Volg hier de tweede etappe in Tirreno-Adriatico 2017
donderdag 9 maart 2017 om 10:15 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in Tirreno-Adriatico 2017

Toscane vormt vandaag het decor van de eerste rit in lijn. Dit is direct de langste etappe van deze Tirreno. De eerste helft van de etappe is nog grotendeels vlak, het tweede gedeelte van de rit daarentegen is zeer pittig te noemen. In de finale bedwingen de renners de Montecatini Val Di Cecina (3,4 km aan 6%) en de beklimming naar Pomarance, waar ook de aankomststreep is getrokken. De laatste tien kilometer gaan gestaag bergop, maar de finale zal naar alle waarschijnlijk pas echt losbarsten in de laatste twee kilometer als het wegdek piekt tot 18%. Dit maakt het ideaal terrein voor explosieve springveren.

De start is om 10:30, de aankomst wordt rond kwart over vier verwacht. Eurosport 2 zendt de etappe vanaf 14:00 live uit. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Tirreno-Adriatico 2017 (WielerFlits)
Informatie etappe 2
Deelnemerslijst (ProCyclingstats)

Liveticker (Sporza)
Live data (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
74 Reacties
09-03-2017 10:31
Moeilijk in te schatten, als het echt piekt tot 18% en ook even aanhoudt, dan is het te vergelijken met de Muur van Huy en zal het tussen de klimmers gaan, maar kan net zo goed de zoveelste strijd Sagan - GvA worden. Of er precies tussen in: Rui Costa.
09-03-2017 10:32
Vorig jaar won hier Stybar voor Sagan....
09-03-2017 10:36
Dit is voor de puncheurs, met wat explosieve klimmers ertussen vanaf plek 5 ofzo. Stybar bleef hier vorig jaar vooruit, omdat de laatste 2km ook enorm bochtig zijn. Denk niet dat Sagan hem nu zal laten rijden, wie weet poeft ie er zelf van weg.

****
Sagan
***
Van Avermaet - Kwiatkowski
**
Felline - Wellens - Boasson Hagen
*
Yates - Stybar - Kragh Andersen - Dumoulin
09-03-2017 10:40
Vorig jaar was de aankomst hier wel net wat anders. Sowieso was toen de aankomst niet op de heuveltop zelf. En er zat toen ook geen andere klim voor.

Wellicht dat Sky de koers hier al hard wil maken in een poging wat mannen te verwachten. Ook mannen als Majka, Uran, Nibali, Dumoulin en Costa zullen zo snel mogelijk tijd goed moeten gaan maken.
09-03-2017 10:47
Hugo Houle, Davide Ballerini, Raffaello Bonusi, Mirco Maestri, Alan Marangoni en Charles Planet hebben 2', die maken er een dagje van.
09-03-2017 11:08
GvA voor het blauw vandaag
09-03-2017 11:11
Twee jaar geleden schreef ik bij dit soort aankomstplaatsen altijd Dani Moreno op. Ben benieuwd wat we van hem mogen verwachten of is hij deze week de vaste waakhond van Quintana?

*** Avermaet
** Sagan Felline
* Moreno Stybar Kwiatkowski
09-03-2017 11:11
Battaglin ???
09-03-2017 11:14
Dit is er eentje voor de klassementsmannen. Goooo Gesink!
09-03-2017 11:28
Ideale aankomst voor Alaphilippe.
A nee ... wacht ...
09-03-2017 11:41
Denk ook een aankomst voor de AK mannen. Sky gaat het daarvoor al hard maken. Net te lastig voor GvA en een net herstelde Sagan. Gaviria mag ook genoemd worden.
09-03-2017 11:54
Mollema gaat hier verassen.
09-03-2017 11:58
Ik zeg Hagen
09-03-2017 11:59
Zoals het Kurhaus gisteren ?
09-03-2017 12:07
Ik zeg > Dit is er eentje voor het hybride type renner dat tussen AK en Puncheur zit, een gelooide klimmer met beschikking over een goede wacht-wacht-poef.
09-03-2017 12:12
@redactie Ik zie nergens pieken van 18% in de laatste 2 km. Wel een klein stukje van maximaal 16% op 4 km van het einde. De laatste 2 km. stellen niet heel veel voor. Het zal dus waarschijnlijk voor de punchers zijn.
09-03-2017 12:14
Een goede Gesink moet dit kunnen winnen. Niet vergeten dat hij Sagan al eens in sprint heuvelop klopte! Ik zet mijn centjes op de beheerder van de beenpin van Varsseveld. En wie weet kunnen we vanavond aan het wijn.
09-03-2017 12:14
@GertJan, Dan gaat hij wel heel hard schroeien
09-03-2017 12:18
roglic??!
09-03-2017 12:28
Klimmetje stelt niet zo heel veel voor. De sprinters kan je afschrijven. Typische puncheur etappe
09-03-2017 12:42
Ben daar afgelopen zomer nog geweest, het is daar echt pittig steil. Dit is echter niet zo hoog/lang als bijv. Volterra. Niet voor de grote klimmers, maar dit is wel drie keer Siena zal ik maar zeggen (alleen asfalt ipv natuursteen).
De puncheurs inderdaad, met een goede Dumoulin, Roglic (na de Algarve, maar vóór zijn kapotte vinger) hopelijk-misschien-waarschijnlijk niet Gesink...
09-03-2017 12:45
Als er al wat oorlog gemaakt wordt op de twee beklimmingen die aan de echte finale vooraf gaan, dan gaat inhoud ook een rol spelen naast de punch. Daarbij telt de afstand van de rit natuurlijk ook mee.
09-03-2017 12:50
@xistnc en RV: zoals ik bovenaan al schreef, Costa dus (of Kwiat).
09-03-2017 12:57
Eerst maar eens zien of de boel wel bij elkaar blijft tot de slotklim. Er zit zoveel klimwerk voor, dat het wel eens een echte spektakeletappe zou kunnen worden. Zullen we allemaal duimen?
09-03-2017 13:12
Nog eens goed in mijn fotoboek teruggekeken. Ik denk achteraf dat dit nog wel meevalt in Pomarance, Ik zet mijn geld op VanAevermaet. Maar wat Tuubke zegt: het zou tof zijn als het eerder 'ontploft'.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.