Volg hier de tweede etappe van de Ronde van het Baskenland 2021
dinsdag 6 april 2021 om 13:20 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van de Ronde van het Baskenland 2021

De eerste veldslag in de Ronde van het Baskenland is gewonnen door Primož Roglič, maar de sportieve oorlog is zeker nog niet gestreden. Zo krijgen de renners in de tweede etappe heel wat pittige beklimmingen voorgeschoteld. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe met aankomst in Sestao!

Rit twee brengt de renners over een afstand van ruim 150 kilometer van Zalla naar Sestao, met onderweg twee beklimmingen van derde categorie en een helling van tweede categorie. Na 80 kilometer wacht de klim naar San Cosme (4 km aan 4%), gevolgd door de Bezi-klim (3,8 km aan 6%).

Het is voor de grote kanonnen echter wachten op de laatste twintig kilometer. Twintig kilometer voor de finish begint La Asturiana (7,4 km aan 6,5%), met stroken tot 14% vroeg in de klim. Na de top is het nog veertien kilometer, voornamelijk in dalende lijn. De finale in Sestao, die begint in de laatste kilometer, loopt ook nog pittig bergop.

De laatste kilometer (tot 13%) nodigt dus uit tot een eerste duel tussen de springveren. In de laatste meters vlakt het wat af. De renners beginnen om 13.35 uur aan de tweede etappe, terwijl de finish wordt verwacht tussen 17.20 en 17.45 uur. De etappe is vanaf 15.30 uur rechtstreeks te zien op Eurosport 1, de Eurosport Player en GCN+.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van het Baskenland 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #Itzulia)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
150 Reacties
1 3 4 5
06-04-2021 17:24
De rest binnen op 16sec.
    06-04-2021 17:28
    Zelfs 15sec... Roglic 6e.
06-04-2021 17:25
Fraille 2e, Poga 3e en boni.
Slechte dag voor Jumbo hoor.
    06-04-2021 17:26
    Inderdaad helemaal naar huis gereden, kunnen beter afstappen.
    06-04-2021 17:27
    Mwoah, Astana een beetje te vriend houden door niet te gaan achtervolgen is wellicht geen slecht idee :)
    06-04-2021 17:27
    Het leek alsof Jumbo de leiderstrui liever niet wilde hebben. Roglic sprinte ook niet echt voor de boni's
    06-04-2021 17:28
    Zonder zelf teveel te doen, hebben ze de trui behouden.
    06-04-2021 17:28
    Roglic soepel in favo groep, en zelfs nog leiderstrui. Niks aan de hand. Vingegaard en foss misschien wat minder dan gehoopt.
    06-04-2021 17:29
    Roglic bleek andermaal de sterkste man in koers toch? Nergens in de problemen geweest, zijn grootste concurrent blijkt menselijk te zijn en Carapaz verliest tijd. Prima dag lijkt me.
    06-04-2021 17:31
    Maar toch. Geen Jumbo die een trap voor Roglic heeft gedaan, Roglic zelf inspanning moeten doen Schachmann terug te halen en Poga 4 seconden ingelopen. Van een goede dag kan je dan niet spreken.
    06-04-2021 17:31
    Inderdaad niks aan de hand. Roglic prima in orde en genoeg hulp van Movistar en Astana gehad. Vind wel jammer dat Oomen zijn niveau van aantal jaar (nog) niet weet te halen.

    @Sven elke kopman heeft vandaag wel iets gedaan toch? Begrijp niet dat jij kan spreken van een slechte dag.
    06-04-2021 17:33
    Roglic gaat daar in de aanval. Prima! Beetje onzinnig om dat te omschrijven als een situatie waarin hij zelf op kop moest rijden om iemand terug te halen.
    06-04-2021 17:36
    Geen slechte dag voor Roglic hè, ik vind het wel een slechte dag voor Jumbo. Denk dat ze zelf met deze klimmers ook meer controle hadden willen hebben.
06-04-2021 17:30
Roglic mss de sterkste wel in koers maar heeft het 1 keer geprobeerd zonder alles te geven en toen gewoon meegerold met de beteren, verstandig. Jammer dat de ploeg niet super is nog maar zullen wss ook wel beteren. Van Oomen verwacht je toch dat hij met zo'n groep wel een berg mee moet over kunnen.
1 3 4 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.