Volg hier de eerste etappe van de Driedaagse De Panne-Koksijde 2016
dinsdag 29 maart 2016 om 11:40 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe van de Driedaagse De Panne-Koksijde 2016

Het is opnieuw een zwarte dag voor het wielrennen, maar de koers gaat ‘gewoon’ door. In België staat vandaag de Driedaagse De Panne-Koksijde op het programma.

De eerste etappe begint in themapark Plopsaland en gaat daarna over een hoop hellingen die we kennen van de Ronde van Vlaanderen. Het is vooral uitkijken naar de Muur van Geraardsbergen.  De renners gaan deze helling na 130 kilometer al eens op, om achttien kilometer voor het einde weer terug te keren. Hier gaat vermoedelijk de beslissing vallen.

De etappe gaat om 11:55 van start en zal naar verwachting tussen 16:53 en 17:23 eindigen. Eurosport en Sporza beginnen om 14:45 met het uitzenden van beelden. Bespreek hier het verloop van de koers.

etappe1

Links
Parcours
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
150 Reacties
1 4 5 6
29-03-2016 16:50
Wat een flapdrol die Lutsenko, hij pakt zelfs boniseconden van Westra weg door 2e te worden.
29-03-2016 16:50
Haha, wat onvoorstelbaar stom van Astana.

Rij dan gewoon dom op kop Lieuwe, voor je klassement. Wat kan jou die linkmiecherige Kazach schelen?
29-03-2016 16:50
pff wat een ploegenspel van Astana, zeg. zal gezellig zijn vanavond in het hotel.
29-03-2016 16:50
Onvoorstelbaar dom gereden van Astana
29-03-2016 16:50
lutsenko.... pannenkoek vh jaar -_-
29-03-2016 16:50
Zoveel tijd weggegeven, had dan doorgereden!
29-03-2016 16:51
Hopelijk krijgen de Astana mannen eens goed onder hun voeten van de ploegleider.. Wat was dat zeg.
29-03-2016 16:51
Wat een prutsers van Astana
29-03-2016 16:51
Westra pannenkoek door niet het tempo hoog te houden!
29-03-2016 16:51
Bizar dit. Hopelijk rijdt Westra volgend jaar bij een nuttiger team. Roompot ofzo
29-03-2016 16:51
Volgens mij kunnen Lutsenko en Westra elkaar niet eens verstaan, spreken geen gezamelijke taal. Tenminste, dat leek mij gezien hun misverstanden onderweg.
29-03-2016 16:52
Pffff wat een tactiek van Astana, Liewe had het tempo gewoon hoog moeten houden. Zodat Lutsenko kon demarreren, want een dommigheid
29-03-2016 16:52
Jammer dat de camera Krisof volgt, ik zou nu het onderonsje Westra Lutsenko wel willen zien.
29-03-2016 16:52
Tjonge, je hebt een mooie voorsprong voor het klassement en dan ga je spelen om de etappezege???
29-03-2016 16:52
Daar bij Astana zullen vast nog wel woorden vallen. Hopelijk is een halve minuut genoeg voor Westra.
29-03-2016 16:52
Westra doet het zelf ook niet slim, hij had gewoon op kop kunnen rijden en dan iig niet 30 seconde verliezen in de laatste 2km.
29-03-2016 16:53
Denk dat Westra spijt heeft dat hij die koekenbakker erbij heeft laten komen na Ten Bosse
29-03-2016 16:53
@wulu
En dan niet achtervolgen?
29-03-2016 16:53
Tja een kazak in Kazachstaanse ploeg.
Gewoon geen woorden voor. Onbegrijpelijk stom
Wel gewoon een mooie zege van Kristoff
29-03-2016 16:54
@mario ja hij had gewoon moeten blijven fietsen. Hij maakte toch geen kans in de sprint.
29-03-2016 16:54
Kristoff zegt dat hij slechte benen had ook nog wahahahaha
29-03-2016 16:54
Wel mooi eerlijk interview van Kristoff, geeft toe dat Westra veel sterker was dan hijzelf.
29-03-2016 16:54
Zelden gezien dit. Het valt me trouwens al langer op dat demarrages in kleine kopgroepjes vaak lang worden uitgesteld, of zelfs helemaal niet plaatsvinden. Zie ook Gent-Wevelgem.
29-03-2016 16:59
Als Westra dan toch zoveel sterker is waarom vlucht hij dan niet op 5 kilometer ofso? Soms snap ik echt geen hol van wielrennen..Frustrerend..
29-03-2016 16:59
@krypton

Het was toch duidelijk dat Westra betere papieren heeft voor de eindoverwinning met zijn sterke tijdrit. Dus als Lutsenko in de laatste 2 kilometer demarreert, dan moet Kristoff het gat dichten om te winnen. Gewoon dom van Westra om zijn ploegmaat op kop te dwingen in de laatste 5 km. Westra voor het klassement en Lutsenko voor een eventuele dagwinst. Friese koppigheid volgens mij?
1 4 5 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.