Volg hier de vierde etappe van Parijs-Nice 2019
woensdag 13 maart 2019 om 11:15 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe van Parijs-Nice 2019

De vierde rit in Parijs-Nice voert de renners van Vichy naar Pélussin. Na drie ritten voor sprinters, kunnen vandaag de klassementsmannen bergop de benen testen. De koers trekt in zuidoostelijke richting naar Pélussin. De organisatie bestempelt de rit zelf als een kleine Luik-Bastenaken-Luik.

Om 11:15 worden de renners op gang geschoten, waarna een kwartier later de officiële start volgt. De aankomst wordt verwacht tussen 16:19 en 16:47. De koers is rechtstreeks te volgen op Eurosport via de Eurosport Player en Eurosport 2, op Sporza op één en op NOS.nl. Alle uitzendingen beginnen om 15.15 uur.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
43 Reacties
13-03-2019 11:40
Kwiat voor de dubbelslag.
13-03-2019 11:48
Gilbert of Jungles voor de rit
13-03-2019 11:54
Mike Teunissen zou dit ook moeten kunnen
13-03-2019 11:54
Wat een deftige kopgroep zeg. Oa De Gendt, De Marchi, Cort Nielsen en Ciccione
13-03-2019 12:09
Mooie groep om zo'n finale mee te rijden. Ik ben benieuwd of een ploeg als sky nog voor de rit wil gaan, voor het klassement zijn deze in ieder geval totaal ongevaarlijk.
13-03-2019 12:59
Rit, algemeen
1 Gilbert bel, dqt
2 jungles lux, dqt
3 sanchez spa, ast
13-03-2019 13:05
5.40 inmiddels het verschil.
13-03-2019 13:10
De kopgroep mag het uitmaken vandaag. Mooi. Strijd op twee fronten, of rijdt de rest achter Sky aan naar de finish?
13-03-2019 13:12
Wel mooi dat iemand die 200kg weegt momenteel de bolletjestrui bezit.
13-03-2019 13:25
Vandaag dus een eenvoudige zege voor Magnus Cort. Magnus weet wel raad met dit soort kopgroepen.
13-03-2019 13:25
Overigens, de samenstelling van de kopgroep is als volgt: De Gendt, Pfingsten, Bernard, Le Gac, Le Turnier, De Marchi, Reza, Cort Nielsen, Ciccone, Gesbert, Gaudin, Grosu, Siskevicius
13-03-2019 13:49
Peloton staat voor overweg. Volgens Sporza miet ook de kopgroep wachten, ‘om het eerlijk te houden’.
Dat is toch niet de regel dacht ik, of is dat veranderd sinds dit jaar?
13-03-2019 13:50
Wat was dan de regel volgens jou? Dit lijkt me wel t eerlijkst
    13-03-2019 14:19
    Remember? [url=https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180404_03446395]Scheldeprijs 2018[/url]
    13-03-2019 14:27
    Heb 't ff nagezocht in de [url=http://www.belgiancycling.be/files/Reglementen/Algemene%20reglementen/UCI/02-N-UCIKBWB-190201-wegwedstrijden.pdf]UCI-reglementen[/url].
    Punt 2.3.035 (N), lid 3. Indien één of meerdere renners met een voorsprong de overweg oversteken voordat deze gesloten wordt en de achtervolgers door de gesloten overweg worden opgehouden, dient er niets te worden ondernomen en wordt de gesloten overweg beschouwd als een wedstrijdincident.

    Maar hier zal er wel een achterdeurtje zijn gebruikt om de koers spannend te houden:
    idem, lid 5. Elke uitzonderlijke situatie (overweg abnormaal lang gesloten enz...) zal worden beslecht door de wedstrijdcommissarissen.
13-03-2019 14:04
In Parijs-Roubaix nochtans vaak voorgevallen dat kopgroep kon profiteren van achtervolgers die voor een gesloten overweg stonden.... dus ja, vreemd, nieuwe regel ?
13-03-2019 14:31
Daar komen al die regelneukers weer. Het is toch logisch dat als je een wedstrijd organiseert wat om miljoenen gaat, je dat niet laat vergallen door een spoorwegovergang. Even stoppen en weer verder.
    13-03-2019 14:37
    En de gelegenheid-spammers kotsen ook weer even over hun toetsenbord.
    Hoeveel geld iemand hier insteekt is irrelevant. Als je nou eerst even leest en er net zoveel tijd dan wel moeite in steekt als ik, kun je misschien wat inhoudelijker reageren de volgende keer.
    13-03-2019 15:02
    @Turtlehead +1
13-03-2019 14:45
Het kan best zijn dat dat in de regels staat maar als Tom Dumoulin in de giro achter een spoorboompje staat te wachten wil jij ook dat Bernal even moet stoppen die toevallig in de aanval was.
13-03-2019 14:46
Het is afgelopen decennia wel vaker voorgekomen dat de andere groep ook moest wachten, maar niet altijd. Zeker geen nieuwe regel.
    13-03-2019 15:04
    Het is dus totale willekeur en volgens eigen mening van koersdirecteur, tof
13-03-2019 14:47
Er zat ooit een Belg op de weg in de beneluxtour, toen de kopgroep werd gestopt. Was dat ook met een spoorwegovergang?
13-03-2019 15:11
Benieuwd wie er aan het rijden is in het peloton, want ondertussen is het verschil toch weer teruggezakt onder de 3 minuten.
    13-03-2019 15:15
    Mitchelton-Scott blijkbaar.
    13-03-2019 15:15
    Km 156 - De Gendt, Pfingsten, Bernard, Le Gac, Le Turnier, De Marchi, Cort Nielsen, Ciccone, Gesbert, Gaudin, Grosu, Siskevicius lead the peloton by 3:00. The pack is led by a Mitchelton-Scott rider.
    13-03-2019 15:25
    QS schudt er nu ook stevig aan
13-03-2019 16:20
Mooie finale
13-03-2019 16:22
Minuut op 9km voor Cort, Cicconne, De Gendt en De Marchi.
13-03-2019 16:22
Bennet niet meer in de eerste grite groep?
13-03-2019 16:23
Lijkt me binnen voor de koplopers. Of Mitchelton wil nog gaan rijden voor Trentin
    13-03-2019 16:24
    Mannen van Teuns zetten ook alleen Pozzovivo bij en houden er eentje achter de hand.
13-03-2019 16:23
Cort Nielsen in een absolute zetel zo, zeker omdat de rest vol moet overnemen gezien het verschil niet heel groot is en daardoor het gat wel in stand blijft.
    13-03-2019 16:28
    Cort wel de snelste sprinter ja. Maar laatste 700 meter vies omhoog na 212 km is toch een ander soort sprint.
    13-03-2019 16:30
    Cort heeft Van Avermaet erop gelegd in een aankomst heuvelop vorig jaar, dus dat ligt hem juist.
13-03-2019 16:27
AG2R met nog veel man neemt de kop, maar dat is meer controle dan naar voren vlammen.

Verschil wel naar 40sec

Om te reageren moet je ingelogd zijn.