Volg hier de vierde etappe van de UAE Tour 2019
woensdag 27 februari 2019 om 08:30 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe van de UAE Tour 2019

Na de eerste zege van Alejandro Valverde als wereldkampioen, trekt het peloton vandaag naar Hatta Dam, een inmiddels klassieke finish. Wie beschikt over de meeste power op deze driehonderd meter lange heuvel? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers! 

De emiraten Dubai, Sjarjah en Ras al-Khaimah zijn de gastheren voor de vierde etappe, eentje die de afgelopen jaren steevast op het programma stond in de Dubai Tour. Vanuit de megalomane miljoenenstad Dubai gaat het voornamelijk in oostelijke richting, tot de renners in Shawka uitkomen.

Van daaruit baant het peloton zich door het Hajargebergte via twee hellingen een weg naar het plaatsje Hatta, waar tot besluit van deze langste etappe nog de plaatselijke dam bestormd moet worden. Lang is de beklimming van de Hatta Dam niet, maar de driehonderd meter lange heuvel kent stukken tot 17%.

Het maakt dat deze etappe het meest geschikt lijkt voor een sprinter met inhoud. Klassementsmannen moeten in de finale echter ook bij de les blijven. De renners beginnen eraan om 8.45 uur, terwijl ze zullen finishen rond 13.40 uur. De koers is vanaf 12.00 uur rechtstreeks te volgen op Eurosport 1, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon.

Links
Voorbeschouwing: UAE Tour

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Livestream

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
65 Reacties
27-02-2019 08:47
Is Valverde los ? Ik gok van wel
27-02-2019 09:18
Ik zet mijn dirhams op Gaviria.
27-02-2019 09:31
Zelfs Kittel kwam hier in 2016 als 6e aan en Nizzolo werd 2e achter Lobato.
    27-02-2019 10:33
    Ok, maar deze UAE Tour heeft wel een veel sterker deelnemersveld.
27-02-2019 09:38
Leuk! De Marchi en Clarke in de kopgroep. Zijn dit seizoen allebei al goed op dreef. Hoop dat het peleton het niet cadeau krijgt
27-02-2019 10:24
Zou Evenepoel... ? Kristoff of Viviani lijkt me logischer.
    27-02-2019 11:19
    edit: Evenepoel natuurlijk niet. Komt evengoed wel goed met die jongen.
27-02-2019 10:27
Moscon, Janse van Rensburg of Arndt als outsiders.
27-02-2019 10:47
Ik ga voor Bevin.
    27-02-2019 10:47
    Eens, gisteren ook al vroeg op pad op de Jebel Hafeet dus bergop zit wel goed bij hem en lijkt deze winter een stap gezet te hebben.
27-02-2019 10:58
Evenepoel stapt af
Remco Evenepoel is na 85 km uit koers gestapt, meldt de organisatie. Het is voorlopig niet bekend wat er aan de hand is met het goudhaantje van Deceuninck-Quick Step.

Wordt gemeld op Sporza
27-02-2019 11:00
Voorsprong voor de 6 koplopers ondertussen 7.30min. Zou voor Jumbo wel gunstig zijn als de kopgroep vooruit blijft. Kan Valverde geen bonificatieseconden pakken...
27-02-2019 11:17
...being involved in a crash... (bron Twitter
27-02-2019 11:37
"Bij kilometerpaal 85 meldde de organisatie de opgave van Remco Evenepoel. Ploegleider Geert Van Bondt bevestigde aan onze redactie dat Evenepoel ten val was gekomen. "Er was niemand anders betrokken bij de val. Remco is met de ziekenwagen afgevoerd. Meer informatie hebben we nog niet", gaf Van Bondt mee. "

Maar hij had het sturen toch al helemaal onder controle?
27-02-2019 11:43
https://gvacdn.akamaized.net/Assets/Images_Upload/2016/03/23/halfstok1.jpg
27-02-2019 12:09
Hopelijk weet Karsten 'Kermit' Kroon deze keer wel uit welke hoek de wind waait in de slotkilometer(s).
Gisteren hoorde ik hem meermalen zeggen "...ligt eraan of op de finish rugwind of tegenwind staat." (...)

p.s. hoor net dat er amper wind staat vandaag, dan is de richting evident van weinig belang in koers, maar op de dam kan het iets anders zijn en zekere invloed hebben.

p.p.s. er is wel wind !......freakin waaiers woehoe
27-02-2019 12:10
Hopelijk doet Dumoulin geen elleboogjes op de damklim
27-02-2019 12:11
WAAIERS!
27-02-2019 12:12
Op de kant in de zandstorm?

https://pbs.twimg.com/media/D0aFqPwX0AAlZid.jpg:large
27-02-2019 12:13
Mooie eerste groep! Dumoulin, Valverde, Roglic, Deplus oa
27-02-2019 12:14
Hahahahahaha Valverde maakt zich boos. Dan moet je meerijden sukkel.
27-02-2019 12:14
Mollema en Martin missen de slag
27-02-2019 12:16
Nou. Zandstorm in een glas olie dit.
27-02-2019 12:18
En dan nu reclame...
27-02-2019 12:18
Wilde Piti nou juist wel of juist niet rijden vooraan? Hij leek op Sunweb te foeteren.
27-02-2019 12:23
Peloton weer samen, Jumbo op kop.
27-02-2019 12:24
Thanks Alejandro!
Stel je voor dat er eens wat zou gebeuren tijdens de koers, dat moeten we natuurlijk niet hebben.
Te warm, te koud, te veel zand, een valpartij. Steeds meer redenen om het peloton lam te leggen als er spektakel dreigt.
En die laffe nederlandse knaapjes braaf luisteren. Gewoon rijden.
27-02-2019 12:25
Wat een douchebag die alejandro hier. En de schaapachtige reacties daarop. Doet me even denken aan de egocentrische kronkels van ene Hinault en het peloton waarvan hij patron was.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.