Volg hier de tweede etappe in de Tour of Oman 2016
woensdag 17 februari 2016 om 08:25 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Tour of Oman 2016

Met Bob Jungels in de leiderstrui vertrekt het peloton vandaag voor een rit over 162 kilometer van het Omantel Head Office naar Quriyat. De aankomst ligt op een klein heuveltje van drie kilometer lang met een gemiddeld stijgingspercentage van 6,7%. Wie deelt de eerste tik uit?

Het startschot van de etappe klinkt om 8.40 Nederlandse tijd, waarna de organisatie de winnaar tussen 12.21 en 12.43 verwacht in Quriyat. De koers is niet live te volgen op de TV, al zendt Eurosport 2 de etappe vanavond om 23.00 uit in samenvatting. Bespreek daarom het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Officiële website
Informatie etappe 2
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
64 Reacties
17-02-2016 08:56
Ik hoop, dat Teunissen en Hofland zich kunnen laten zien in deze etappe.
17-02-2016 09:05
Dat zou me verbazen kelderfan! Ben eerder benieuwd wat Dumoulin gaat doen..
17-02-2016 09:12
Teunissen en Hofland lijken me nou niet echt de aangewezen mannen om hier vooraan te verwachten. Wellicht Dan Martin voor de twee Etixx-zege op een rij? Wat betreft de Nederlanders zal het inderdaad van Dumoulin moeten komen.
17-02-2016 09:13
Ik verwacht dat dit heuveltje weer net te lang duurt voor hofland, maar laten we hopen dat ik dat mis heb.
17-02-2016 09:15
Dumoulin zal het moeten doen inderdaad, maar weet niet of hij al in goede vorm is na het zien van zijn interview bij de Telegraaf. Dan Martin dan maar!
17-02-2016 09:17
Inmiddels is de vlucht van de dag alweer gevormd. Zes man voorop met bijna 3 minuten voorsprong: Pfingsten, Perichon, Dehaes, Asselman, Steels en Kamp.
17-02-2016 09:21
Naast Dumoulin geef ik ook Weening een kleine kans. Overwinning zal denk ik gaan naar Fuglsang, hij ziet er sterk.
17-02-2016 09:22
Verwacht hier de zelfde namen als in de finale van gisteren. Let op voor de oude Rebellin, zat er gisteren ook weer lekker bij!
17-02-2016 09:27
6 riders have gone clear: Pfingsten, Perichon, Dehaes, Asselman, Steels, Kamp - Time gap 3'00"
na 25 km
edit: uhhh josi was me voor, dat heb je als je de bladzijde niet regelmatig refreshed :p

The breakaway in the first climb (3.4 km - 8.8%)
https://vine.co/#/v/iv6pxVQ0djE

17-02-2016 09:53
@Wheely
Je zult wel gelijk hebben, maar ik hoop, dat Hofland en Teunissen stappen hebben gemaakt en misschien wel in het spoor van maatje Dumoulin kunnen blijven.
17-02-2016 09:57
Ideale aankomst voor Martin natuurlijk, maar die heeft wat last van een kuchje zegt ie.
17-02-2016 09:59
Ik las het ook ja.

'I'm a little bit bothered with a cougghy'

Jammer, want de aankomst is in principe ideaal voor hem.
17-02-2016 10:04
Ja ben benieuwd, gisteren ging hij toch aardig vooruit met zijn cougghy.
17-02-2016 10:09
@kelderfan,
Je hebt wel gezien en gelezen dat de laatste 3km omhoog lopen met een gemiddeld stijgingspercentage van 6,7%?
Lijkt mij toch duidelijk dat dit te lastig is voor de sprinters, dus Hofland is hier normaal gesproken kansloos.
17-02-2016 10:40
Zal ik maar weer de eerste van de dag zijn? ;)
Benieuwd naar Merhawi Kudus, forza Eritrea!
17-02-2016 10:56
Is hier een stream van?
17-02-2016 11:11
@Moess1; jahoor op het internet is vast wel wat te vinden. Maar ik volg het niet. on; Denk dat Jungels gewoon leider blijft.
17-02-2016 11:19
@snoep de hond
Ja, dat heb ik gezien, maar Lotto-Jumbo en Etixx leiden het pak. Maar ik ben benieuwd, zoals @Leukefans zegt, forza;)
Edit: Trophée Centre Morbihan 2009 Sprinter Hofland heeft die Tour gewonnen voor o.a. Lawson Craddock en Warren Barguil en volgens mij gaat die tour niet over vlakke wegen.
17-02-2016 11:24
Sepulveda of Nibali vandaag, lang genoeg.
17-02-2016 11:35
Het wordt nergens uitgezonden, dus het lijkt me sterk dat er een stream is.
17-02-2016 11:36
Die laatste klim is bijna 3km aan 6,8% dus hier kan maar een heel berperkt groepje renners winnen. Zeker geen Hofland iig.
17-02-2016 11:39
volgen via de tweets :) https://twitter.com/tourofoman
etappe 1 vor tussendoortje https://youtu.be/_HjSM0G3UOA
17-02-2016 11:57
@kelderfan je gaat er nu de uitslag van een juniorenkoers uit 2009 bijhalen om je gelijk te krijgen... echt bizar
17-02-2016 12:13
@rahimns, :)
17-02-2016 12:24
En toch hoop ik nu dat Hofland wint.... ;)
Ben wel jaloers op de 'onbevangen' kijk van kelderfan

Om te reageren moet je ingelogd zijn.