Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Polen 2015
woensdag 5 augustus 2015 om 13:00 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Polen 2015

Na drie nagenoeg vlakke etappes krijgen de renners in de Ronde van Polen vandaag voor het eerst serieus klimwerk voorgeschoteld. De 220 kilometer lange rit van Jaworzno naar Nowy Sącz kent een klim van de tweede en twee van de eerste categorie. De top van de laatste beklimming ligt echter wel al op veertig kilometer van de aankomst.

Met Marcel Kittel nog altijd in de leiderstrui wordt het peloton om 13.10 uur op gang geschoten. De finish wordt verwacht rond half zeven. Mensen met Eurosport 2 in het zenderpakket kunnen om half zes inschakelen om de finale live mee te maken.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
46 Reacties
05-08-2015 13:03
Zijn die klimmetjes nu te zwaar voor renners als Pelluchi en Nizollo?

Anders maakt een type Meersman ook een goede kans vandaag.
05-08-2015 13:14
Nizollo gaat wel goed over de berg, voor Pelucchi (een L minder, een C meer) zal het te zwaar zijn
05-08-2015 13:19
Het valt of staat met het tempo waarin ze de beklimmingen rijden. Nadeel voor de aanvallers/goed klimmende sprinters is dat de laatste klim ver van de finish ligt. Veel ploegen hebben er belang bij dat mannen als Pelucchi en Kittel er niet meer bij zijn aan de finish, dus mag je verwachten dat er doorgetrokken wordt op de heuvels. Ik verwacht echter niet dat Meersman gelost wordt. Dan moet het tempo erg hoog liggen en dat is moeilijk vol te houden op het lange vlakke stuk op het eind.
05-08-2015 13:22
@Peau-de-Pou: Nizzolo (een L minder, een Z meer ;-)) klom in de Giro erg matig. Voor mij daarom maar de vraag of hij mee kan.
05-08-2015 13:32
Vandewalle niet gestart (geblesseerd)
05-08-2015 13:32
3 renners voorop met een voorsprong van 40 seconden, waaronder Bodnar.
05-08-2015 13:34
Bodnar, Smukulis en Zielinski, 2 minuten nu
05-08-2015 13:58
lobato geef ik een goeie kans
05-08-2015 14:23
@denistel: Lobato is wel gisteren gevallen.
05-08-2015 14:36
Zie Nizzolo er idd ook niet snel afwapperen, net als Mezgec. Verwacht ook wel dat die twee het uit gaan maken als de vluchter gepakt gaan worden, die 2 zijn op het vlakke sneller dan de andere "klimmende" sprinters.
05-08-2015 15:19
Martijn Keizer en Bert Jan Lindeman mogen vandaag hun eigen plan trekken, hopelijk blijft van Asbroeck er aan plakken
05-08-2015 16:02
Van Winden moet ook een heuveltje over komen. Als van Asbroeck eraf gaat, kan hij het doen.
05-08-2015 16:35
Onweer op komst. Toch geen herhaling van vorig jaar...?
05-08-2015 16:58
Iemand een idee hoe groot het peloton nog is en welke renners (met name sprinters) op achterstand rijden?
05-08-2015 17:08
Beeld Polski begint
http://weeb.tv/mini-channel/tvp_sporthd
05-08-2015 17:10
@ Peau: bedankt!
05-08-2015 17:18
Thx Peau, Kittel er nog in, dan zullen de andere sprinters ook nog aanwezig zijn ;)
05-08-2015 17:22
We mogen Wheelhalla bedanken ... [no spam]
05-08-2015 17:36
Lijkt me toch dat de meeste sprinters er nu wel af zijn..
05-08-2015 17:37
Kittel eraf.
05-08-2015 17:37
Meersman de "klimmende" sprinter er tegelijk met Kittel vanaf.
05-08-2015 17:39
Arndt brengt Kittel terug, er werd niet hard de berg op gekoerst
05-08-2015 17:39
Als Van Asbroeck er nog bij zit moeten ze vol gaan rijden!
05-08-2015 17:42
Normaal gesproken zijn de koplopers - met 5 minuten voorsprong - gevlogen?
05-08-2015 17:43
Modolo, Ferrari, Bonifazio in groepje Kittel op korte afstand

Om te reageren moet je ingelogd zijn.