Volg hier de tweede etappe in Tirreno-Adriatico 2016
donderdag 10 maart 2016 om 10:55 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in Tirreno-Adriatico 2016

Tijdens de tweede rit van Tirreno-Adriatico blijft het peloton in Toscane, maar rijdt het in zuidelijke richting van de provincie Lucca naar de provincie Pisa. Daar is Pomarance de aankomstplaats van de eerste rit in lijn. Na een vlakke aanloop waarin de renners langs Pisa en Livorno rijden, zit het venijn in de staart. In de slotfase wacht de renners een lastige en ongelijkmatige beklimming met stukken die oplopen tot 12%. Na de top op drie kilometer van het einde gaat een aflopende weg richting de aankomst.

De etappe start om tien over elf, de aankomst wordt verwacht tussen half vijf en vijf uur. Eurosport begint om 14:23 met de live-uitzending. Sporza zendt de etappe uit na de finish van Parijs-Nice. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Tirreno-Adriatico 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 2

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
119 Reacties
1 2 3 5
10-03-2016 10:56
Deze laat sagan niet liggen!!??
10-03-2016 10:58
Altijd boeiende finales, dit soort etappes! En leuk om een voorspelling aan te wagen :)

****
Sagan (door de technische finale)
***
Stybar - Van Avermaet
**
Cancellara - Boasson Hagen - Ulissi
*
Valverde - Bakelants - Colbrelli - Benoot

Jokertje: Gaviria (maar kan ie DIT klimwerk aan..?)
10-03-2016 10:59
Stybar voor van avermaet?? @ lyndadid
10-03-2016 11:03
Wel een bizarre foto boven dit stuk. Iemand die probeert heel afschrifwekkend te kijken en intussen zo'n lieflijk bosje bloemen in zijn handen heeft.
10-03-2016 11:03
Dit zijn leuke finales. Heel veel types van renners die meekunnen en moeilijk te voorspellen!

@tuubke
Mooi contrast toch ;)? Leuke gast die Oss.
10-03-2016 11:04
Ach, en waarom Poels niet bij de favorieten genoemd? Die moet dit ook kunnen.
10-03-2016 11:10
Ik verwacht een strijd om de zege tussen de mannen van de Strade Bianche aangevuld met Boasson Hagen. Ook benieuwd hoe Poels het doet. Vorig jaar sprong ie op zo'n eindklimmetje weg.
10-03-2016 11:11
Mollema kan hier ook wel kort eindigen
10-03-2016 11:14
Zou Van Avermaat nav de Omloop nu echt geleerd hebben of blijft hij net als afgelopen zaterdag in de Strade Bianchi met zijn krachten smijten om eervol bij de eerste 10 te eindigen? Ik vrees het laatste!
10-03-2016 11:23
Mijn jokertje voor vandaag: Jose Goncalves
10-03-2016 11:25
Voor mij is Eddy toch wel de favoriet hier, in deze vorm net iets sneller dan Sagan denk ik. Verder eens met de favorieten van Lyndalid. Outsidertje van mijn kant: Chernetskiy, al denk ik dat de concurrentie net te zwaar is voor hem hier.
10-03-2016 11:31
Fabian zie ik hier wel winnen!
10-03-2016 11:32
EBH
10-03-2016 11:34
kopgroep met 3.5 minuut voorsprong: Cecchinel (Androni), Andreetta (Bardiani), Benedetti (Bora), Mas (Caja Rural), Mihailov (CCC), Zurlo (Lampre)
10-03-2016 11:34
Aparte voorspelling LyndaLid zonder Kwiatkowski...
10-03-2016 11:35
@ Lyndalid
In San Luis klom Gaviria beter dan Sagan, dus ik zie niet in waarom Gaviria dit niet aankan terwijl Sagan favoriet zou zijn? Echter verwacht ik dat het voor allebei net te zwaar zal zijn. Verwacht toch eerder vAvermaet of Stybar en de betere klimmers met goed eindschot zoals Poels, Kwiatek, Ulissi en misschien Pantano.
10-03-2016 11:36
Dacht dat de belg het had verplaatst naar één. En dan switchen na P-N
10-03-2016 11:37
@ LyndaLid, er zijn er nog zeker 10 die dit ook goed kunnen maar laten we zeggen dat de renners, niet getroffen door het buikgriepvirus, de meeste kans hebben. :D
10-03-2016 11:37
Benieuwd naar Roglic. Deed vorig jaar in Azerbeidzjan mee aan sprints. Ben benieuwd hoe explosief hij eigenlijk is.
10-03-2016 11:42
@ burgyv

Te zwaar voor Sagan? Absoluut niet zeg. En ja, San Luis.. Voor een Colombiaan net wat belangrijker dan voor Sagan toch? Niet echt een goed vergelijkingsmoment.

@ kooltje

Waarom Kwiatkowski? Zal voorin zitten, maar is toch gewoon niet goed genoeg? Werd in de Strade, dé wedstrijd voor hem grandioos gelost. Na ziekte is dit te heavy hoor, in ieder geval voor winst. Sky was gisteren trouwens ook matig.

Ook Poels snap ik niet. Ja die won vorig jaar, na een moeilijker klimmetje trouwens. Maar dit jaar is ie kopman en dat weten alle andere kopmannen ook. Bovendien is het zeer technisch en is Poels geen stuurwonder.
10-03-2016 11:45
Eigenlijk ontneemt LL vaak de lust tot het maken van prognoses, veelal weinig aan toe te voegen.
10-03-2016 11:50
Ik weet het niet hoor.
Er zitten stukken in van 16 en 18%, en voor zover ik weet, plafonneert Sagan altijd op zo'n steile stukken. Ik denk dat het voor een Valverde of Ulissi zal zijn.
10-03-2016 11:54
Ik ga voor Bataglin ;-)
10-03-2016 11:54
Verwacht nog een bommetje van Bakelants of Grivko.
10-03-2016 12:11
Ik gok op Ulissi vandaag.
1 2 3 5

Reacties zijn gesloten.