Volg hier de eerste etappe van de Driedaagse De Panne-Koksijde 2016
dinsdag 29 maart 2016 om 11:40 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe van de Driedaagse De Panne-Koksijde 2016

Het is opnieuw een zwarte dag voor het wielrennen, maar de koers gaat ‘gewoon’ door. In België staat vandaag de Driedaagse De Panne-Koksijde op het programma.

De eerste etappe begint in themapark Plopsaland en gaat daarna over een hoop hellingen die we kennen van de Ronde van Vlaanderen. Het is vooral uitkijken naar de Muur van Geraardsbergen.  De renners gaan deze helling na 130 kilometer al eens op, om achttien kilometer voor het einde weer terug te keren. Hier gaat vermoedelijk de beslissing vallen.

De etappe gaat om 11:55 van start en zal naar verwachting tussen 16:53 en 17:23 eindigen. Eurosport en Sporza beginnen om 14:45 met het uitzenden van beelden. Bespreek hier het verloop van de koers.

etappe1

Links
Parcours
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
150 Reacties
29-03-2016 16:42
Boom is voor mij 1 van de favorieten voor zondag, naast Sep
29-03-2016 16:43
Man man man, waarom rijdt Westra er niet solo vandoor.
29-03-2016 16:43
Nog 5 km
Het gaat tussen de 3.
De zenuwen slaan toe
29-03-2016 16:44
Boom tot op heden altijd geïsoleerd in de finales en vervolgens ook niet explosief genoeg om verschil te kunnen maken. Toch zou Astana met Westra, Lutsenko en DeVreese een mooie ploeg om Boom kunnen opstellen komende zondag.
29-03-2016 16:45
Interessant die Lutsenko.
29-03-2016 16:45
Onbegrijpelijk. Geen enkele aanval.
29-03-2016 16:45
Heel jammer voor Rowe, had voor een extra dimensie gezorgd.
29-03-2016 16:45
Inderdaad onbegrijpelijk.. ze doen niets!
29-03-2016 16:45
Westra lijkt ook niet content te zijn met het rijden van Lutsenko.
29-03-2016 16:46
Ik zie zowel Sep als Boom in P-R beter rijden dan in RvV.
29-03-2016 16:46
volgens mij verstaan de twee Astana's elkaar niet zo.
29-03-2016 16:46
Haha, wat is dit?! Waarom probeert die Lutsenko niets? Terecht dat Westra zich kapot ergert.
29-03-2016 16:47
Westra wil het eindklassment, Lutsenko de rit..
29-03-2016 16:47
In plaats van Kristoff 10 km lang te bestoken...
29-03-2016 16:47
[quote]We zien het nog niet in de uitslagen.
En dit is de Driedaagse van de Panne. Geen Ronde van Vlaanderen.[/quote]

Dat is natuurlijk erg makkelijk haha, maar hij werd 6e in E3 en was in San Remo heel sterk op de Poggio en de Sipressa. Hij lijkt ook heel scherp en fris en dan is meestal een goed teken bij Boom.
29-03-2016 16:48
Onbegrijpelijk ( voor mij ) wat Astanas hier doen.
29-03-2016 16:48
Wat een egoïstische koekenbakker die Lutsenko...
29-03-2016 16:48
Kristoff gaat winnen.
29-03-2016 16:48
En zo met Kristoff naar de streep rijden.
29-03-2016 16:48
Dat wordt lachen bij Astana in de bus
29-03-2016 16:49
Lekker Lutsenko. Nu heb je niks, dombo.
29-03-2016 16:49
Lutsenko die de boni's niet eens aan Westra laat :/
29-03-2016 16:49
Kristoff is Back!
29-03-2016 16:50
Haha dit was lachen :D slim gespeeld Astana, meer van dat!
29-03-2016 16:50
dit sloeg echt nergens op, waar heb ik naar zitten kijken/ en nog 30 seconden op het peleton verspeelt

Om te reageren moet je ingelogd zijn.