Volg hier de vierde etappe van Tirreno-Adriatico 2018
zaterdag 10 maart 2018 om 10:20 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe van Tirreno-Adriatico 2018

Na de knappe ritwinst van Primož Roglič op de muur van Trevi, trekt het Tirreno-peloton vandaag de (echte) bergen in. In rit vier krijgen de renners flink wat hellingen voor de wielen geschoven, maar het zwaartepunt ligt in volle finale. De aankomststreep is namelijk getrokken op de flanken van Sassotetto.

De zaterdagetappe is traditioneel de koninginnenrit van Tirreno-Adriatico. Opnieuw rijdt het peloton oostwaarts, maar deze keer wordt wel het (hoog)gebergte opgezocht. Onderweg wordt het heuvelachtige binnenland aangedaan, maar het klapstuk volgt met de slotklim naar skigebied Sarnano Sassotetto.

De slotklim naar Sassotetto is 14,2 kilometer lang aan een gemiddeld stijgingspercentage van 5,8%. Het steilste gedeelte (rond kilometer 8 à 9 van de klim) is 12%, maar over het algemeen is deze col een ‘loper’. Kan iemand leider Geraint Thomas en zijn Sky-collectief nog in verlegenheid brengen?

De renners beginnen er aan om 10:25 uur. Bijna 220 kilometer later mag de beste klimmer tussen 15:52 en 16:31 uur de handen in de lucht steken. Eurosport komt vanaf 13:30 met live-beelden. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing: Tirreno-Adriatico 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (SpazioCiclismo)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
52 Reacties
10-03-2018 15:08
Oepssss..... hahahahaha.

Verwijder is het ff, want stel je voor dat iemand het opneemt. Thanks voor de heads-up.
10-03-2018 15:47
Versta ik KK nou verkeerd? Heeft hij het serieus over het 'Waalse' drieluik als voorbereiding op Parijs-Roubaix, voor Gilbert?
10-03-2018 16:02
@xistnc Dat hoorde je goed. Ze zitten weer een eind weg te lullen man.
10-03-2018 16:10
Ik verwacht wel wat van Bennet vandaag. Zat er gisteren goed bij voor iemand die niet erg explosief is. Voor de rest is het ook interessant om te zien hoe goed Roglic hier omhoog gaat. Ik zou het erg leuk vinden als hij zich ontwikkeld tot een soort Menchov...
10-03-2018 16:14
Danny van Poppel is wel wat meer , als een sprinter. Dag 2 dat hij Bennett naar voren brengt.
10-03-2018 16:17
Wagner net ook constant met Roglic rond zien rijden? Gek hè, die renner die op meerdere manieren hun rol kunnen spelen.
10-03-2018 16:24
Weer pech voor Roglic. Lijkt wel gewoon eigen schuld door een achterwiel aan te tikken. Dan is het geen pech?
10-03-2018 16:25
Wat een domme actie van Roglic....
10-03-2018 16:26
Neuh, dat was geen pech. Kennelijk te veel ontspanning, met de ritzege al op zak. Reed heel gemakkelijk. Maar dat mag niet ten koste gaan van de concentratie.
10-03-2018 16:27
Best niet slim van primoz haha
10-03-2018 16:32
Aru, thanks.
10-03-2018 16:36
Bennett er prima bij.
10-03-2018 16:42
Froome in vieze papieren.
10-03-2018 16:43
Froome loopt te puffen zonder zijn pufjes
10-03-2018 16:45
Yes, nu durven ze wel Sky aan te vallen bij pech Sky!
10-03-2018 16:46
Karma voor Sky...
10-03-2018 16:46
Hup George.
10-03-2018 16:47
Het zal wel niet slim zijn, maar Roglic heeft gisteren wel de etappe gewonnen.
Pech blijft een ding, maar goed van Bennett, dat hij er nog bij zit.
10-03-2018 16:47
Bennett sterk zeg! Mooie 3e plek. En geweldige overwinning voor Landa, gun het hem absoluut.
10-03-2018 16:48
Pfoee bennett wat was je sterk, jammer dat aru net te vroeg aanging anders had het erop en erover kunnen zijn
10-03-2018 16:48
Wooooow, weer een mooie finale zeg!
10-03-2018 16:48
Mooie finale!
10-03-2018 16:48
Wilco 3de volgens mij.
10-03-2018 16:49
"Lando wint", aldus Vanbelleghem.
10-03-2018 16:50
Jammer dat Bennet sprint als een strijkijzer

Om te reageren moet je ingelogd zijn.