Volg hier de vierde etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015
donderdag 26 maart 2015 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015

Vandaag staat er een bijzonder zware rit, met finish bergop, op het programma in de Ronde van Catalonië. De klassementsrenners zullen de gehele rit op het post moeten zijn, want al na 58 kilometer staat de eerste serieuze test op het programma: De Alt de Bracons. Deze col van eerste categorie heeft een maximum stijgingspercentage van 12% en is ruim 10 kilometer lang. Daarna moeten de renners nog twee bergen beklimmen: de Alt de Coubet (max 10%, 10 km) en de Alt de la Creueta (max 9%, 21 km).

Die laatste beklimming doet zijn naam eer aan: de la Creueta is van buitencategorie. De top van de Creueta ligt op 42 kilometer van de aankomst. Er is na die klim wellicht nog heel even tijd om te recupereren of om terug te keren in de voorste groep want het duurt tot kilometerpaal 183 alvorens men aan de slotklim begint: La Molina. De klim heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 5,8 % met een maximum van 9% en heeft een totale lengte van 5,8 kilometer.

Kan Pierre Roland zijn leiderstrui behouden of nemen de grote mannen definitief het commando over in de Volta Ciclista a Catalunya? Het peloton gaat om 11:15 uur van start . De finish wordt verwacht rond 17:00 uur.

Stage-1426531621

Links

Informatie etappe 4

Deelnemerslijst
Voorbeschouwing

Liveticker (organisatie)
Liveticker Sporza

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
246 Reacties
26-03-2015 16:28
Dat is pas zuur als je stream er de laatste 400 meter mee kapt...
26-03-2015 16:29
kelderman ook heel dicht geeindigd
26-03-2015 16:29
Oke iemand geef sportfan een Ritalin hahahaha gefeliciteerd_
26-03-2015 16:29
Ist ritje van morgen zwaar?? anders stel je voor/// lotto soudal zou dan een worldtour koers winnen ;)
26-03-2015 16:29
En de winnaar is: Sportfan!!!
26-03-2015 16:29
Denk aan je bloeddruk_
26-03-2015 16:29
Mooie finale, goede prestatie van Kelderman en leuke winnaar Van Garderen.

@Sportfan je hebt per ongeluk Caps Lock aan staan. Kun je uit zetten door nog eens op het knopje te drukken.
26-03-2015 16:29
Euhm neen iedereen geeft De Clercq aan als leider en zo is het! Hij wint het klassement ook sowieso, geen moeilijke races meer! Knapp!
26-03-2015 16:29
@Sportfan_
Sympathieke jongen die Bart, die heeft echt niet zoveel haters

PS: Je Caps-Lock staat aan!
26-03-2015 16:29
hahaha had ik ook DRJ... kolere zeg
26-03-2015 16:30
sportfan er zijn hier niet zo heelveel haters... behalve een enkeling dan.
Top van kelderman, leuk voor van garderen, die gun ik het wel en jammer dat porte nog over contador heen kwam.
26-03-2015 16:30
Sportfan_ Ik ben grote fan van Lotto. Maar kun je even normaal doen aub?
Ik stoor mij enorm. Het lezen van eender welk topic is niet leuk meer omdat jij er zo'n praat verkoopt..

Indien De Clercq trui pakt is dat wel erg sterk. Porte die Contador uit het wiel sprint is ook wel leuk. Contador en Froome hebben nog wat werk.
26-03-2015 16:30
Ongelooflijk dat een jongen als Declerq een WT wedstrijd wint.
26-03-2015 16:30
Sportfan_
Pas maar op voor morgen, die laatste klim paar kilometers voor de streep.
En dan de laatste rit paar keer de Alt Monjuic op, kan ook nog best zwaar worden.
26-03-2015 16:30
Klasse van De Clercq en Lotto - soudal, gewoon een worldtourklassement winnen!
26-03-2015 16:30
damn zeg...nja.. kijken we later wel dan :)
26-03-2015 16:30
Kelderman 5de in zelfde tijd als nummer 3 Contador
26-03-2015 16:31
Mooi resultaat van Kelderman. Wat als hij zijn krachten tot de finish gespaard had?
En die DE CLERQ wat een TOPPER...
26-03-2015 16:31
Sportfan, er komen nog wat tricky etappes aan en het verschil met Porte is niet bijster groot.
26-03-2015 16:31
Iemand gezin waar Kruijswijk is geëindigd? De kopman van Team Lotto NL - Jumbo in de Giro, dus erg belangrijk om goed in vorm te zijn.
26-03-2015 16:32
Hahaha de site van deze wedstrijd geeft aan dat Porte de nieuwe leider is! De Clercq vergeten, mannen? Hhahaha
26-03-2015 16:32
Twitter organisatie geeft Porte als nieuwe leider
26-03-2015 16:32
porte toch eerste in AK?
26-03-2015 16:32
[quote]Ik ben grote fan van Lotto. Maar kun je even normaal doen aub?
Ik stoor mij enorm. Het lezen van eender welk topic is niet leuk meer omdat jij er zo’n praat verkoopt..[/quote]
+1

De Clercq is een sympathieke renner, niemand die het [i]hem[/i] misgund. Kelderman op een klim die hem erg goed moet liggen erg sterk gereden.
26-03-2015 16:32
Ok! De Clercq heeft 21 seconden voor op Porte! Dit houdt hij makkelijk! Het kan niet op voor Lotto - soudal! Zou beloning zijn voor superknecht!

Reacties zijn gesloten.