Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Zwitserland 2016
dinsdag 14 juni 2016 om 12:40 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Zwitserland 2016

Voordat de Ronde van Zwitserland definitief de bergen in trekt, krijgen de sprinters vandaag al hun allerlaatste kans. De etappe met finish in Champagne (de Zwitserse en niet de Franse variant) is grotendeels vlak. Wordt het drie op een rij voor Peter Sagan? En sprokkelt Antwan Tolhoek op de twee klimmetjes onderweg nog wat punten voor zijn bergtrui?

De etappe gaat om 12.50 uur van start in Rheinfelden. De finish wordt door de organisatie verwacht tussen 17.08 en 17.33 uur. Eurosport begint met de uitzending om 15.50 uur. Omdat er vandaag op het EK geen vroege wedstrijd is, hoeven sportliefhebbers deze keer geen keuze te maken tussen voetbal en wielrennen.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livedata van renners (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
59 Reacties
14-06-2016 12:42
sagan
14-06-2016 12:43
Iemand een idee van dat laatste klimmetje vlak voor de finish? Nog mogelijkheden voor aanvallers?
14-06-2016 12:55
@Rouvout,

Is een vals plat klimmetje. Daar zal geen selectie plaatsvinden.
14-06-2016 12:56
Hauenstein is dat, denk ik. Op internet vind ik 5,6 km à 4,9%/4,7 km à 4,2%. Niet heel veel bijzonders.
14-06-2016 13:18
Dan zal het een sprintje worden. Belangrijkste sprinters zijn mijn inziens: Gaviria, Sagan, Farrar, van Poppel, Matthews, Van der Sande, Van Asbroeck en Kreder.
14-06-2016 13:24
@Rouvoet: Farrar? Seriously?
14-06-2016 13:24
Streep Farrar maar weg, Rouvoet. Als het weer nat is, is hij bang en dan gaat die Janse van Rensburg sprinten. Ook zie ik Roelandts eerder sprinten dan van der Sande en vergeet Stuyven niet.

**** Sagan
*** Matthews, Gaviria
** Richeze, van Poppel, Stuyven, Cimolai
* Roelandts, Kreder, van Asbroeck, Farrar/Janse van Rensburg
14-06-2016 13:25
+ Cimolai, Roelandts, Van Reinsburg, Richeze, Stuyven, Pasqualon, Reza

Dat klimmetje biedt echt nog wel wat mogelijkheden, maar veel belangrijker:

Op 100(!!) meter van de finish is er een 90graden bocht... Hoe halen ze het weer in hun hoofd, en dat weer met regen --> Wordt lachen!
14-06-2016 13:26
@Front-runner, Stofzuigert,

Als ik zijn naam zie, denk ik altijd weer aan die mooie sprints van 10 (?) jaar geleden. Ik geef hem het voordeel van de twijfel voor vandaag!

Stuyven idd even over het hoofd gezien.
14-06-2016 13:52
********** Sagan
De rest 1 ster *. Allen bij elkaar dan he.
14-06-2016 14:08
Van der Lijcke in de vlucht van de dag.
14-06-2016 14:17
Ik zie dat van Asbroeck wat sterretjes krijgt links en rechts.. Ben ik de enige die hem nog nooit iets leuks heeft zien doen bij TLJ? Ik verwacht hem dan ook niet in de top 5 hier.
14-06-2016 14:23
Toch een beetje saai begin van de Ronde van Zwitserland zo. Enfin, de renners maken de koers.
14-06-2016 14:32
@HoofdisVrij: saai?
Sagan gaf gister een mogelijk saaie etappe heel veel kleur op het eind. Vandaag nog 1x sprinten en dan drie bergritten, dus het venijn zit m ook in de staart, maar nu saai gaat wel ver.
14-06-2016 14:45
De weersvooruitzichten zijn overigens niet heel lekker voor de rest van de week: regen, regen, regen...
14-06-2016 14:46
cimolai heeft zich nog niet laten zien dus benieuwd of ie er nu dan wel bij is en gaviria te veel last denk ik zal richeze wel weer worden. we zullen het zien
14-06-2016 14:48
Sagan en Gaviria eigenlijk de enige kanshebbers, Gaviria is de enige die hem zou kunnen verslaan op snelheid, maar eerst maar hopen dat ie erbij zit.
14-06-2016 14:49
Ik denk dat Sagan vandaag niet gaat winnen. Ik denk dat Tinkoff niet sterk genoeg is de koers te controleren en dat Sagan dit niet alleen kan oplossen. Ik verwacht een late uitval in de laatste klim of afdaling door Gilbert.
14-06-2016 14:51
Roompot geeft wel mooi waar voor zijn geld hier. In veel ontsnappingen aanwezig, bergtruien scoren. Wat wil je nog meer van een wildcard-ploeg. Mooi visitekaartje naar andere koersen.
14-06-2016 15:28
Tempo zit er vandaag niet in, wordt een latertje.
14-06-2016 15:41
Veel regen? Hopelijk blijft Kelderman op been, hij maakt hier een superindruk.

Roompot: toch een stapje gemaakt in vergelijking met vorig jaar, m.i. En dat oranje valt op. Complimenten aan Roompot.
14-06-2016 15:44
assen.
Bedoel je José.
Komt pas om 15.50,maar zit er weer klaar voor.
14-06-2016 15:51
Het lijkt nu droog, dat is wel mooi. 9 dagen in de regen fietsen is wel een heel waardeloze voorbereiding op de Tour, dat kost enorm veel energie.
14-06-2016 15:51
Kelderman slechte smaak wat dat betreft.
14-06-2016 16:03
Ik heb live beelden!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.