbeen zo te zien
10-03-2018 14:53
PN op NPO1 zie ik nu met slechts 7 km te rijden... toch even schakelen.
10-03-2018 15:06
Verkeerde koers nickdt

Om te reageren moet je ingelogd zijn.