Tour 2017: Volg hier de tweede etappe
zondag 2 juli 2017 om 11:55 Volg in Google

Tour 2017: Volg hier de tweede etappe

De Tourkaravaan trekt vandaag richting België, in een rit van 203,5 kilometer van Düsseldorf naar Luik. Onderweg treffen de renners twee hellingen van vierde categorie – de laatste ligt op 20,5 kilometer van de aankomst -, maar die zouden eigenlijk voor geen enkele sprinter een probleem mogen vormen. Wordt het Marcel Kittel, André Greipel of toch maar onze eigen Dylan Groenewegen, die in Luik met de bloemen mag zwaaien? Bespreek hier het verloop van de etappe.

Sporza en de NOS zijn vanaf de officieuze start om 12:00 live, al gaan de Belgen er tussen 13:00 en 13:30 wel nog even uit voor het middagjournaal. Eurosport 1 is pas vanaf 15:00 present. De aankomst wordt verwacht tussen 17:01 en 17:27.

Links
Voorbeschouwing etappe 2 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst WielerFlits
Parcours informatie

Livestream (NOS)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
152 Reacties
02-07-2017 16:54
Dik 10 km met 51 seconden. Leuk zo'n status quo.
02-07-2017 16:54
gesink moet helemaal niet na die valpartij laten lopen, dan zou hij nog 30km alleen moeten rijden. Daar ga je ook geen energie mee sparen
02-07-2017 16:55
Peloton maakt het toch nog spannend. Zin niet twee koekenbakkers voorop hè
02-07-2017 16:55
Gesink heeft toch duidelijk uitgelegd dat hij 'morgen' tijd gaat verliezen?
02-07-2017 16:56
Movistar gaat lekker tussen de sprintploegen fiegelieren.
02-07-2017 16:56
@ Frits,
Jij bedoelt 2003 volgens mij. Dat was niet in de eerste week.
02-07-2017 16:56
Toch wel een beetje de terugkeer (in beeld) van Phinney en Offredo. Mooi om te zien.
02-07-2017 16:56
Dit bericht is verwijderd
02-07-2017 16:56
“die won alleen maar doordat Froome en Contador uitvielen”

Nou en ? Uitvallen hoort er ook bij en 'als' schroeft ballen op een chick.
02-07-2017 16:57
Hahaha, als hij dat 3 weken roept finished hij gewoon weer in de top 10
02-07-2017 16:57
Ik heb het idee dat die sprintersploegen er echt een sport van maken tegenwoordig om op 3.5 meter van de streep voor het eerst op kop te komen
02-07-2017 16:57
Peloton ziet er ook murw uit, Phinney in het geel + rit zou wel erg mooi zijn. .... Helaass..
02-07-2017 16:58
Nu Sunweb, Demaretreintje, Lotto-S.mannetje... en hop, 20 seconden eraf getikt.
02-07-2017 17:00
Hanssen geeft er een snok aan.
02-07-2017 17:00
Hopelijk haalt Phinney het!
02-07-2017 17:01
Voor de niet tv-kijker: 4,8 km met 31 seconden, het wordt weer zo'n laatste-meter-verhaal.
02-07-2017 17:01
In elke andere ronde had ik p+o nu een kans gegeven. Maar dit is de Tour, dus ze zijn vrijwel kansloos
02-07-2017 17:02
En wachten en pokeren en verliezen dadelijk zeg
02-07-2017 17:02
Vluchters halen het jongens wat zonde
02-07-2017 17:04
Komop johan!
02-07-2017 17:06
Dit bericht is verwijderd
02-07-2017 17:07
Niet goed genoeg Groenewegen
02-07-2017 17:07
Groenewegen laat zich aftroeven door greipel zeg!
02-07-2017 17:07
Kittel, Demare, Greipel
02-07-2017 17:09
al met al meer onderhoudend dan aanvankelijk verwacht. Kittel dik niveau beter dus de aankomende sprints op reguliere wijze mennen ? Zou het niet specifiek aanraden voor veel teams.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.