Tour 2017: Volg hier de tweede etappe
zondag 2 juli 2017 om 11:55 Volg in Google

Tour 2017: Volg hier de tweede etappe

De Tourkaravaan trekt vandaag richting België, in een rit van 203,5 kilometer van Düsseldorf naar Luik. Onderweg treffen de renners twee hellingen van vierde categorie – de laatste ligt op 20,5 kilometer van de aankomst -, maar die zouden eigenlijk voor geen enkele sprinter een probleem mogen vormen. Wordt het Marcel Kittel, André Greipel of toch maar onze eigen Dylan Groenewegen, die in Luik met de bloemen mag zwaaien? Bespreek hier het verloop van de etappe.

Sporza en de NOS zijn vanaf de officieuze start om 12:00 live, al gaan de Belgen er tussen 13:00 en 13:30 wel nog even uit voor het middagjournaal. Eurosport 1 is pas vanaf 15:00 present. De aankomst wordt verwacht tussen 17:01 en 17:27.

Links
Voorbeschouwing etappe 2 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst WielerFlits
Parcours informatie

Livestream (NOS)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
152 Reacties
02-07-2017 12:53
De tijd in het algemeen klassement telt na de punten. Phinney met zijn 12e plaats dus al redelijk zeker van de bergtrui, of die 11 die gister voor hem zaten moeten zich roeren op die laatste klim.
02-07-2017 12:55
Er was echt praktisch geen strijd om in de ontsnapping te komen. Saai zeg.
02-07-2017 13:03
Wie heeft er dan ook zin om in een dobbervlucht plaats te nemen. Als de peloton zn hengel inhaalt zijn ze gevangen
02-07-2017 13:04
Sinkeldam en Gesink gezellig aan de babbel.
02-07-2017 13:10
Luke Durbridge (Orica) ook afgestapt in de tour. Toch te veel last van zijn valpartij van gisteren
02-07-2017 13:11
Ah ok wist niet dat het zo werkte. Dan heeft Phinney hem vast binnen ja. Zonde voor de strijd op het tweede klimmetje.
02-07-2017 13:12
Geestig: dat woord dobbervlucht is dus al ingeburgerd?
02-07-2017 13:12
@Muldriaen: ik was al verbaasd dat ik daar gisteren niet meer reacties op kon vinden. Ik vind het echt extreem lelijk en snap niet dat ze niet gewoon de standaardvormgeving hebben gehouden. Was drie weken geleden in de Dauphiné nog wel gewoon mooi. Klinkt misschien zielig, maar doet echt afbreuk aan mijn Tourbeleving.
02-07-2017 13:14
Wat een massa publiek weer.
02-07-2017 13:19
@Peter

Ik vind het eigenlijk wel mooi zo. Duidelijker en er wordt veel meer info gegeven, wat voor de kijker ideaal is.
02-07-2017 13:24
@martini151

Welke extra informatie bedoel jij hier? Dat heb ik nog niet gezien namelijk. Ik zie als nadeel slechte leesbaarheid wanneer namen en tijden kaderloos op een grijze achtergrond (wolken) worden geprojecteerd. Wel bonuspunten voor het plaatje van een renner naast zijn fiets bij pech, hoewel 'crevaison' ook altijd een Tourpareltje was.

edit: kennelijk is het mannetje naast de fiets een 'abandon', van Durbridge dus. Jammer.
02-07-2017 13:28
Kittel een van de weinige met schijfremmen.
02-07-2017 13:31
Werkt bij de jullie de LiveTicker van Letour.fr?
02-07-2017 13:35
Mijn beste vrienden zijn er naar toe, bezoekje aan die grote zondagmarkt in Luik was ook gepland, helaas voor mij, een misstap deze week met gescheurde gewrichtsbanden tot gevolg veroordeeld mij tot thuis tv kijken. Ze wilden mij wel duwen daar in een rolstoel maar in die massa mensen zou dat alleen maar problemen geven.
02-07-2017 13:45
Zonde want 'la Batte' is een beleving. Genoeg leuke kroegen ook waar ze je gerust hadden kunnen parkeren...
02-07-2017 13:55
https://speld.nl/2017/07/01/tour-de-france-begint-dit-jaar-met-gein-op-het-plein/

:)
02-07-2017 13:56
@Peter

Voordat het plaatje verschijnt, komt het woord. Tenminste, dit was het geval bij Durbridhe.. Eerste "abandon" groot in beeld, daarna het plaatje met de rennernaam.
02-07-2017 13:57
Hoeveel km tot de tussensprint nog?
02-07-2017 13:58
Wat een publiek overal zeg. Mooi om te zien.
02-07-2017 14:12
Idd erg lelijke aanduidingen, uit welke nare hipster-koker is die bagger nou weer aan komen rollen ? Hendrik-Bart met zijn gelegenheids inbus-opzetknotje en genderless Conchitabaardje waarschijnlijk weer, enkel handverpulverde Tibetaanse kloosterkoffie drinkend en met een voorkeur voor Finse doofstomme cinema is dat meestal.
02-07-2017 14:12
2.20 nu het verschil. Ze houden het op binnenhengel afstand.
02-07-2017 14:20
gelijk een boeiende etappe !!poehpoeh laatste 10 km is genoeg...gisteren mijn pooltjes verknald door de valpartijen van valverde ,izagirre,roglic en vandaag mijn surprise sprinter boudat in een kansloze aanval...
02-07-2017 14:20
Der Jan vakkundig uit beeld gehouden....
02-07-2017 14:24
Dit bericht is verwijderd
02-07-2017 14:27
tussensprint voor Kristoff, voor Colbrelli en Matthews... Kittel en Sagan pakken ook nog wat puntjes mee, Cavendish doet half mee, maar niet vol, lijkt het...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.