Volg hier de tweede etappe in de Tour de Yorkshire 2015
zaterdag 2 mei 2015 om 12:30 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Tour de Yorkshire 2015

De tweede etappe in de Tour de Yorkshire lijkt geschikt voor sprinters. In het begin van de rit liggen weliswaar twee korte klimmetjes, maar de laatste honderd kilometer zijn voornamelijk vlak. Wie pakt de overwinning in York?

Door de opgaven van Marcel Kittel en Ben Swift maken de Nederlanders een goede kans. Moreno Hofland, Ramon Sinkeldam, André Looij en Dylan Groenewegen zullen allen azen op etappewinst. Hun voornaamste concurrenten zijn Chris Sutton, Matteo Pelucchi en Gerald Ciolek.

Het startschot zal vandaag om 12:45 klinken. De aankomst wordt tussen 16:37 en 16:59 verwacht. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (BBC)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
43 Reacties
02-05-2015 13:38
Nog een paar minuutjes wachten op live beeld, ik ben benieuwd wat deze rit ons brengt, massasprint?
02-05-2015 13:43
Hoop echt dat LottoNL eens kan winnen vandaag, Swift en Kittel zijn weg en ze kunnen met Markus (hopelijk in z'n vacansoleil tijd) of Hofland wel eens winnen
02-05-2015 13:45
Iemand hier een live stream van?
02-05-2015 13:48
Kopgroep van 8 heeft 6 minuten voorsprong: Tennant (WIG), De Backer (Giant), Steels (Topsport), Bernaudeau (EUR), Brammeier (MTN), Edet (Cofidis), Slik (Roompot), McNally (Madison Genesis)
02-05-2015 13:55
Als dat sprinten wordt moet Slik toch een goede kans maken :P
02-05-2015 14:14
Er had iemand mee moeten zitten van Team Lotto Jumbo, dan hadden ze zelf de achtervolging niet hoeven in te zetten. Nu moeten ze straks het gat dichtrijden.
02-05-2015 14:29
@Pingdo: Als je zelf sprintfavorieten in je ploeg hebt dan mag je vaak niemand meesturen van de andere ploegen die op een sprint mikken.
02-05-2015 14:44
Ik denk dat er geen andere ploegen naar LottoNL Jumbo durven gaan om te vragen om kopwerk te doen. Met 0 overwinningen hebben ze naar mijn mening helemaal geen verplichtingen. Ik zou zeggen bluffen en achterin gaan zitten tot een kilometer of 7 van de finish. Dan pas organiseren en een treintje opzetten.
Eventueel vanaf km 40 van de finish 1 mannetje laten meehelpen, om meer zekerheid te hebben op een sprint, en goodwill te kweken.
02-05-2015 14:45
Helaas werkt zo'n tactiek natuurlijk maar 1 keer. De eerste overwinning zou wel voor rust zorgen en vandaag hebben ze goede kans!
02-05-2015 15:17
Iemand een stream toevallig?
02-05-2015 15:19
Wauw! Er staat wel een behoorlijk stevige wind.
02-05-2015 15:20
Stream op het vertrouwde adres: http://www.cyclinghub.tv/livestream.php
02-05-2015 15:37
Pelluchi voor vandaag.
02-05-2015 15:39
JLT bezig met dichtrijden van het gat..............
02-05-2015 15:53
Sinkeldam lek.
02-05-2015 15:54
@Borsje

Is gewoon slecht dat ze zo'n goede kopgroep laten wegrijden. Gelukkig voor hun dat ze ploegen hebben die een mannetje erbij zetten.
02-05-2015 15:54
Sinkeldam ook lek, ziet er nog rooskleuriger uit voor TLJ.
02-05-2015 16:02
Hoe dan ook: dat geel van TLJ valt lekker op. Plezierig ook voor de TV-kijkers.
02-05-2015 16:33
Bert de Backer alleen voorop, 15 seconden met 5km te gaan.
02-05-2015 16:34
TLJ tegen "Burt de Becker"
02-05-2015 16:36
Ik hoor Burt Tobacco :P
02-05-2015 16:38
Eindelijk zeker voor LTJ... Verdiende overwinning wel...
02-05-2015 16:38
JAAAAAAA!!!!!
02-05-2015 16:39
Yes, Moreno doet het!!!
02-05-2015 16:39
Yess eindelijk

Om te reageren moet je ingelogd zijn.