Volg hier de tweede etappe in het Critérium du Dauphiné 2017
maandag 5 juni 2017 om 12:00 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in het Critérium du Dauphiné 2017

Het Critérium du Dauphiné gaat vandaag verder met een rit door het departement van de Puy-de-Dôme. Onderweg krijgen de renners vier beklimmingen te verduren, waarvan de Col des Supeyres op zestig kilometer van de aankomst de laatste is. Na het ronden van de top van deze col van vierde categorie, gaan waarschijnlijk totdat finishplaats Arlanc opdoemt de sprintersploegen de koers controleren.

Toch biedt de finale, die het best kan worden omschreven met de term lumpy, kansen voor een straffe aanvaller om de bloemen weg te kapen voor de neus van de snelheidsmaniakken. De aankomst is een lange rechte lijn van 4600 meter. In de laatste kilometer gaat het bergop, wat de aankomst ideaal maakt voor krachtsprinters.

Critérium du Dauphiné 2017 etappe 2

De officiële start wordt gegeven om 12:15, de aankomst wordt verwacht tussen vier uur en half vijf. Sporza en Eurosport 2 beginnen om 15:00 met de live-uitzending. Bespreek hier het verloop van de tweede etappe.

Links
Voorbeschouwing: Critérium du Dauphiné 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
33 Reacties
05-06-2017 12:05
Sonny Colbrelli time
05-06-2017 12:07
Very "lumpy" indeed! Moet ik nog een paar uur wachten om uit te vinden wat een lumpy finale is. Gesponsored door Team Sky wellicht?
05-06-2017 12:08
Coquard heeft alles gezet op deze etappe.
05-06-2017 12:08
EBH time
05-06-2017 12:13
colbrelli gaat het doen vandaag !!!
05-06-2017 12:26
geef Valverde ook een goede kans en Kwiatkowski
05-06-2017 12:33
Kwiatkowski time
05-06-2017 12:35
Simon Gerrans time!
05-06-2017 12:36
Vuillermoz :)
05-06-2017 12:36
Leuk Koen Bouwman is mee in de aanval met o.a. Nathan Brown.
05-06-2017 12:47
@ Platwalsers Volgens mijn woordenboek betekent 'lumpy' zoiets als 'klonterig', maar ik kan niet zeggen dat dat veel duidelijk maakt. Lastig hoor, zo'n redactie die Engelse woorden gaat gebruiken. We gaan het wel zien (of niet natuurlijk).
05-06-2017 13:07
Nu Bouwman (TLJ) mee is geen brullende aanmoedigingen versus afbraakgehuil?
05-06-2017 13:15
Dit bericht is verwijderd
05-06-2017 13:26
Niet slim om net nu een renner mee voorop te sturen. Met een massasprint in de maak kan Battaglin best een mannetje extra gebruiken in zijn sprinttrein. TLJ zal het nooit snappen.

Graag gedaan.
05-06-2017 13:40
Dumomqn, SH, top! :-)
05-06-2017 13:40
@Silent Hill
Al je sarcasme opzij, nu hoeft TLJ in ieder geval niet de sprintersploegen mee te helpen om het gaatje dicht te rijden. Dus onder de streep hou je misschien juist meerdere fitte renners over in de finale voor Battaglin.
05-06-2017 13:41
Iemand een idee over wat TLJ met Bouwman wil? Postuur van een klimmertje, maar kan me niet heugen dat hij ooit een uitslag gereden heeft die aanleiding geeft tot enige verwachting, sinds hij bij TLJ rijdt.
05-06-2017 13:48
@Natrix Maura
Bouwman liet bij de beloften zien dat hij een goede tijdrijder was en daarbij ook nog eens kon klimmen. Alles in huis om een topper te worden dus. Ook won hij in 2015 ergens in Italië een pittige koers bergop als ik het me niet vergis, waardoor hij meteen in de kijker stond.
05-06-2017 14:18
Bouwmans heeft niets in huis om een topper te worden, maar paar jaar terug wel een van de betere Nederlandse beloften met een 'klimmers'-profiel (die dat jaar dun bezaaid waren) en mede daardoor een kans gekregen op WT-niveau. Won inderdaad een bergrit, maar wel vanuit een kopgroep. Heeft een redelijke tijdrit. Mocht hij verbeteren, dan zou hij op dit niveau een degelijke all-round knecht kunnen worden. Enige aansprekende niveau dat hij de afgelopen anderhalf jaar heeft laten zien was vorig jaar in Zwitserland. Daar zat toen wel muziek in. Mocht hij dat dit seizoen nog eens laten zien, weet hij misschien een nieuw contract af te dwingen.
05-06-2017 14:37
Het lijkt erop dat Bouwman een Tolhoekje gaat proberen. Ik hoop het tenmiste, al moet je dan wel met de Gendt afrekenen.
05-06-2017 14:39
Nou precies, laat de jongen het eerst eens proberen voordat hij wordt afgeserveerd als iemand die 'het niet heeft'. Ze kunnen niet allemaal de nieuwe Tour/PR/WK-winnaar zijn! Knechten mogen en moeten ook worden opgeleid. Zo'n onopvallend figuur als Casteleijns kan je over drie jaar ook zomaar als de nieuwe Albert Timmer zien toch?
05-06-2017 14:40
Knap van Bouwman, mee in een vlucht op een selectief parcours, dat zie ik graag! Zeker gezien het ontbreken van klassementstoppers de enige manier om he te laten zien, te leren én meteen te presteren.
05-06-2017 14:41
Ze gaan wel snel teruggehaald worden; Astana heeft kennelijk plannen?
05-06-2017 14:50
@mooiemario Bouwman en Tolhoek worden volgens mij klaargestoomd tot klimknechten
05-06-2017 15:08
mooi toch als TLJ hier voor de bergtrui gaat. Zou niet verkeerd zijn ipv voor een top 20 aan te klampen.
Wat betreft Bouman: Op zijn minst een goeie knecht zo niet een leuke tijdrijder en evt klimmer.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.