Volg hier de tweede etappe in Tirreno-Adriatico 2016
donderdag 10 maart 2016 om 10:55 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in Tirreno-Adriatico 2016

Tijdens de tweede rit van Tirreno-Adriatico blijft het peloton in Toscane, maar rijdt het in zuidelijke richting van de provincie Lucca naar de provincie Pisa. Daar is Pomarance de aankomstplaats van de eerste rit in lijn. Na een vlakke aanloop waarin de renners langs Pisa en Livorno rijden, zit het venijn in de staart. In de slotfase wacht de renners een lastige en ongelijkmatige beklimming met stukken die oplopen tot 12%. Na de top op drie kilometer van het einde gaat een aflopende weg richting de aankomst.

De etappe start om tien over elf, de aankomst wordt verwacht tussen half vijf en vijf uur. Eurosport begint om 14:23 met de live-uitzending. Sporza zendt de etappe uit na de finish van Parijs-Nice. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Tirreno-Adriatico 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 2

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
119 Reacties
10-03-2016 15:13
Nou jongens zeg iets over de koers dan. Of moeten we allemaal stil zijn als er niks gebeurt..? Speculeren over wie er hier gaat winnen hoort trouwens ook gewoon bij de koers?
10-03-2016 15:14
@ noud

Doe mij maar De Cauwer en Vannieuwkerke. Die laatste vind ik onwijs fijn om naar te luisteren, en weet ook erg veel. Doet het helaas weinig.
10-03-2016 15:16
Vannieuwkerke inderdaad ook prima, maar die zit bij Vive le Velo ook wel prima op zijn plek vind ik. Maar ik ga nu Eurosport opzetten, dus ben benieuwd. Over het algemeen zet ik nog liever mijn geluid uit dan dat ik daar naar luister, maar wellicht is Mrs. Jose er niet bij vandaag?

Ahja Cornelissen is die Belg? Heb ik ook helemaal niks mee, maar dat komt vooral door zijn stem eerlijk gezegd.
10-03-2016 15:17
Haha natuurlijk is die er niet bij, anders zou ik dat toch nooit zeggen! Als je het over [b]niet om aan te horen[/b] hebt...
10-03-2016 15:19
@jessevdalen,
LyndaLid is sedert jaren een zeer gerespecteerde gebruiker hier op wf en naar mijn bescheiden oordeel een van de kenners met een redelijk objectieve benadering en logische prognoses. Zo nu en dan een niet-gerelateerde beschouwing lijkt mij geen enkel probleem. Even ter info.
10-03-2016 15:22
Trouwens onbegrijpelijk dat ze op Sporza dit pas uitzenden na P-N, waar alleen de laatste 15km interessant zijn en ze 20 km achter lopen..
10-03-2016 15:23
Mollema pech
10-03-2016 15:27
Vind de keuze van Sporza ook vreemd ja.

Even off-topic. Hoe weten ze bij Klein Constantia (Etixx) toch altijd die goede talenten weer op te pakken. Die Bokeloh & Ivan Garcia Cortina zijn toch wel erg leuk aan het seizoen begonnen.
10-03-2016 15:31
http://cricfree.tv/update/euro2.php
10-03-2016 15:51
@Noud, Bokeloh is natuurlijk ook wel Junioren wereldkampioen he.
Het is niet zo dat ze nou zulk super scoutingswerk hebben moeten doen om hem te vinden....

En waarom hij nu voor hen rijd, ik vermoed dat het met gemaakte beloftes en financiele verdiensten te maken zal hebben.
10-03-2016 15:55
Ben ik trouwens de enige die vind dat leezer een van de stille krachten bij tlj is? hoe makkelijk hij hier weer even die trein naar voren brengt, prachtig!
10-03-2016 15:58
We gaan er zo langzamerhand aan beginnen. Ik ben benieuwd welke klimmer de hardste klap gaat geven straks. Poels?
10-03-2016 15:59
@Wielerfan

Dat is natuurlijk zeker waar, maar ze weten toch bijna ieder jaar weer wat renners aan het prof peloton af te leveren. Vind dat toch wel erg knap.
10-03-2016 15:59
Is Mollema al terug?
10-03-2016 16:00
Ja die was maar heel even achterop
10-03-2016 16:05
Bataglin eraf bij gavria?
10-03-2016 16:05
Prachtig om die Sky trein voor Woutje te zien, onze Limburgse vriend is dit jaar gestegen in de ranking van de Sky ploeg. Nu alleen nog Froome, Landa en eventueel Thomas voor zich.
10-03-2016 16:06
Gaviria gelost, gelukkig maar. Ik begon al bang te worden dat die jongen de komende jaren iedere rit waar hij aan mee doet ook zou gaan winnen.
10-03-2016 16:06
Rolgic lijkt ook makkelijk te fietsen, maar lijkt wat nochalant te zitten en maakt weinig aanstalte om naar voren te gaan.
10-03-2016 16:06
Roglic 1e tlj iig
10-03-2016 16:07
Cancellara en Pozzovivo gelost, ik denk dat er iets gebeurd is.
10-03-2016 16:07
Valpartij. Pozzovivo in groep 2
10-03-2016 16:09
Roglic aardig alleen
10-03-2016 16:09
Maakt niet uit. TLJ hoeft toch de koers niet te maken.
10-03-2016 16:10
Waar is Mollema?

Reacties zijn gesloten.