Volg hier de tweede etappe van de Ronde van Turkije 2019
woensdag 17 april 2019 om 08:45 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van de Ronde van Turkije 2019

De tweede etappe trekt vanuit Tekirdag al meer het binnenland in en dat is te merken aan het etappeprofiel. De laatste kilometers naar finishplaats Eceabat zijn bijzonder pittig. Krijgen we opnieuw een (massa)sprint? Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

De eerste honderd kilometer gaan flink op en neer, met halverwege nog twee beklimmingen. Veel verschil zal dat niet maken. Het tweede deel van de etappe is voornamelijk vlak, maar de slotkilometers zijn dat dan weer niet. Sterker nog: in de laatste drie kilometer loopt de weg flink omhoog naar de streep in Eceabat.

Het gemiddelde stijgingspercentage is 3,6%. Een kort stukje afdaling verbloemt de zwaarte, want er zijn passages van 9% stijging. In de laatste meters gaat tikt de teller ook nog 7% stijging aan. Een finish voor de kuitenbijters en puncheurs!

De coureurs moeten al vroeg uit de veren, gezien de start om 9.00 uur. De finish wordt verwacht tussen 13.25 en 13.50 uur. De Ronde van Turkije is elke dag vanaf 12.00 uur live te zien op Eurosport 1.

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
15 Reacties
17-04-2019 09:32
Een finish voor de kuitenbijters en puncheurs? Kuitenbijter is toch de bijnaam van een venijnig klimmetje, en niet van een type renner?
    17-04-2019 11:25
    Nou, er loopt bij Barcelona een voetballer rond die af en toe een tegenstander bijt. Wie weet wat er in het wielerpeloton allemaal gebeurt!
17-04-2019 09:33
Remco gaat m pakke
    17-04-2019 09:43
    Ik denk dat de kans er in zit ja, en als ie 20 meter heeft haal hem maar terug met zijn tijdrijderscapaciteiten.
    17-04-2019 11:43
    Dan moet ie er wel op tijd aan beginnen, want hij sprint als een strijkijzer. Ik denk eerder dat hij het zal proberen, maar dat er een man of 6 kan aansluiten. En dan wint hij zeker niet.
    17-04-2019 13:07
    @Melkzuur
    Wel een sprint aan 7%, dus klimcapaciteiten zullen ook wel rol spelen!
    17-04-2019 13:47
    Nou, zou je glazen bol maar wegdoen. Die werkt niet goed.
17-04-2019 12:29
de topfavoriet voor vandaag heeft het asfalt al gevoeld
17-04-2019 13:23
Haha Schwarzmann was even boos dat Topsport Vlaanderen daar plots als een gek op kop begon te rijden en spurtte ze dan maar allemaal eens uit het wiel.

Vreemd dat hij geen laatste man is van Bennett met die snelheid. Het lijkt me beter om een Benedetti of Archbold op kop te laten rijden.
17-04-2019 13:42
Jakobsen overleeft die klim helaas niet. W52 nog wel heel goed vertegenwoordigd in het peloton.
17-04-2019 13:46
Ik krijg flashbacks naar de giro etappe die postlberger won. Daar was het ook zo'n smal lingerweggetje waar hij weg bleef

Edit: alleen blijft hij nu niet weg
17-04-2019 13:46
Volgens die Vlaamse nationalist sterven ze allemaal in het wiel van Evenepoel. Ik zie nog een man of 80 zitten
    17-04-2019 13:48
    Lol. De enige die stierf was Evenepoel zelf, want kon de groep niet volgen.
17-04-2019 13:47
Weer Bennett.
17-04-2019 13:50
Tjonge, wat een sterk staaltje van Bennett! Dat begint de nieuwe Sagan bij Bora te worden op deze manier. In ieder geval is hij dit jaar al stukken succesvoller.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.