Volg hier de vierde etappe van de Ronde van Catalonië 2018
donderdag 22 maart 2018 om 13:00 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe van de Ronde van Catalonië 2018

Na de in het water gevallen koninginnenrit, zullen de klimmers op dag vier wél uit hun hok moeten komen. De finishstreep is namelijk getrokken op La Molina, waar Alejandro Valverde vorig jaar naar de zege wist te vlammen. Volg de koers hier op WielerFlits.

Thomas De Gendt mag na zijn putsch van gisteren de 170,8 kilometer lange etappe aanvatten met een voorsprong van 23 seconden in het algemeen klassement. Naaste belager Alejandro Valverde – ritwinnaar in Valls – zit echter op het vinkentouw. Kan de Belg de 37-jarige Spaanse furie weerstaan?

Voordat de slotklim naar het skistation (11,4 km aan 4.4%) zal worden aangevat, krijgt het peloton eerst nog 160 pittige kilometers voor de wielen geschoven. In de tweede helft van de rit zullen de renners voor een eerste maal op de pijnbank worden gelegd, met respectievelijk de Port d’El Jou (4,8 km aan 8.1%) en de Coll de la Creueta (21 km aan 4.5%).

De renners zullen ditmaal vroeger uit de veren moeten, want het startschot zal klinken om 12:15 uur. De finish wordt verwacht tussen 17:00 uur en 18:00 uur. Eurosport 1 is er iets later bij in verband met de wereldbeker biatlon in het Russische Tyumen. De wielerfan kan inschakelen vanaf 16:00 uur.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Catalonië 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
63 Reacties
22-03-2018 15:05
Biathlon C-sport? Die schrappen de wedstrijd niet met -10 graden en sneeuw ;)
22-03-2018 15:10
Biathlon heeft een ‘good weather protocol’... die zal je ‘s zomers niet buiten krijgen...
22-03-2018 15:14
@ xistnc: + 10
22-03-2018 15:15
@Dave87; aan de voorkant van het peloton?
22-03-2018 15:19
meestal is lossen niet aan de voorkant van het peloton, mss is dit geval een uitzondering.
22-03-2018 15:25
Snap ik, maar de Gendt heeft de neiging vaak aan de voorkant van het peloton te lossen ;-)
22-03-2018 15:29
@Tuubke
Hij had vooraf aan [url=http://www.cyclingnews.com/news/chaves-rules-himself-out-of-fight-for-gc-in-volta-a-catalunya/] Cyclingnews[/url] aangegeven niet voor het klassement te gaan, dus denk dat hij of heeft gespaard of heeft gewacht op Yates tot bleek dat het niet goed met hem ging gisteren.
22-03-2018 15:30
De Tier is deze dagen knecht van dienst, dus zal hij regelmatig achterin te vinden zijn. De conclusie dat hij lost, omdat hij op een foto van De Gendt staat met die omschrijving, zou voorbarig kunnen zijn.
22-03-2018 15:35
Huh, na de olympische spelen en paralympische nu een Spelen voor bisexuelen ?
What's next om het wielrennen te verdringen op the Home of Cycling ?
22-03-2018 15:58
Wauw, wat een beelden - dit is pas wintersport!
22-03-2018 15:59
Volgens het rugnummer zit Clement bij De Gendt en rijden tussen de auto's.
22-03-2018 16:05
Valverde al in de aanval!? Mooi.
22-03-2018 16:06
Valverde gewoon al in de afdaling in de aanval, achter Mohoric, die Chaves heeft ingehaald, aan.
22-03-2018 16:07
Valverde probeerde mee te gaan met Mohoric, maar daar al snel moeten laten gaan.
22-03-2018 16:09
Chaves is trouwens wel knap dramatisch in dit werk gezien hij halverwege een bijtrapafdaling van 20 kilometer een voorsprong van meer dan een minuut kwijt is.
22-03-2018 16:11
Quintana blijft de hele tijd in het wiel van Yates hangen gisteren en nu is Valverde boos dat Chaves niet overneemt. Hmm...
22-03-2018 16:11
Valverde en Chaves laten zich terugzakken, Mohoric rijdt al een halve minuut weg.
22-03-2018 16:14
Nieuwe Savoldelli. :)
22-03-2018 16:21
[url=https://www.cyclingcols.com/profiles/CreuetaNW.gif]Profiel[/url] van de klim, tot aan Supermolina. Wordt lastig voor Mohoric zeker omdat ze nu al gaan aanvallen.
22-03-2018 16:25
Toch wat betere koers dan normaal op La Molina.
22-03-2018 16:28
Kom op Kruijswijk, nou moet je mee!
22-03-2018 16:28
Voorproefje voor de ‘grote 3’ van Movistar in de Tour?
22-03-2018 16:29
Movistar domineert. Bennett wederom goed, heeft weer een stap gemaakt deze winter.

Edit: laat dat laatste maar zitten.
22-03-2018 16:32
Bennet opgeblazen door Valverde.
22-03-2018 16:32
Bennett koerst wel weer oerdom

Om te reageren moet je ingelogd zijn.