Volg hier de vierde etappe in Tirreno-Adriatico 2015
zaterdag 14 maart 2015 om 10:05 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in Tirreno-Adriatico 2015

Na twee etappes voor snelle mannen zullen de klimmers zich vandaag moeten tonen in Tirreno-Adriatico. Het peloton krijgt in de finale tweemaal een pittig circuit in de omgeving van Castelraimondo voorgeschoteld.

De omloop bevat onder meer de beklimming van de Crispiero. Deze berg is 3.1 kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 9.3 procent. Vlak voor de top moeten zelfs stukken van vijftien procent overwonnen worden. Spektakel verzekerd dus.

De etappe is vrij lang: 226 kilometer in totaal. En dus beginnen de renners vroeg aan de koers. Om 10:20 klinkt het startschot. De aankomst wordt tussen 15:57 en 16:39 verwacht. De wedstrijd komt niet live op tv.  Sporza en Eurosport beginnen pas na de aankomst met de uitzending.

Links:
Officiële website (Gazetta)
Deelnemerslijst
Parcours
Voorbeschouwing Tirreno-Adriatico 2015

Liveticker (Sporza)Tirenno stage 4

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
47 Reacties
14-03-2015 10:21
Parcours heeft wel ergens íets weg van MSR, verwacht leuke strijd tussen de klassementsmannen en de klassieke mannen als stybar, sagan en cancellara, die een heuveltje aankunnen en dalen als de besten. Van avermaet houdt denk ik nog een dagje de trui.
14-03-2015 10:22
Moreno, Avermaet, Contador, Stybar, Uran en Martin voor mij de namen voor eventuele winst vandaag.

@ paul

Dit is niet te vergelijken joh, deze klimmen zijn veel zwaarder.
14-03-2015 10:25
Mwah, Sagan na al die tweede plaatsen... Hem zie ik ook wel winnen. Typisch een etappe waarin heel goed een subtopper zou kunnen winnen.
14-03-2015 10:26
We gaan het zien. 3 km aan 9% moet voor mannen die al in (top)vorm zijn voor MSR toch wel te doen zijn tegen klimmers die met alle respect nog meer in opbouw zitten. Plus de afdaling is zoals gezegd in hun voordeel, en 6 km dalen keer 2 is denk ik niet te onderschatten.
14-03-2015 10:37
3km aan 9% vind je in Luik nog bijna niet eens.. Nou ben ik het er wel mee eens dat de mannen die naar de klassiekers pieken hier relatief een stapje verder zijn, daarom zou ik misschien ook Pozzato en Sagan erbij zetten ja. Klimmers hebben natuurlijk het voordeel hier maar kunnen moeilijker winnen denk ik. Van Avermaet er zomaar afrijden lijkt me ook geen sinicure, maar met een aanval van Contador weet je het nooit.
14-03-2015 10:39
3km aan 9% is toch echt veel zwaarder dan de Cipressa of de Poggio. Hier zullen geen sprinters overleven denk ik.
14-03-2015 10:39
[i]Edit redactie: dank.[/i]
14-03-2015 10:44
Jullie hebben gelijk, ik overschatte de poggio, die maar 5% is aan 3km. Sprinters gaan we niet zien nee, maar de klassieke mensen die ik noemde zullen hier meespelen.
14-03-2015 10:54
Het zou mij enigszins verbazen als Cancellara hier met de besten mee klimt, dan is iedereen echt gewaarschuwd.

Correctie: met een aanval van een specialist of klimmer zou het me hoogst verbazen als Cancellara mee kan.
14-03-2015 10:55
Wat is er gebeurd met de Monte San Vicino?
[url]http://cdn.wielerflits.nl/assets/uploads/2015/03/4.png[/url]
14-03-2015 11:00
Denk ook dat sagan es wil winnen vandaag!
14-03-2015 11:01
En die kan dalen ze sagan
14-03-2015 11:15
Wordt dit nog ergens live uitgezonden?
14-03-2015 11:38
@HoofdIsVrij: [url=http://www.procyclinglive.com/livestream/]Hier vanaf 14:30[/url].
Inmiddels doen ploeggenoten Haymann en Durbridge een koppeltijdrit en rijden een goede acht minuten voor
14-03-2015 11:40
Een dani Moreno kan hier ook Winnen
14-03-2015 11:49
Wie gaat hier winnen Didier? 1 naam!

;)
14-03-2015 11:53
@LL
Waarom Dani Moreno als winnaar? Die man staat al op 9 min. Neem dan Purito. Gisteren prima vooraan en wordt gevaarlijk onderschat.
14-03-2015 12:02
Saxo heeft 2 keuzes, Sagan of Contador. Ik hoop dat ze kiezen voor Sagan!
14-03-2015 12:07
Ik hoop op een goede Poels en Mollema vandaag. Moet ze alletwee wel liggen.
14-03-2015 12:12
Die streaming sites deugen niet
14-03-2015 12:44
@ Purito

Achterstand Moreno is door mechanisch defect.
14-03-2015 12:46
@LL
In Oman stelde hij ook teleur, ondanks het kopmanschap.

Buiten die pech, lijkt het me dat Purito en Caruso het moeten gaan doen bij Katusha. Of hij moet de ruimte krijgen natuurlijk, dat kan altijd.
14-03-2015 12:47
Durbridge en Hayman in een Orica tandempje voorop. Om toch maar ff dat ploegentijdrit gevoel te beleven?
14-03-2015 12:56
Ik zeg Mollema. Met zijn spurt.
14-03-2015 13:31
Ik ben het met Purito( de kenner) eens. Purito(de wielrenner) schijnt hier ook de kopman te zijn. Als je kijkt naar gisteren wordt Purito van voren gehouden, terwijl Moreno niet eens in dezelfde groep finisht. Het lijkt me dan ook inderdaad sterk dat de kaart Moreno getrokken wordt. Vamos Purito.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.