Volg hier de eerste etappe van de Driedaagse De Panne-Koksijde 2016
dinsdag 29 maart 2016 om 11:40 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe van de Driedaagse De Panne-Koksijde 2016

Het is opnieuw een zwarte dag voor het wielrennen, maar de koers gaat ‘gewoon’ door. In België staat vandaag de Driedaagse De Panne-Koksijde op het programma.

De eerste etappe begint in themapark Plopsaland en gaat daarna over een hoop hellingen die we kennen van de Ronde van Vlaanderen. Het is vooral uitkijken naar de Muur van Geraardsbergen.  De renners gaan deze helling na 130 kilometer al eens op, om achttien kilometer voor het einde weer terug te keren. Hier gaat vermoedelijk de beslissing vallen.

De etappe gaat om 11:55 van start en zal naar verwachting tussen 16:53 en 17:23 eindigen. Eurosport en Sporza beginnen om 14:45 met het uitzenden van beelden. Bespreek hier het verloop van de koers.

etappe1

Links
Parcours
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
150 Reacties
29-03-2016 14:36
beetje wisselende berichtgeving. Maar wachten tot er zo beelden zijn voor een duidelijk plaatje. Zag wel een foto met ijzel op kasseienstroken. Dat wordt nog interessant.
29-03-2016 14:41
Die 12s klopte gewoon niet, kort ervoor was het meer dan een minuut. Lijkt me dat de huidige berichtgeving wel klopt.
29-03-2016 14:52
iemand een idee wie er in de eerste groep zitten?
29-03-2016 14:53
morkov, bodnar, lutsenko, westra, bohli, phinney, vliegen, zabel, keukeleire, knees, durbridge, rowe, pedersen, van poppel, farazijn, kristoff
29-03-2016 14:57
Wat een koersgemiddelde zeg, waanzin!
29-03-2016 14:57
@HoofdisVrij,
Bobbiek Traksel van Eurosport is daar ook een voorstander van. Zeker vanaf dit seizoen finishen rond 17.30-18.00 ipv 16.30-17.00.
29-03-2016 14:59
Martin in de kopgroep?
29-03-2016 15:01
Nee, Etixx weer op kop van het peloton aan het sleuren.
29-03-2016 15:01
Nee Etixx heeft de slag gemist zo te zien.
29-03-2016 15:04
Etixx de slag gemist inderdaad. Dat komt me bekend voor.
29-03-2016 15:07
En nu zijn ze vast boos dat ze geen hulp krijgen.
29-03-2016 15:08
Bodnar er gewoon uitgereden op Tenbosse, toch erg opvallend zo zwaar is dat nu ook niet;
29-03-2016 15:11
Martin dus niet in de kopgroep en Westra wel. Zet m op Lieuwe!
29-03-2016 15:13
Van Poppel ook netjes mee. Ben toch erg benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen in de voorjaarsklassiekers de komende jaren.
29-03-2016 15:14
Zou wel eens tijd zijn dat Westra deze koers pakt :)
29-03-2016 15:17
Lars Boom die achter Westra aan gaat. Pakt toch even 10 seconden.
-Edit, 30seconden
29-03-2016 15:21
@Laatste man

Ja, irritant. Zal denk ik veel kijkers schelen. Ik snap dat het bijvoorbeeld voor koersen waarin veel verplaatsingen voorkomen handig is om vroeg te eindigen, maar bij zo'n koers als de Panne kan je toch wel gemasseerd en gevoed en wel voor 10 uur in bed liggen.
29-03-2016 15:22
phinney eraf
29-03-2016 15:22
Phinney gelost (misschien door pech)
29-03-2016 15:29
Waarom rijden de loot's niet mee in het peloton ? hebben toch ook niemand mee...
29-03-2016 15:31
Ze zijn aan het kloten nu in de kopgroep, moeten gewoon blijven werken. Zolang Etixx het alleen moet doen houden ze kans.
29-03-2016 15:33
Het blijft toch een heerlijke koers dit. Jammer dat vrijwel alle toppers het aan zich voorbij laten gaan. Het voordeel is dan wel dat jonge gasten als Van Poppel, Vliegen en Zabel zich laten zien!!
29-03-2016 15:38
Later finishen = later starten. Dus ook een extra uurtje slaap in de ochtend lijkt me
29-03-2016 15:41
@HoofdisVrij.
Yes. Er werd geopperd om door de weeks later te finishen en in het weekend (slotetappe, nieuwe koers, naar huis) vroeg in de middag. Lijkt mij ook verstandig.

Ontopic;
Blijft een mooie koers dit. Jammer dat Lotto niet start. Verder leuk om de jonge honden te zien.
29-03-2016 15:45
Idiote move van die auto. Wellicht onder hoogspanning, maar handig is het allemaal niet..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.