Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Zwitserland 2016
dinsdag 14 juni 2016 om 12:40 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Zwitserland 2016

Voordat de Ronde van Zwitserland definitief de bergen in trekt, krijgen de sprinters vandaag al hun allerlaatste kans. De etappe met finish in Champagne (de Zwitserse en niet de Franse variant) is grotendeels vlak. Wordt het drie op een rij voor Peter Sagan? En sprokkelt Antwan Tolhoek op de twee klimmetjes onderweg nog wat punten voor zijn bergtrui?

De etappe gaat om 12.50 uur van start in Rheinfelden. De finish wordt door de organisatie verwacht tussen 17.08 en 17.33 uur. Eurosport begint met de uitzending om 15.50 uur. Omdat er vandaag op het EK geen vroege wedstrijd is, hoeven sportliefhebbers deze keer geen keuze te maken tussen voetbal en wielrennen.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livedata van renners (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
59 Reacties
14-06-2016 16:07
Finish rond een uur of 6. Half uur achter op langzaamste schema.
14-06-2016 16:17
[url=http://twitter.com/LottoJumbo_road/status/742719308430749697/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw]Sagan naar TLJ?[/url]
14-06-2016 16:21
Aah, Been is een fan van Wielerflits live/Herken de renner.
14-06-2016 16:22
Zei Been nu net dat ze op wielerflits zit?
14-06-2016 16:23
@Ifor
Ja, en hij neemt Contador mee!
14-06-2016 16:25
@assen: mooi, Sagan in de trein van Groenewegen en Contador in dienst van Kruijswijk naar de Giro en in dienst van Gesink en Kelderman naar de Tour. Zijn alle problemen qua knechten opgelost, ideaal.
14-06-2016 16:42
Wel mooi dat Brammeier in de kopgroep zit. Voor het eerst dat ik weer iets van hem meekrijg na die verschrikkelijke val in de ronde van Utah
14-06-2016 17:01
Dit bericht is verwijderd
14-06-2016 17:03
Lekker die reclames in een interessant verhaal... Ik hoop dat ze dit gesprek nog over doen...
14-06-2016 17:03
Wat zijn ze weer lekker irritant bezig met die reclames bij eurosport.........
14-06-2016 17:04
Ook wel bijzonder vreemd dat de organisatie er voor kiest om drie loodzware bergritten op rij te plannen. Zo is iedereen uitgepierd als ze straks de Rettenbachgletsjer opgaan, wat toch een parel moet zijn. Omdat die klim sowieso al supersteil is, heeft dan niemand meer de inhoud om überhaupt een demarrage te plaatsen.

Iemand die ook maar één reden kan geven voor dit plan van de organisatie? Zou ik knap vinden.
14-06-2016 17:06
Blijkbaar word ik op mijn wenken bediend...
14-06-2016 17:07
Thanks José.. ;-)
14-06-2016 17:08
Iemand een tussenstand? Finish rond 18u?
14-06-2016 17:09
@Hunneman: zodat renners en personeel de eerste 3/4 etappes in één hotel kunnen blijven, geen verplaatsingen voor het personeel e.d. en dus een stuk comfortabeler.
14-06-2016 17:12
@Hunneman: op de Rettenbachgletsjer hoeft niemand te demarreren. De meeste lossen daar vanzelf, dus wie gewoon een behoorlijk tempo probeert te klimmen komt vanzelf voorop te rijden, bij wijze van spreken.

3 dagen op rij zware bergritten is net interessant om te zien wie nu echt de beste uithouding heeft. Doe je telkens na een bergrit een vlakke rit dan geef je de klassementsrenners teveel recuperatie. Nu is het leuk om te zien wie na 2 of 3 bergritten door het ijs zakt. Spektakel moet je op monstercols als de Rettenbachgletsjers sowieso toch niet verwachten, toch niet als je onder spektakel 'flitsende demarrages' verstaat he.
14-06-2016 17:18
@ Hunneman
De eerste 2 loodzware etappes zijn dan wel weer relatief kort.
Ik herinner me een tour etappe die een vlakke aanloop had van 200km om dan de Ventoux op te moeten. Dat was een wat teleurstellende etappe.
Onlangs heb ik hele leuke korte maar zware klimetappes gezien. Dus ik hoop op een beetje vuurwerk van de mannen
14-06-2016 17:20
@HF, finish na 18:00 zelfs, 4 koplopers, Brammeier, vd Lijke, Maison en Jaun rijden 1.33 voor het peloton waar Tinkoff en Etixx het meeste werk opknappen.
14-06-2016 17:36
Richeze gok ik... Of Gaviria.
14-06-2016 17:52
wat is TLJ aan het doen? Hard op kop rijden maar slaat nergens op...
14-06-2016 17:56
Maison wel sterk voor zo'n jong klimmertje... Maar ze zijn gegrepen, op naar de gevaarlijke sprint.
14-06-2016 17:59
Dit bericht is verwijderd
14-06-2016 18:00
Van Poppel ging bijna de bocht uit. Wel balen, want die zat perfect.
14-06-2016 18:00
World Tour onwaardig dit...
14-06-2016 18:00
Wat een leipe sprint

Om te reageren moet je ingelogd zijn.