Volg hier de vierde etappe in de Tour of Oman 2017
vrijdag 17 februari 2017 om 08:45 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Tour of Oman 2017

In de Tour of Oman staat vandaag de kortste etappe op het programma. De renners moeten 118 kilometer afleggen tussen Yiti en het ministerie van toerisme. Deze etappe stond ook vorig jaar op het programma, ondanks de vier bergjes werd de rit toen beslist in een sprint. Een jaar geleden versloeg Edvald Boasson Hagen onder andere Greg van Avermaet.

De start is om 09:00 uur Nederlandse tijd, de aankomst wordt tussen twaalf uur en half één verwacht. De wedstrijd wordt in Nederland niet live uitgezonden. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Website organisatie
Parcoursinformatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
24 Reacties
17-02-2017 09:24
GVA vandaag
17-02-2017 09:27
Dit wordt denk ik een etappe voor de mannen met de rappe benen die nog een heuvel overkomen. Ik tip Canola en Marcato.

Ook een ideale etappe om de vluchters een vrijgeleide te geven, mits ze ver genoeg op achterstand staan.
17-02-2017 09:54
Jungels is mee!
17-02-2017 09:55
Jungels en Kangert in de kopgroep. Kan iemand mij uitleggen waarom zowel Astana als Quick Step (samen met BMC) het peloton leidt? Of is het afstopwerk?
17-02-2017 09:58
Is er een livestream vandaag?
17-02-2017 10:10
Ait El Abdia mee. Rijdt sterk die Marokkaan van UAE.
17-02-2017 10:27
Astana zal sowieso ook voor de eindzege willen gaan morgen (Aru, Fuglsang) op de Groene Berg. Dan mogen ze deze groep geen 6 minuten of zo geven. QuickStep geen idee, misschien 't zelfde met De La Cruz nog goed in AK. Maar lijkt me vergezocht gezien er betere klimmers zijn.
17-02-2017 10:28
Mike Teunissen ook mee....
17-02-2017 10:33
Ja, hij mag nu wel, rijdt niet mer voor TLJ;)
17-02-2017 10:42
Haha is 'Ministry of tourism' een plaats? ;)
17-02-2017 10:53
@Tvm

Wellicht dat Kangert en Jungels een brug moeten zijn voor Fuglsang en De La Cruz als de koers straks echt geopend gaat worden.

Maar eerlijk gezegd als ik naar de foto kijk lijkt het vooral alsof BMC het werk doet en Quickstep en Astana gewoon goed vooraan zitten in het peloton.
17-02-2017 11:11
Dat laatste waarschijnlijk. Zie je heel vaak, dat een 'koersradio' ploegen op de eerste rijen meld als 'leading the peloton', zonder daarbij te melden wie daadwerkelijk het kopwerk doet.
17-02-2017 11:12
Klopt Noud. BMC rijdt, QS en Astana zitten daar achter
17-02-2017 11:13
Ik moet zeggen, dat de Tour of Oman van de rondes die in het Midden Oosten gereden worden, wel het meeste bestaansrecht heeft wat mij betreft. Meestal een mooi parcours en (ook heel belangrijk) er staan mensen langs de weg!
17-02-2017 11:18
@elrio, helaas wel de koers die het slechts te volgen is.
17-02-2017 11:21
Jungels lost?
17-02-2017 11:23
Sporza heeft nog een goeie liveticker! Jungels & Theunissen gelost nadat ze aanvielen in een afdeling...
17-02-2017 11:27
Denifl is eigenlijk ook veel te goed voor Aqua Blue. Vreemd dat hij niet door een WT ploeg is opgepikt.
17-02-2017 11:29
Koplopers:

Denifl, Kung, Domont, Ait El Abdia, Doubey en Kangert.
17-02-2017 11:32
Go Anass Ait El Abdia!
17-02-2017 11:34
Peloton zal er op tijd bij zijn. Nu nog maar 50 seconden.
17-02-2017 11:50
Kopgroep is teruggepakt.
17-02-2017 12:05
Kristoff pakt em
17-02-2017 12:06
Peloton teruggekomen en Kristoff pakt hem

Om te reageren moet je ingelogd zijn.